Gå til innhold

[Løst] Ny gaming PC 8 - 10k max

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, jeg skal bygge min første gaming PC, og lurte på om folket kunne hjelpe til da jeg ikke har noe særlig erfaring med å bygge, det jeg trenger hjelp til er en handleliste. Spill som skal kunne kjøres på denne PCen:

Battlefield 3

TES: Skyrim

Metro 2033

Jeg vil gjerne at jeg skal kunne kjøre Max på BF3, så det er det største kravet!

Takk på forhånd! :w00t:

(Sorry for skrive feil)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Med/uten skjerm? Tastatur/mus?

Jeg har nylig bygd meg en PC til ca 9500,- som jeg tror skal takle det meste greit idag. Den prisen er da uten operativsystem, mus, tastatur og skjerm..

Jeg trenger Mus og tastatur, men skjerm har jeg! *Og jeg trenger OS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bare så dere vet et: jeg er en noob på dette området, og jeg håper at dere kan diskutere dere imellom hva som kan være en ideell PC for meg, og mine "krav".. Som sagt skal den kjøre BF3 og Skyrim på fult.

Lenke til kommentar

Legg hvertfall litt penger i ett bra skjermkort. Det er hvertfall viktig i ditt tilfelle.. Men utifra listene her så ser du jo hvilke komponenter du trenger. Så søk opp tester av de forskjellige produktene og ta avgjørelser utifra det. Og husk at Hovekort og Prosessor må passe ilag med hverandre (samme Socket).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Legg hvertfall litt penger i ett bra skjermkort. Det er hvertfall viktig i ditt tilfelle.. Men utifra listene her så ser du jo hvilke komponenter du trenger. Så søk opp tester av de forskjellige produktene og ta avgjørelser utifra det. Og husk at Hovekort og Prosessor må passe ilag med hverandre (samme Socket).

Ok, skal prøve!

Jeg forsto det slik at NVIDIA GeForce GTX 690 4 GB er best for BF3 for ultra, men da må jeg bla opp hele 7k for bare skjermkortet, så det er jo overbudsjett til helvete..

Lenke til kommentar

Oppsettene som er satt opp er veldig overkill for 1680x1050 oppløsning. Om du ikke har planer om å oppgradere skjermen så kan du spare en del penger på grafikkort iallfall. Feks et GTX 660 ti / HD7870 vil være veldig mye mer enn du har behov for. Personlig ville jeg tatt meg råd til å oppgradere skjerm nå med en gang.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Tok meg friheten til å lage et oppsett på dustinhome.no

Her har du en fantastisk god skjerm med IPS panel og full HD oppløsning. SSD disk er deilig for rask oppstart, men absolutt ikke nødvendig i en gamingmaskin.

GTX 660ti kjører BF3 bra. Nå har det skjedd ting på driverfronten, men gir uansett en pekepinn:

http://www.youtube.com/watch?v=kTujzlj11I8&feature=related

Just my 2 cents.

22" med 1680x1050 hører ikke hjemme i 2012 :)

post-24279-0-28968200-1352156782_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Oppsettene som er satt opp er veldig overkill for 1680x1050 oppløsning. Om du ikke har planer om å oppgradere skjermen så kan du spare en del penger på grafikkort iallfall. Feks et GTX 660 ti / HD7870 vil være veldig mye mer enn du har behov for. Personlig ville jeg tatt meg råd til å oppgradere skjerm nå med en gang.

GTX 660 TI høres ganske bra ut, men vil jeg kunne makse ut BF3 med det skjermkortet?

Lenke til kommentar

Mye tull og tøys i denne tråden her...

Det som er viktig er et ordentlig skjermkort. 690 er det beste av det beste, og er egentlig bare et overpriset kort for folk som har så mye penger at de kjøper det dyreste fordi det er det dyreste. Ville heller ha gått for 2x 680 eller 7970. Men det har du uansett ikke råd til med et budsjett på 10k. 660Ti er et kort som gir mye for pengene, men du kan ikke kjøre BF3 så veldig bra med det fordi det er et budsjettskjermkort. Hadde jeg vært deg ville jeg valgt HD Radeon 7970 skjermkort.

Her kan du ta en titt på benchmarks i ulike spill med ulike skjermkort: http://www.anandtech...bench/GPU12/372

Er ikke helt sikker på om Aksel tullet eller ikke, men det er helt meningsløst å investere 2400kr i et hovedkort. Du trenger et standard ATX format 1155 socket Z77 chipset hovedkort.

Har satt sammen et oppsett jeg er veldig fornøyd med. Valgte bare en trådløs mus som så helt grei ut. Tenkte at hvis du har noen preferanser, så klarer du sikkert å finne det selv :)

post-211104-0-08560400-1352160967_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...