benjamin84 Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Hei! Jeg har nettop satt sammen en ny PC - bygget en del PCer før så jeg mener jeg har gjort alt riktig, men dessverre så vil den ikke starte. Har en AX1200i strømforsyning, med selvtest funksjon, og denne påstår at alt er som det skal være (holder denne inne, viften går, lampen lyser grønt). Men, så fort jeg kobler den til PCen med alt koblet opp som det skal, og trykker på power knappen, så er det et halvt sekund med liv før den dør. Noen tips til hvor jeg skal begynne feilsøkingen, og hva som kan være galt? Deler osv finnes her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1458170 All hjelp mottas med takk - håper noen kan hjelpe meg finne ut av dette, har gledet meg lenge til å få denne maskinen på plass Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Du har koblet til alle kablene i hovedkortet sant? Til og med den lille (6 pins?) til venstre for prosessoren? Lett å glemme den. RAM'en står skikkelig inni? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Har du husket å bruke screw standoffs? Hvis du har glemt dette kan hovedkortet kortsluttes og du vil få samme problem som du beskriver. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 Sjekk at alle kabler sitter riktig Sjekk at du ikke har noen deler av hovedkortet som toucher kabinettet. Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Ser jammen at det er en ATX12V som jeg har glemt! *monterer sammen og krysser fingrene* Endret 14. september 2012 av benjamin84 Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 14. september 2012 Forfatter Del Skrevet 14. september 2012 Du har koblet til alle kablene i hovedkortet sant? Til og med den lille (6 pins?) til venstre for prosessoren? Lett å glemme den. RAM'en står skikkelig inni? Du er den nye helten min Jeg var godt igang med å demontere alt for å feilsøke en og en komponent - fikk på plass ATX 12v kontakten og nå så jeg boot screen! Nå skal jeg pokker meg spise litt tror jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå