Gå til innhold

Kamptråd: West Ham - Arsenal


Benbjo

Anbefalte innlegg

200px-West_Ham_United_FC.svg.pngvs 180px-Arsenal_FC.svg.png

 

Lørdag 6 oktober møter vi Sam Allardyces West Ham borte på Upton Park. Hjemme har West Ham kun tapt en av de siste 16 kampene sine. Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Arsenal er i forholdsvis dårlig form om dagen og måtte slite seg til seier mot Olympiakos hjemme på Emirates i midtuka. Før det har ikke A-laget prestert kollektivt bra på banen siden Southampton 15 September. Fremover på banen har det gått noe trått i det siste og i forsvaret har vi begynt å se tendenser til gamle synder de to siste kampene etter en bra sesonginnledning i det departementet. Det positive er at midtbanen klarer seg meget bra etter Songs bortgang, men det er et lite spørsmålstegn også der etter Diaby sin skade. Vil Coquelin eller Ramsey prestere?

 

Som vanlig har vi flust av skader med Wilshere, Sagna, Polakk 1 og 2, Frimpong m.m ute. Mertesacker har pådratt seg virus og er usikker.

 

Antatt lagoppstilling Arsenal:

Mannone

Jenkinsin - Koscielny - Vermaelen - Gibbs

Arteta - Ramsey

Cazorla

Walcott - Gervinho - Podolski

 

Tips: 1-1 Carroll - Gervinho

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk ganske stor tro på poeng for oss i denne kampen. Tror Arsenal skal få slite med Andy Carroll. West Ham er noe helt annet med og uten han. Mye kommer ann på om hvordan forsvaret til West Ham holder stand også. Jeg er glad for at Giroud enda ikke er i gang, for James Collins har trøbbel med folk som utfordrer bakrom med fart.

 

Antatt lagoppstilling West Ham:

 

Jaaskelainen

Demel - Reid - Collins - McCartney

Diamé - Noble

Nolan

Vaz Te - Carroll - Jarvis

 

Men Allardyce kan fort finne på noe litt mer defensivt, med ordentlig 4-5-1 med Noble ut på kant for Vaz Te og Alou Diarra inn sentralt.

 

Deilig å være tilbake igjen i PL hvertfall, første store kamp. Befinner meg nå i England selv, men skal ikke på denne kampen. Er ikke så verst å se match med flere engelske Arsenal og West Ham fans da.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette blir en meget vanskelig kamp og uavgjort er nok det magefølelsen sier.

Håper vi kan løfte spillet noen hakk og karre i land en sterk borteseier selvfølgelig.

 

Jeg er glad for at Giroud enda ikke er i gang, for James Collins har trøbbel med folk som utfordrer bakrom med fart.

Nå er det vel på dette området Giroud er svakest, da fart er noe mannen ikke har mye av.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjemme har West Ham kun tapt en av de siste 16 kampene sine. Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Det lukter uavgjort fordi WH hadde overtaket hjemme mot Championship-lag? Får være grenser for pessimismen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjemme har West Ham kun tapt en av de siste 16 kampene sine. Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Det lukter uavgjort fordi WH hadde overtaket hjemme mot Championship-lag? Får være grenser for pessimismen.

 

Hvordan i huleste klarer du å trekke den konklusjonen? Du hopper jo over premisset for utsagnet mitt.

 

Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce.

 

Dermed lukter det uavgjort i denne kampen.

 

Edit: Selv om dere er uenige i det jeg sier så trenger dere ikke finne på ting jeg aldri har sagt som Latias her. Er lov å diskutere saklig.

 

Edit2: Utrolig at du har fått +2 for det innlegget forøvrig. Tyder på at det er mange her som:

1. Ikke leser det jeg faktisk skriver

2. Ser at det er jeg som har skrevet noe og gir automatisk + til noen som skriver dritt tilbake.

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjemme har West Ham kun tapt en av de siste 16 kampene sine. Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Det lukter uavgjort fordi WH hadde overtaket hjemme mot Championship-lag? Får være grenser for pessimismen.

 

Hvordan i huleste klarer du å trekke den konklusjonen? Du hopper jo over premisset for utsagnet mitt.

 

Hvilket premiss? 11 av de 16 siste hjemmekampene til West Ham, er såvidt jeg kan se mot championshiplag. Og sist hjemmekamp tapte de 1-4 mot Wigan, så jeg ser ikke helt hvorfor det liksom er hogget i stein at vi ikke klarer bedre enn uavgjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hjemme har West Ham kun tapt en av de siste 16 kampene sine. Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Det lukter uavgjort fordi WH hadde overtaket hjemme mot Championship-lag? Får være grenser for pessimismen.

 

Hvordan i huleste klarer du å trekke den konklusjonen? Du hopper jo over premisset for utsagnet mitt.

 

Hvilket premiss? 11 av de 16 siste hjemmekampene til West Ham, er såvidt jeg kan se mot championshiplag. Og sist hjemmekamp tapte de 1-4 mot Wigan, så jeg ser ikke helt hvorfor det liksom er hogget i stein at vi ikke klarer bedre enn uavgjort.

