Gå til innhold

Doping i dine kretser og idrett


Anbefalte innlegg

Har et lite spørsmål til jeg, og hvem er vel bedre å spørre enn dere treningsidiotene. :wee:

Hva er deres syn på anabole steroider? Er det utbredt i de miljøene dere trener i? Hva tenker dere om personer som bruker det? Har noen av dere brukt eller vurdert å bruke? Eller bruker nå, for den del.

 

Sjansen for at noen her inne innrømmer at man faktisk bruker er vel relativt liten, men men.

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lite spørsmål til jeg, og hvem er vel bedre å spørre enn dere treningsidiotene. :wee:

Hva er deres syn på anabole steroider? Er det utbredt i de miljøene dere trener i? Hva tenker dere om personer som bruker det? Har noen av dere brukt eller vurdert å bruke? Eller bruker nå, for den del.

 

Sjansen for at noen her inne innrømmer at man faktisk bruker er vel relativt liten, men men.

Eg ser på det som "juks", avhengig av kontekst. Har aldri støtt borti det sjølv, men trente tidlegare på eit senter der dei i alle fall var kjent for den slags tidlegare.

 

Kva folk eg ikkje kjenner gjer med sin kropp bryr eg meg ikkje så veldig mykje om, men skal dei skryte så burde dei nemne AAS dersom dei har brukt. I konkurranse blir det brukt, men eg vil ikkje legitimere det av den grunn. Aldri brukt (doh) eller tenkt å bruke sjølv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en tvillingbror som har brukt det jevnlig i 7-8 år, og 60-70% av vennekretsen på det lokale treningsenteret puttet i seg prestasjonsfremmende preparater, det var faktisk mer vanlig å ta det enn å ikke ta det i en alder av 16-20 år og når jeg klarte delvis å holde følge med mange av dem styrkemessig så ble selvsagt jeg mistenkeliggjort. Steroider er russisk rulett, noen responderer bra og får ingen bivirkninger mens andre igjen får en vannvittig sterk negativ psyke som går i sirkler da tankene rett og slett går i surr med de forventninger/endringer som kroppen går i løpet av kort tid (opp i vekt, ned i vekt opp i vekt, ned i vekt)

 

Opplysning rundt dette må til og en trekantet lov må snart sees å bli oppdatert.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Bruker det ikke selv og plages ikke nevneverdig av folk som bruker det. Det som irriterer mest med doping er at de gruser meg i gains samt at folk tror at man kan se ut som de gjør, uten å dope seg.

 

Men som Dukien sier, det er vel ganske utbredt med dop i diverse styrkemiljøer. Lurer på hvor mange av AF gutta på fitnessbloggen som egentlig er helt rene.

Lenke til kommentar

Grunnleggende negativ til anabole steroider, og andre veksthormoner for den saks skyld. Jeg trener for bedre helse, mer funksjonalitet, for å unngå skader (jeg er beinskjør), og ikke minst fordi det bedrer selvfølelsen min. Ingen av grunnene til at jeg trener er forenelige med doping av noe slag. Jeg elsker å pushe meg, og jeg ville ikke trivdes med tanken på at det var steroider, og ikke meg selv, som fikk meg dit jeg var. Det er en del som bruker det i området her, ingen av de er oppsiktsvekkende schvære, men likevel. Jeg tenker ingenting om de som enkeltpersoner, mer hele problematikken som en enhet. Det er individer i alle grupper, så jeg dømmer ingen av dem med mindre de har vært bisch i powerracken elns.

 

Når det kommer til hva andre gjør, er jeg litt ambivalent. I utgangspunktet bryr jeg meg ikke, treneren min doper seg som en belgisk okse, men så lenge han gjør jobben sin med meg så why give a fuck. Likevel ser materialisten i meg hvor dyrt det er for samfunnet med individene som blir skadet for livet av sterioder og andre dopingmidler. Hos faren min utløste det schizofreni etter flere års bruk, og jeg ser jo hvor stor prosentandel av "bolegjengen" hans som går på NAV som følge av (1) utterly fucked up psyke (2) store helseproblemer. Dette er dog noe som irriterer meg på generell nave-basis, men det er likevel et relevant poeng for meg.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål til jeg, og hvem er vel bedre å spørre enn dere treningsidiotene. :wee:

Hva er deres syn på anabole steroider? Er det utbredt i de miljøene dere trener i? Hva tenker dere om personer som bruker det? Har noen av dere brukt eller vurdert å bruke? Eller bruker nå, for den del.

 

Sjansen for at noen her inne innrømmer at man faktisk bruker er vel relativt liten, men men.

Miste potensen når ein er 35 og dø som 45 åring... ikkje verdt det.

For å ikke snakke om mulige bi-effekter underveis som kvinnebryst med melk, hårtap osv osv...

Endret av cefey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg elsker å pushe meg, og jeg ville ikke trivdes med tanken på at det var steroider, og ikke meg selv, som fikk meg dit jeg var.

Siteres rett og slett fordi det er noe av det beste ordleggingen jeg har hørt, der har vi det!

