BjørnÅgeS Skrevet 29. september 2012 Del Skrevet 29. september 2012 Bruker: BjørnÅgeS Deltagernivå: Kandidat Utstyr: Canon EOS 5D mkII, Canon EF 50mm F1.8II Utfordring: Bli kjent med "Plastic fantastic" og bruk av mellomringer. Utnytte potensialet til "fullformat". Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2012 1/320sek ved f2.8 iso 400. Nytt familemedlem - plukket ut en snasen Schnauser valp Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Mulig byggekvaliteten er "plastic", men det er i alle fall ikke noe å si på skarpheten her. Et stemningsfullt dobbelportrett. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Takk for kommentar, på meg er det ingenting plastic med bildekvalitet/skarphet med objektivet. Dagens bilde er fra Aronia-busker i hagen. Litt morgendugg og flotte farger. Har brukt 20mm mellomring idag. 1/500 sec, F4.0 og ISO1600. (Måtte litt opp i Iso pga av varierende lysforhold. Hadde et til som var ok, men vet ikke hvordan man legger inn "spoiler" Takk til k.n.b Endret 2. oktober 2012 av BjørnÅgeS Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Hm. Latterlig lite støy til 1600 ISO å være. Delikat denne gangen også, i farger og tekstur. Liker at du har fått frem vanndråpene på det ene bæret. Objektivet er visst ikke bare skarpt, behagelig bokeh har det også (selv om den var en tanke mer nervøs i det første bildet). Når det gjelder spoiler er det for så vidt bare å skrive "[ spoiler ]etellerannet[ /spoiler]" (uten mellomrommene ved klammeparentesene). Du kan også hente den frem hvis du klikker på "Spesiell BB-kode"-ikonet (tredje øverst til venstre i full editor) og velger fra rullgardinmenyen. Endret 2. oktober 2012 av k.n.b Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Optisk sett er det ingenting å utsette 50mm f/1.8. Fine farger i dagens. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Henger meg på de andre her, både skarphet og bokeh ser absolutt bra ut. Herlige høstfarger på den siste der. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Mer aroniabær - nå med epler. Tema på fotoklubben i dag var høst, og vi fotograferte inne på grunn av lys og vær. Vi brukte hjemmelaget mini-studio. Mitt bilde ble lyssatt av en 430 EX samt led fra en samsung som utfyllings og fokuslys. 50mm 1.8 er ikke spesielt god på AF i svakt lys. 1/60s F7.1 og Iso100 Oppsett og utstyr i spoiler. (Har lært dette nå ) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Greit å pusle med ministudio når høstværet slår til for fullt. Om objektivet er dårlig på AF i svakt lys gjør vel ikke så mye i et studio. Da har man tid til å sikte seg inn med manuell fokus. Resultatet ser uansett bra ut. Det eneste jeg kunne ønsket meg var noen få mm luft på sidene. Fint at du legger ved oppsettet i spoiler (nå som du har lært det ), kan være en inspirasjon for oss andre dette... Endret 3. oktober 2012 av k.n.b Lenke til kommentar
bObleJet Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Flotte bilder av deilige høstfarger, eneste dumme er at du nå har brukt opp aronia som motiv for oss andre... Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Greit å pusle med ministudio når høstværet slår til for fullt. Om objektivet er dårlig på AF i svakt lys gjør vel ikke så mye i et studio. Da har man tid til å sikte seg inn med manuell fokus. Resultatet ser uansett bra ut. Det eneste jeg kunne ønsket meg var noen få mm luft på sidene. Fint at du legger ved oppsettet i spoiler (nå som du har lært det ), kan være en inspirasjon for oss andre dette... Helt enig, brukte 12mm mellomring så for å oppnå fokus ble det rimelig tett utsnitt. Man får en et rimelig bra produktstudio ved hjelp av en pappeske, litt hvit/svart papp og silkepapir. (Samt noe gaffateip som alle burde ha i fotobaggen. Flotte bilder av deilige høstfarger, eneste dumme er at du nå har brukt opp aronia som motiv for oss andre... Man kan vel bruke Aronia med pærer, appelsiner, plommer osv Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 God start på festen! Hundeportrettet er fint og stemningsfullt, og flotte farger og klarhet i frugt- og bärbildene. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Prøver med noe annet enn Aronia i dag. Gikk en tur på landet og fikk noen gårdsmotiver. Ferdig med innhøsting. 1/800s, F4.0 og Iso 400 Fikk med noen klassiske motiver også - men jeg valgte dette. Høyballer og ikke EU-godkjente gulrøtter. Tok ikke med klisjeen brokkoli i solnedgang. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Småmorsomt det der, låven i bakgrunnen understreker den landlige settingen. Dramatisk himmel på halmballene/rullene i spoileren, vurderte du dette som hovedbilde? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Nydelig og nusselig dobbeltportrett! Her fungerer bokeh og skarphet helt glimrende! Likte også bærbildet den 2. - synes du fikk fram en fin og "fuktig" stemning, som jeg liker veldig godt. Ville kanskje hatt litt mer luft på sidene av stilleben-bildet - og kanskje litt mer luft over enn under. Og du - i spoileren - det halmballebildet var virkelig bra - med formene, fargene og mønsteret på skyene, samt det flotte lyset og alle detaljene i halmballen - flotte farger og seriøs 3D-effekt - det var bildet sitt! Endret 4. oktober 2012 av Trondster Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Siste her var morsomt! Skeivt og skakkt. Høyballen i spoiler var flott da! Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Må si høyballene er favoritten her, de tunge og dramatiske skyene. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Blir aldri feil med høyballer Men ser at det var vanskelig å velge - liker godt det utvalgte også. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Måtte dra litt vel hardt i spakene på himmelen i høyballene - derfor ble ikke dette dagens utvalgte. Takk for kommentarer. Har vært en helgetur til Tanum Strand og har derfor ikke lastet opp bilder ennå. Holder meg ganske så hardcore og bruker kun 50mm 1.8. 5.oktober valgte ut "Vinsjen på Kaja" 1/100sek, f 4.0 og Iso 400 To bilder kom ikke med av følgende grunner: "Stairway to heaven" Linselus dukket plutselig opp under fremkalling. "Kanonbra forsvar" Bommet med skarphetsplan og flagget ble ikke som tenkt. 6.oktober "Svenske skjærgården" 1/1250 sek, f8.0 og Iso 400. (Kankje litt midtstilt) Disse kom ikke med 6.oktober "Rust" litt kjedelig men fin rust "Stor - større - størst" fine båter 7.oktober "Rust 2" 1/20sek F5.6 Iso 100. Handholdt. Egentlig ble dette også bra, men måtte rette opp skjev horisont. Croppet. Har gitt meg en ekstra utfordring ved å unngå cropping denne måneden Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Kranbildet var litt morsomt siden speilingen viser flere detaljer enn den delen som er over vannet. Brygga var skikkelig skeive saker. Liker veldig godt lyset fra venstre som lager "diamanter" i vannet. Den jernbjelken (togskinne?) var sørenmeg så rusten at det smitter av på steinene (sterk diagonal). Lukkertiden er akkurat lang nok til at man får en touch mykhet i bølgene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå