MhMh Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Hei Sliter med en Netgear Ready NAS Duo V1, jeg finner den rett og slett ikke når jeg går inn i min datamaskin og går inn på nettverk. Igår så fant jeg den, men idag finner jeg den ikke. Jeg finner den bare hvis jeg går inn i RAIDar og søker den opp og trykker browse på den, jeg finner den også på mobil (HTC One X) og nettbrett (Samsung Galaxy Tab), men da bruker jeg en app som søker opp IP adresser på nettet. Virker som jeg bare finner den hvis jeg finner IP adressen, men min datamaskin/nettverk får ikke søkt opp det. Oppdaterte også firmwaren isted uten at det fikset det. Beklager litt dårlig forklaring. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Har du prøvd å legge den til som nettverksdisk da? Endret 10. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Vet ikke, hvordan gjør man det ? Finner den hvis jeg skriver inn IP adressen manuelt bak min datamaskin i "verktøylinja", men den klarer ikke og søke den opp. Endret 10. september 2012 av MhMh Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Trykk på Map Network Drive / Legg til nettverksstasjon på min datamaskin, skriv inn IP-en til NASen. Eventuelt IP\share Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Finner ikke Map Network Drive, hvor ligger den ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Endret 10. september 2012 av TMB Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Har Norsk Windows så ble litt forvirrende Men dessverre så står det at den ikke får kontakt med IP adressen Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Har tatt backup av den nå så skal prøve og resette den til fabrikkinstillinger. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Du må skrive IP-adressen også backslash \ share-navn f.eks. 192.168.1.1\deltmappe Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Skriver "10.0.0.2\ReadyNas", men det funker ikke Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 Og du har en share på den som heter readynas? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. september 2012 Del Skrevet 10. september 2012 (endret) Og du kjørte konfig da du installerte NAS? Ref. User's Guide Endret 10. september 2012 av helsten2 Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 10. september 2012 Forfatter Del Skrevet 10. september 2012 Prøve alt det der, men har tilbakestillt den nå så skal ta en titt på config og slikt i morgen Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Nå har jeg fått et nytt problem, skiftet passord etter at jeg hadde resottet den, men nå vil den ikke logge inn med det nye passordet, har også prøvd det gamle, hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Såvidt jeg kan se er det et par løsninger: Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Prøver nå men den vil ikke gå inn i den menyen for og velge og reinstalere... Gjør slik det står under, men klarer det ikke. To access the boot menu: 1. Power off your unit. 2. Using a straightened paper clip, press and hold the Reset button. 3. Press the Power button to power on the unit. 4. Continue to press the Reset button until the Power button LED, USB and backup status LED, disk 1 LED, and disk 2 LED are lit 5. Press the Backup button to scroll through the boot mode options. Etter dette skal man opp en slags meny på NAS, via lysene. http://www.readynas.com/kb/faq/boot/how_do_i_use_the_boot_menu#desktop Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Fikk fiksa det nå Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 (endret) Det kan lønne seg å mappe NAS Share(ene) med batscript og net use da den verifiserer at ressursen faktisk er tilgjengelig når du starter maskinen og du slipper og bli promptet for passord når du klikker på sharet. Åpne et Notepaddokument og skriv følgende syntax men da med dine ipadresser og brukernavn/passord. Lagre dokumentet som f.eks Map_Nas.bat.(Må sette Alle Filer på nederste nedtrekksgardin først) net use t: \\192.168.1.10\media /user:Pompel Pilt_=42 Putt fila i Oppstartkatalogen din på Start-Alle Programmer-Oppstart Endret 11. september 2012 av vidarkri Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 11. september 2012 Forfatter Del Skrevet 11. september 2012 Trenger ikke passord for og komme inn i svarene, trenger der bare når jeg går inn på setupen til den, men alt er fikset nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå