Gå til innhold

Mine kameraer igjennom 25 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en utrolig gøyal artikkel :)

Leste gjennom hele nå, og jeg må jo si at kamerahistorie er vel så spennende som kamerateknologi.

Det ble veldig nostalgisk for min del. Faktisk, etter å ha lest denne artikkelen, fant jeg frem mitt aller første kamera, som var et digitalkamera. Husker ikke hva det heter nå i farten, men det hadde 2 megapiksler å stille opp med og kunne spille inn video i 20fps uten lyd.

Hadde det mye gøy med dette kameraet, og siden jeg har vært videoentusiast fra jeg var liten lærte jeg meg tidlig om dubbing av lyd da jeg var nødt til det med dette kameraet. Veldig koselig å mimre litt. Tror sannelig jeg skal fyre opp kameraet, må bare bytte ut minnekortet på 16 megabytes med noe litt bedre først :D

Kjempegøy artikkel, velformulert og var flott formatert! Godt jobbet, denne vil jeg vise til venner og bekjente :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, IceBlitz!

Utrolig gøy at det også fikk deg til å mimre litt om din egen "kamerahistorikk" og at du fant frem ditt aller første kamera! Jeg har dessverre ikke mitt aller første kamera lengre, det havna nok på "dynga" for mange mange år tilbake, men det var bare et analogt kompaktkamera. Men den første speilrefleksen vet jeg faktisk at pappa har stående hjemme hos seg den dag i dag. Jeg så det stå i skapet på kontoret hans sist jeg var hjemme hos foreldrene mine faktisk! Det er utrolig gøy å se!

Min Nikon FE2 ble solgt for å finansiere kjøpet av mitt Nikon F90, men Nikon F90'en og alt utstyret jeg brukte når jeg jobbet som pressefotograf har jeg fortsatt. Når jeg kjøpte mitt Nikon D7000 valgte jeg derimot å selge unna Nikon D70S'en med 18-70-kitobjektivet. Siden jeg tross alt fikk igjen litt penger for det. Jeg så det ikke som spesielt sannsynlig at jeg kom til å bruke det noe mer etter kjøpte av Nikon D7000 uansett.

Av de kameraene jeg ikke har lengre ... som jeg angrer mest på at jeg ikke er eier av i dag, så må det uten tvil være mitt Nikon FE2. Min "arbeidshest" i starten av min karriere som pressefotograf. Men men, det nytter ikke å gråte over spilt melk!

Atter igjen, det var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, IceBlitz! :)

Lenke til kommentar

Ja, det er spennende å se hvordan utvilkingen har vært.

Jeg var nødt til å fyre opp kameraet og teste det litt.

Det er et Sony DSC-P51 med en 2 MP sensor. Inni hadde jeg et minnekort på 16 megabytes :)

Skal lage en liten tråd om det som jeg kan linke til her så du kan se forskjellen mellom gammelt og nytt digitalt :)

EDIT:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1463395

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...