Gå til innhold

[Løst] Avidemux problem

Hveding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gjør akkurat som det står her:

1. Load the first file in Avidemux

2. Append the rest, file by file

3. Set videostream to MPEG-4 AVC

4. Config its settings, the only important option you need to alter is encoding method. Set it to CRF (constant rate factor - for a constant video quality) and play with its value.

5. Set audiostream to AAC (Faac).

6. Config its settings. 128 kb/s is enough. I think it's even its standard setting, 7. so you can actually skip this step and not bother with the configuration.

7. Set container to MP4, save and you're done.

Bilde:

1293201.jpeg

Endret av Hveding
Lenke til kommentar

Ser ikke noe annet valg enn å bruke et annet program.

Testet ut en HAUG med programmer, å mange sier dette er meget bra: Free MP4 Video Converter

Men kvaliteten er jo utrolig dårlig etter! Å det er jo fordi programmet skal gjøre filen mindre enn hva den var, å dette opplever jeg med NESTEN alle programmene jeg har testet.

Noen som har forslag til et converter program som faktisk gir samme kvalitet som filen var i fra starten av ?

Bryr meg svært lite om filen beholder samme størrelse (planen er ikke å gjøre filen mindre) :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder programmet Avidemux så har det seg sånn at det er "alergisk" mot visse andre programmer som måtte være installert.

Dersom f.ex Zonealarm er installert på maskinen, så virker ikke Avidemux. Så da er det en mulighet for at du har et program på maskinen som Avidemux ikke "tåler".

Lenke til kommentar

Hehe.. Fant faktisk et program som kan endre filformat men fortsatt beholde NESTEN samme kvalitet på video.

Prism Video File Converter var jo perfekt :) Rart at jeg ikke har støtt over det før..

Kan vel endre tråden til LØST siden mitt problem nå er over, selv om jeg ikke får Avidemux til å fungere. Men jeg skal finne ut at problemet uansett.. Se om det kanskje er et program på pcen den ikke "tåler" som du sier :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...