 

Grunnen til at jeg ikke falt i samme fella som mange av vennene mine var fordi jeg ville se hvor langt jeg får pushet meg, dvs min kropp, i tillegg har jeg vært svært heldig med genetikken min, det innrømmer jeg (Pappa var en del av friidrett OL-teamet under Øst-Europa (*hoste* DDR (*hoste*)

 

Og mine tankegang har alltid vært; Folk vil som regel alltid se at du er "on the juice" og UANSETT hva du gjør etterpå, hvor hardt/rent du trener for all evighet så blir du alltid husket på han "som bola" "Ja, men han har bola" og lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste jeg kjenner har en litt annen tilnærming til dop enn dere ser det ut som.

Det er mer den holdninga at: Ææææh, det tar for mye tid. Æææææh, det er for mye arbeid med dop. Æææææh, man må passe sånn på hva man gjør hele tida på dop. Ææææææh, man må jo ha 20 studiepoeng for å vite hva man holder på med slik at man ikke skader seg med dopet.

 

Om noen har blitt "avslørt" som brukere så trekker de fleste på skuldrene, faen bryr seg?

Har man dog påstått at man IKKE har brukt men at det senere viser seg at man HAR brukt. Stakkars den jævelen... :p

 

Jeg kan selv se den at det er for mye arbeide, man må jo passe på NØYE hva man putter i seg. Det er ikke for mye kreatin for å si det sånn. Litt for mye testo f.eks. Vi snakker blodtrykk av en annen verden om man tar for mye. For lite så går man i resess o.s.v...

Lenke til kommentar

Jeg kan selv se den at det er for mye arbeide, man må jo passe på NØYE hva man putter i seg. Det er ikke for mye kreatin for å si det sånn. Litt for mye testo f.eks. Vi snakker blodtrykk av en annen verden om man tar for mye. For lite så går man i resess o.s.v...

Er jo en relativt kjent person i Tromsø som går veldig hardt ut mot de som doper seg, men samtidig hører man at han doper seg selv. Klart, man sitter ikke på håndfaste bevis, men alle har et generelt inntrykk av det. Enkelte sier de er bombesikker også.

 

Hvis det er sant, så er det jævlig teit.

Lenke til kommentar

Er jo en relativt kjent person i Tromsø som går veldig hardt ut mot de som doper seg, men samtidig hører man at han doper seg selv. Klart, man sitter ikke på håndfaste bevis, men alle har et generelt inntrykk av det. Enkelte sier de er bombesikker også.

 

Hvis det er sant, så er det jævlig teit.

Om du sikter til en som har vunnet litt AF, så JA ;) Og han er veldig antidop utad, samtidig som han selv er så juica at han mista kontrollen :p
Lenke til kommentar

Om du sikter til en som har vunnet litt AF, så JA ;) Og han er veldig antidop utad, samtidig som han selv er så juica at han mista kontrollen :p

Haha, ja. Prøvde vel bare å si det forsiktig så jeg ikke tråkker noen på tærne.

Forøvrig ganske utbredt med doping her føler jeg av og til, men det er som du sier at folk trekker litt på skuldra av det også, inkludert jeg, så lenge de ikke sier de er antidoping.

Lenke til kommentar

For min del kan folk dope seg så mye de vil, så lenge de ikke gjør det i konkurranser eller lar resten av samfunnet ta regningen.

 

For å ikke snakke om at det er 1800-7000 i mnd og volla ned til 60 kg igjen om man kutter det ut.

 

Dette visste jeg ikke. Det får meg til å tenke på en fyr jeg kjente på videregående. Han trente styrke og ble diger. En sommer hadde han ikke trent i det hele tatt, og han sa etterpå at han hadde gått ned fra 80 kg til 60 kg i kroppsvekt. Dette syntes jeg at hørtes mye ut, i hvert fall med tanke på at jeg selv ikke går nevneverdig ned i vekt selv om jeg ikke trener på en stund. Jeg har tenkt at han må jo ha spist lite og dårlig den sommeren, men kanskje det var fordi han brukte medikamenter?

Lenke til kommentar

Vet også om en her som bruker bol, var jævlig stor, men så ble han utsatt for en ulykke å fikk ikke trent. Så minsket han merkbart på størrelsen, når han var frisk igjen så tok det ikke lange stunden før han var svær.

Kvifor gjekk han ned så fort da? Muskler er muskler. Selv om han brukte hormoner for å stimulere vekst, slik at han bygde 20kg muskler, istedenfor 5, så er det jo fortsatt same muskler...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kvifor gjekk han ned så fort da? Muskler er muskler. Selv om han brukte hormoner for å stimulere vekst, slik at han bygde 20kg muskler, istedenfor 5, så er det jo fortsatt same muskler...?

Si det, han veide ikke mye men det virket som skulder bredden hans hadde gått ned betydelig. Er en person som boler like sterk som en naturlig trent person? For eks at begge har gått opp 20 kg.

Lenke til kommentar

Si det, han veide ikke mye men det virket som skulder bredden hans hadde gått ned betydelig. Er en person som boler like sterk som en naturlig trent person? For eks at begge har gått opp 20 kg.

Ja, eg vil påstå det:) Selvfølgelig om dei trener same regime (meir eller mindre). Men han som bola, vil få raskare framgong.

Og skal du greie å benke 250-300kg, så må du bole, det greier ikkje du kun med trening (kanskje med noen få untakk i verden?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...