 

Alle gode ting er 3 sier man:

 

Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Edit: Sier ikke at det er hogget inn i stein. Hvor sier jeg det? Igjen så finnes det på ting jeg aldri har sagt. Det eneste jeg sier at det lukter uavgjort av kampen, eller et typisk kamp vi spiller uavgjort i om du vil. Ingen steder har jeg sagt at vi taper eller at det er umulig at vi vinner.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Alle gode ting er 3 sier man:

 

Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Edit: Sier ikke at det er hogget inn i stein. Hvor sier jeg det? Igjen så finnes det på ting jeg aldri har sagt. Det eneste jeg sier at det lukter uavgjort av kampen, eller et typisk kamp vi spiller uavgjort i om du vil. Ingen steder har jeg sagt at vi taper eller at det er umulig at vi vinner.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke premisset. Nei, jeg har da ikke heller ikke ment at du har sagt det (men jeg tar selvkritikk på at det ser litt sånn ut). Jeg snakka mer om den generelle stemninga her. Altså, for all del, jeg tror det blir en tøff kamp, men vi er soleklare favoritter til å ta alle tre poengene.

Lenke til kommentar

Alle gode ting er 3 sier man:

 

Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Edit: Sier ikke at det er hogget inn i stein. Hvor sier jeg det? Igjen så finnes det på ting jeg aldri har sagt. Det eneste jeg sier at det lukter uavgjort av kampen, eller et typisk kamp vi spiller uavgjort i om du vil. Ingen steder har jeg sagt at vi taper eller at det er umulig at vi vinner.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke premisset. Nei, jeg har da ikke heller ikke ment at du har sagt det (men jeg tar selvkritikk på at det ser litt sånn ut). Jeg snakka mer om den generelle stemninga her. Altså, for all del, jeg tror det blir en tøff kamp, men vi er soleklare favoritter til å ta alle tre poengene.

 

Premisset at at vi sliter generelt borte mot lag ledet av Sam Allardyce. Vi har bare vunnet 2/9 slike kamper under Wengers ledelse. Altså 22% av kampene. Ergo er det mest sannsynlige resultatet uavgjort (har ikke tallene for antall tap, men antar at vi ikke har tapt mer enn vi har spilt uavgjort mot lag ledet av Allardyce).

 

Skjønner ikke helt hva du ikke skjønner egentlig. Mulig jeg formulerte meg kronglete?

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Premisset at at vi sliter generelt borte mot lag ledet av Sam Allardyce. Vi har bare vunnet 2/9 slike kamper under Wengers ledelse. Altså 22% av kampene. Ergo er det mest sannsynlige resultatet uavgjort (har ikke tallene for antall tap, men antar at vi ikke har tapt mer enn vi har spilt uavgjort mot lag ledet av Allardyce).

Det der gir lite mening. Vi er et helt annet lag enn vi var forrige gang vi møtte Allardyce, og West Ham er et helt annet lag enn Blackburn, Newcastle og Bolton. Statistikken gir selvsagt en liten indikasjon på hva utfallet av kampen vil bli, men å si at den alene avgjør hvilket resultat som er mest sannsynlig blir for dumt.

Lenke til kommentar

Ok, det må du gjerne mene.

 

Faktum er at Big Sam kjører 10 spillere bak ballen med en høy jævel i front som det pumpes baller opp mot, samt at det satses hardt på dødballer. Slik taktikk sliter vi generelt mot fordi vi ikke klarer å bryte gjennom forsvaret og triller ball på midtbanen.

Lenke til kommentar

Alle gode ting er 3 sier man:

 

Wenger har bare klart å vinne 2 av 9 kamper borte mot lag ledet av Allardyce, så denne kampen stinker det uavgjort av.

 

Edit: Sier ikke at det er hogget inn i stein. Hvor sier jeg det? Igjen så finnes det på ting jeg aldri har sagt. Det eneste jeg sier at det lukter uavgjort av kampen, eller et typisk kamp vi spiller uavgjort i om du vil. Ingen steder har jeg sagt at vi taper eller at det er umulig at vi vinner.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke premisset. Nei, jeg har da ikke heller ikke ment at du har sagt det (men jeg tar selvkritikk på at det ser litt sånn ut). Jeg snakka mer om den generelle stemninga her. Altså, for all del, jeg tror det blir en tøff kamp, men vi er soleklare favoritter til å ta alle tre poengene.

 

Premisset at at vi sliter generelt borte mot lag ledet av Sam Allardyce. Vi har bare vunnet 2/9 slike kamper under Wengers ledelse. Altså 22% av kampene. Ergo er det mest sannsynlige resultatet uavgjort (har ikke tallene for antall tap, men antar at vi ikke har tapt mer enn vi har spilt uavgjort mot lag ledet av Allardyce).

 

Skjønner ikke helt hva du ikke skjønner egentlig. Mulig jeg formulerte meg kronglete?

 

Jeg trodde det var en sammenheng mellom hjemmestatistikken og allardycestatistikken, altså et premiss basert på koherens, men det var det altså ikke. Allardycestatistikken er grei nok den - det viser at vi har med en mann som kanskje vet hvordan han skal håndtere Arsenal. Men den hjemmestatistikken var virkelig usaklig. Som sagt, 11 championshipkamper har ingenting å si i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar

Hjemmestatistikken var bare generell fakta som viser at West Ham er stabile hjemme. Usaklig er det hvertfall ikke.

 

Hadde jeg brukt begge faktaopplysningene til grunn for tipset mitt ville jeg skrevet noe slikt som:

 

"Fordi Arsenal sliter med Allardyce sine lag, samt at West Ham er solide hjemme, så er det lukter det uavgjort av denne kampen".

 

1/16 tap hjemme er bra, championship eller ei. Det er bedre statistikk enn det vi har på Emirates. Topplag PL vs topplag championship.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...