Borger___ Skrevet 21. september 2012 Del Skrevet 21. september 2012 Har en helt ny Lenovo, og den finner andre nettverk men IKKE mitt eget. Alle de andre maskinene i huset har aldri hatt problemer med å finne eget nettverk.. Noen fancy innstillinger man kan aktivere/deaktivere? Tips mottas med takk! (Gjerne steg for steg) Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Finner den noen andres nett? Egen fysisk wifi-knapp? Tviler på at det er B/G/N-mode-trøbbel da den er ny. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. september 2012 Del Skrevet 22. september 2012 Mange Lenovo-maskiner har en slider (bryter) på foran eller på høyre side for å kunne slå av/på radioene. WiFi og bluetooth. Men for å kunne si om dette er problemet må vi vite hvilken modell vi snakker om. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 22. september 2012 Forfatter Del Skrevet 22. september 2012 Den finner som sagt andres nett ja.. Så vil tro wifi da er på.. Tror modellen heter: B570e 5215-2CG N2F2 Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 23. september 2012 Forfatter Del Skrevet 23. september 2012 Finner ingen "wifi" knapp/bryter på laptopen heller... :/ Lenke til kommentar
vitty Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 (endret) du har ikke skjult SSID på ruteren by any chance:P? Prøv å skriv inn navnet på nettverket manuelt. Endret 24. september 2012 av vitty Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Routeren står oppe hos husvertene, kan få sjekket det. Men hvis det er skjult, vil den da vises (som den gjør) på alle de andre maskinene (macbook, acer etc.) ? Btw: Hvordan søker jeg manuelt? Lenke til kommentar
vitty Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Nettverk og delingssenter. konfigurer ny tilkobling eller nytt nettverk. Koble til manuelt.... there u go;) Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2012 Del Skrevet 24. september 2012 Finner du nett på mobilen er den vel neppe sjult. Kan jo prøve det. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 24. september 2012 Forfatter Del Skrevet 24. september 2012 Ja nei funka dårlig å prøve å legge til "manuelt". Som sagt, har aldri hatt noen problemer å finne nettverket på de andre maskinene, kun på denne. Å det tilfeldige er jo at Lenovoen er helt ny. Det må jo være noe vedr. innstillingene på Lenovoen, et eller annet som "ikke er aktivert" når man tar maskinen i bruk?... Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Start Lenovo Thinkvantage tools og klikk på internett-forbindelser, da får du en bedre oversikt over hva som foregår. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2012 Start Lenovo Thinkvantage tools og klikk på internett-forbindelser, da får du en bedre oversikt over hva som foregår. Er det et program som ligger inne, eller noe som må lastes ned? Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Start Lenovo Thinkvantage tools og klikk på internett-forbindelser, da får du en bedre oversikt over hva som foregår. Er det et program som ligger inne, eller noe som må lastes ned? Det skal ligge på maskinen, det gjorde ihvertfall det på min E520. Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 21. oktober 2012 Del Skrevet 21. oktober 2012 Sjekk om inSSIDer ser nettverket det er snakk om: http://www.metageek.net/products/inssider/ Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Sjekk om inSSIDer ser nettverket det er snakk om: http://www.metageek....ducts/inssider/ Men jeg må vel gjøre dette fra Lenovoen, hvis det skal være relevant må jeg ikke? (Og den kommer jeg meg ikke på nett med som sagt..) Prøvde forøvrig å laste ned via linken til min mac, for å overføre til usb penn, men skjedde ikke noe etter jeg trykte på "Save file".. :/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Kan det være at huseier har aktivert MAC-filtrering? Ta en prat med huseier, og si at du har fått deg en ny maskin som du ikke får på nett Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Kan det være at huseier har aktivert MAC-filtrering? Ta en prat med huseier, og si at du har fått deg en ny maskin som du ikke får på nett Det er lenovoen som jeg sliter med, Macen samt andre pc enheter er på nett. Huseier er ikke kyndig på dette, har derfor kontaktet D-Link support, får se hva de sier.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Poenget er at dersom huseier har aktivert MAC-filtrering(en funksjon i routeren, ikke Mac, datamaskinen fra Apple) så vil nye enheter ikke kunne koble seg på uten at MAC-adressen er lagt til i routeren og godkjent. Derfor skulle du prate med huseier. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Poenget er at dersom huseier har aktivert MAC-filtrering(en funksjon i routeren, ikke Mac, datamaskinen fra Apple) så vil nye enheter ikke kunne koble seg på uten at MAC-adressen er lagt til i routeren og godkjent. Derfor skulle du prate med huseier. Ok skjønner, men huseier har ikke mer peiling på dette enn jeg selv har, derfor jeg tar det her på forumet. Men det har jo ikke vært lagt til noe MAC tidligere, ialfall ikke mine enheter, og alle er på nett.. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2012 Sjekk om inSSIDer ser nettverket det er snakk om: http://www.metageek....ducts/inssider/ Har sjekket, den ser det ikke nei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå