Populært innlegg Niqābninja Skrevet 30. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. september 2012 (endret) TG-tråd! Det er nå 178 dager til TG, og for lengst på tide med ny tråd. Jeg skal prøve å få oppdatert tråden innen rimelig tid, men husk, stort sett så kommer all informasjon ut på hjemmesidene til The Gathering først. Her er litt generell informasjon: Nyttige linker http://www.gathering.org (Hjemmesiden til The Gathering) TG-forumet Geekevents (Kjøp av biletter til TG) Kandu Pakkeliste til TG Tips til hvordan lage hylle "Hvor er hva på raden" Guide TGs FTP-arkiv (er per d.d nede) Wannabe (Søke som crew?) Viktige datoer Stjeler også FAQ-en fra i fjor. Med visse moderasjoner selvsagt. # Q: Hva er The Gathering? # A: TG er verdens nest største datatreff(etter Dreamhack). Det er omtrent 5500 deltakere på arrangementet, som befinner seg i Vikingskipet i Hamar. # Q: Hva koster billettene? # A: I 2013 koster de 1050.00 NOK + 49.00 NOK billettgebyr. Dvs 1099 NOK. . Info om tidligere billettpriser for de med spesiell fetish for det: I 2010 kostet billettene 881,- (842,- for billetten + 39,- i PTN-avgift) 2011 kostet billettene 990 + 47 NOK billettgebyr. I 2012 kostet de 990.00 NOK + 47.00 NOK billettgebyr. Dvs 1037 NOK. # Q: Når er TG? # A: Onsdag (27. mars) til søndag (31. mars) i påskeferien. # Q: Hvor kjøper jeg billettene? # A: De kan kjøpes på Geekevents.org. Følg med! # Q: Når blir billettene lagt ut for salg? # A: Billettkølotteriet åpner 5. desember og billetter er i salg fra 15. desember. # Q: Når kan jeg reservere plass? # A: Plassreservasjon for de med 30+ billetter: 8. mars kl 17:00. Plassreservasjon for de med 20+: 9. mars kl 12:00. Plassreservasjon for de med 10+: 9. mars kl 20:00. Plassreservasjon for de med 5+: 10. mars: 12:00. Plassreservasjon for alle: 10. mars kl 20:00. Plassreservasjon stenger: 24. mars kl 23:59. # Q: Hvor stor plass får jeg? # A: 80cm bredde, 60cm dybde, om det blir som før. # Q: Blir det HW-rekke i '13 også? # A: Egen tråd om HW-rekka her. # Q: Hvordan komme dit? # A: Bil, buss, tog, fly. Det blir arrangert TG-busser etterhvert, spør i tråden. # Q: Er det dusjer der? # A: Ja, det er mange dusjer der, bruk de ofte! # Q: Hvor sover man? # A: Man sover rundt hallen, enten i oppmerket område eller i gangene som går rundt hele hallen, husk at det er betong der, så ta med liggeunderlag, og hvis du lar sove-tingene dine ligge der du sov så har andre lov til å bruke/flytte det som de vil. Det finns også et par oppvarmede sovetelt på utsiden av hallen. # Q: Hva med mat? # A: De siste årene har det også vært vannkokere og microbølgeovner der, så ta med f.eks rett i koppen eller lignende, det er også muligheter for å kjøpe mat i kantina. Pass dog på å spis sunt, ikke bare junkfood og dårlig mat - som TøseGuri så fint sa det; da ender du i verste fall opp med anus vulcanus (diaré) under oppholdet, og det vil du ikke!. Det er i år mulig å kjøpe to forskjellige matpakker: Årets matbillett (600.00 NOK + 36.00 NOK gebyr): Torsdag: Hjemmelaget lasagne med frisk salat, brød og smør. Fredag: Medisterkaker med brun saus, surkål og kokte poteter. Lørdag: Taco buffet. I tillegg til det overnevne får du en frokostbuffet torsdag, fredag og lørdag fra kl. 08:00 frem til kl. 11:00. Denne buffeten inkluderer blant annet brød, ulikt tilberedte egg, melk og kaffe. Fjordland-meny(225.00 NOK + 14.00 NOK gebyr): Du får et klippekort til syv måltider. Du kan velge mellom Pasta Bolognese, Pasta med ost og skinkesaus, indisk kyllinggryte eller risgrøt med sukker og kanel. Fordi Fjordland er kule, får du i tillegg et rundstykke med smør i pakka. # Q: Jeg har ett lite 12v kjøleskap, kan jeg ta med det? # A: Nei, alle hvitevarer blir tatt av crew, uansett om det går på 12v eller 230v, du kan kjøpe kjøle-elementer til brus hos info-crew, og bytte denne inn i en kald når den har blitt varm. # Q: Hva med støy? # A: Det er en del støy på TG. Spesielt når hodet ditt noen ganger må takle hundre-og-ørten låter samtidig. Slitsomt! Du har to løsninger om du vil unngå å bli sinnsvill: Gode, tette og lukkede øreklokker. Eller sov-i-ro! De lille gummisakene du stapper i øret vet du? Gule som regel. Anbefaler en liten eske med disse! 60 spenn på Jernia, garantert billigere alle andre steder.. Gikk for en 50-lapp på Partyshop under TG08. Oppdatert notis: i 2011 ble det innført såkalte "soner" rundt om i hallen. Det gjorde det ikke nødvendigvis stille selv om du satt i en stillesone, men begrenset lyden, det gjorde det. Om det fortsetter med slike soner er uvisst. Poke gjerne borti meg dersom det er noe du mener burde være med i førstepost. Endret 7. mars 2013 av burkakari 11 Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Flink pike! Crew i år og? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Jeg stjal skamløst fra din førstepost i fjorårets tråd. Satser på det ^_^ Blir det HW-rekka på deg i år? Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Dette var langt på overtid! Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 30. september 2012 Forfatter Del Skrevet 30. september 2012 Dette var langt på overtid! Absolutt! Så nå får vi se når HW-rekka-tråden dukker opp. Burde vel være rett rundt hjørnet? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Jeg stjal skamløst fra din førstepost i fjorårets tråd. Satser på det ^_^ Blir det HW-rekka på deg i år? He he, det går veldig fint. Nei, tror ikke det, dessverre. Lenke til kommentar
Balli Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Nopros ikke på hw rekka? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Og der var den tråden ja. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Nopros ikke på hw rekka? Nop, men kommer nok ikke til å være langt unna. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Må si jeg begynner å gleder meg har allerede starter planer om hvordan jeg kan forberede hyllen fra i år. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Alt klart, trenger bare påsken 2013 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 TG! ja må bare ha dere i MI Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 TG! ja må bare ha dere i MI Sa gubben som ikkje hadde høyrt om favorittknappen. 1 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Sa Petter som synes det var greiere å bare skrive noe tull Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Men jeg heter da Petter Lenke til kommentar
Petter Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Nei du heter Fillofanten Jeg er Petter 3 Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Men jeg snakket om ekte navn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Blir prisen den samme, hvis man bare skal være der tre dager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå