Gå til innhold

[Løst] Generell diskusjon om LO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turbo: Som LO medlem kan man få hjelp av LO i diverse saker i arbeidslivet. Er vel ikke så rart at betalende medlemmer får hjelp?

Men det er udemokratisk spesielt fordi LO overfører enorme summer til Arbeiderpartiet i såkalte partigaver. Ikke alle betalende LO-medlemmer stemmer på Arbeiderpartiet. Er man ikke medlem i LO, så får man ikke like rettigheter i arbeidslivet som de med medlemskap.

 

Rettighetene burde selvsagt kjempes frem det demokratiske systemet vi har.

 

Jeg fant noe relatert:

Venstre: – LO styrer regjeringen:

http://www.nrk.no/ny...norge/1.7568705

 

Venstre til LO: – Det er lov å ha to tanker i hodet:

http://www.tv2.no/ny...et-3770628.html

 

LO-lederen til frontalangrep på høyresiden:

http://www.tv2.no/ny...en-3770293.html

 

 

Så vil jeg ta med følgende, til refleksjon:

Sitat:

 

Venstres ideologi

Vi lever ulike liv, heldigvis. Venstres visjon er et sosialt og liberalt kunnskapssamfunn hvor folk har frihet og mulighet til å skape sin egen vei til det gode liv, og der vi tar ansvar for hverandre og

miljøet.

 

Venstre tar utgangspunkt i enkeltmennesket, uansett sosial status, funksjonsnivå, nasjonalitet, bosted, hudfarge eller legning. Friheten skal gjelde for alle, overalt. Vi ønsker et mangfoldig samfunn hvor forhold mellom mennesker bygger på toleranse og respekt.

 

Som et sosialliberalt parti ønsker vi en stat som aktivt bekjemper sosial urettferdighet.
Samtidig vil vi unngå at staten og utvalgte interesseorganisasjoner får for stor makt på bekostning av enkeltmennesket og mangfoldet i det sivile samfunnet.

 

Venstre er en del av en internasjonal idétradisjon som går tilbake til opplysningstidas humanisme, med krav om frihet fra tvang og vilkårlig styre. De sosialliberale ideene vokste fram på 1800-tallet med krav om en aktiv stat for å skape sosial rettferdighet og reell frihet for alle. Da Venstre ble dannet i 1884, var frihet for den enkelte supplert med ansvar for hverandre blant de sosialliberale kjerneverdier. Venstre var det ledende reformpartiet i Norge for utvikling av demokratiet, den offentlige skolen og velferdsstaten.

Sitat slutt

(...) Kilde Venstres stortingsvalgprogram.

 

:) Er du uenig i noe av dette? I så fall; Hvorfor? :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Altruister ja. Motsatsen av "tenke på seg selv".

Så det er "galt" å ikke bare tenke på seg selv? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette...

Din linking var et argument om at arbeiderbevegelsen tenker kun på seg selv.

Jeg mener at rettigheter i arbeidslivet er noe absolutt alle skal ha. At alle skal ha de samme rettighetene. Dersom man ikke får de samme rettighetene som alle andre i arbeidslivet uten å være medlem i LO, så mener jeg det er urettferdig. Når LO i tillegg overfører massevis av pengene de får inn fra medlemmene til Arbeiderpartiet, så er det noe som skurrer veldig, og varsellampene burde begynne å blinke...

 

Ergo, siden du skal ha litt moral igjen, så må du altså være det motsatte av egoist. Altså altruistisk.

Burde ikke være så vanskelig å skjønne.

Det handler ikke om altruisme, egoisme eller moral... Det handler om min oppfatning av LO som organisasjon og hvilken oppfatting jeg har angående et sunt og godt demokrati.

Du får de samme rettighetene så lenge arbeidsplassen gir deg de samme rettighetene. Det har ingenting med LO å gjøre. Det du er ute etter er å regulere MER av arbeidslivet, og det syntes jeg står i temmelig skarp kontrast til det du sier du vil.

Du får de samme rettighetene så lenge arbeidsplassen gir deg de samme rettighetene.

Vel. Kremt. Nå er det jo slik at arbeidsplassen selv må følge diverse ymse lover og regler.

Det jeg sier er bare det at LO er overflødig.

Det er unødvendig. Det er udemokratisk.

Bare betalende medlemmer får rettigheter, og hvis ikke, hva er da poenget med LO, eller medlemskap i LO?

 

Det har ingenting med LO å gjøre. Det du er ute etter er å regulere MER av arbeidslivet, og det syntes jeg står i temmelig skarp kontrast til det du sier du vil.

Vil jeg regulere mer av arbeidslivet? Det visste jeg sannelig ikke.

Det jeg imidlertid vet, er at jeg ønsker at absolutt alle skal ha/få de samme rettighetene i arbeidslivet, og ikke bare "gutteklubben grei" (medlemmer av LO)

Nei, det er IKKE bare LOs medlemmer som får rettighetene! Det skuffer meg enormt at du ikke har satt deg inn i dette temaet. Skam deg!

 

http://no.wikipedia....ki/Tariffavtale

LO jobber for tariffavtaler, men hundrevis av bedrifter har tariffavtale uten å ha en eneste LO-medlem, og alle de bedriftene som har tariffavtaler gir samme rettigheter til ALLE ANSATTE!

Turbo: Som LO medlem kan man få hjelp av LO i diverse saker i arbeidslivet. Er vel ikke så rart at betalende medlemmer får hjelp?

Men det er udemokratisk spesielt fordi LO overfører enorme summer til Arbeiderpartiet i såkalte partigaver. Ikke alle betalende LO-medlemmer stemmer på Arbeiderpartiet. Er man ikke medlem i LO, så får man ikke like rettigheter i arbeidslivet som de med medlemskap.

 

Rettighetene burde selvsagt kjempes frem det demokratiske systemet vi har.

 

Jeg fant noe relatert:

Venstre: – LO styrer regjeringen:

http://www.nrk.no/ny...norge/1.7568705

 

Venstre til LO: – Det er lov å ha to tanker i hodet:

http://www.tv2.no/ny...et-3770628.html

 

LO-lederen til frontalangrep på høyresiden:

http://www.tv2.no/ny...en-3770293.html

 

 

Så vil jeg ta med følgende, til refleksjon:

Sitat:

 

Venstres ideologi

Vi lever ulike liv, heldigvis. Venstres visjon er et sosialt og liberalt kunnskapssamfunn hvor folk har frihet og mulighet til å skape sin egen vei til det gode liv, og der vi tar ansvar for hverandre og

miljøet.

 

Venstre tar utgangspunkt i enkeltmennesket, uansett sosial status, funksjonsnivå, nasjonalitet, bosted, hudfarge eller legning. Friheten skal gjelde for alle, overalt. Vi ønsker et mangfoldig samfunn hvor forhold mellom mennesker bygger på toleranse og respekt.

 

Som et sosialliberalt parti ønsker vi en stat som aktivt bekjemper sosial urettferdighet.
Samtidig vil vi unngå at staten og utvalgte interesseorganisasjoner får for stor makt på bekostning av enkeltmennesket og mangfoldet i det sivile samfunnet.

 

Venstre er en del av en internasjonal idétradisjon som går tilbake til opplysningstidas humanisme, med krav om frihet fra tvang og vilkårlig styre. De sosialliberale ideene vokste fram på 1800-tallet med krav om en aktiv stat for å skape sosial rettferdighet og reell frihet for alle. Da Venstre ble dannet i 1884, var frihet for den enkelte supplert med ansvar for hverandre blant de sosialliberale kjerneverdier. Venstre var det ledende reformpartiet i Norge for utvikling av demokratiet, den offentlige skolen og velferdsstaten.

Sitat slutt

(...) Kilde Venstres stortingsvalgprogram.

 

:) Er du uenig i noe av dette? I så fall; Hvorfor? :)

Hei, du! Nå får du faen ta meg slutte å juge! Jeg sa til deg for over en time siden at du sitter og sprøyter bullshit, og jeg ga deg lenker så du kan lese deg opp på temaet!

Hei, du! Nå får du faen ta meg slutte å juge!

Juger jeg? Svært så følsomme vi ble nå da? :)

 

Jeg sa til deg for over en time siden at du sitter og sprøyter bullshit, og jeg ga deg lenker så du kan lese deg opp på temaet!

Øhh?

 

Det verste jeg vet er 18-åringer som tror de har all kunnskapen i verden fordi de har fått en femmer i samfunnsvitenskap.

Lenke til kommentar

Og du burde seriøst begynne å lese det folk skriver. Ikke bare gå ut fra at du får servert de samme argumentene på nytt og svare på samme måte. Folk blir JÆVLIG frustrert av det!

Og det er åpenbart at du ikke er 18 år, for hvis du hadde vært gammel nok til å ha hatt en jobb hadde du visst hva en tariffavtale er.

Lenke til kommentar

Men det er udemokratisk spesielt fordi LO overfører enorme summer til Arbeiderpartiet i såkalte partigaver. Ikke alle betalende LO-medlemmer stemmer på Arbeiderpartiet. Er man ikke medlem i LO, så får man ikke like rettigheter i arbeidslivet som de med medlemskap.

 

At AP får penger fra LO er da kjent for alle, om medlemmene mener dette er feil har man jo full anledning til å kjempe for det. Er forsåvidt enig i problemstilling om pengestøtte, men nok om det.

 

Hva er det LO medlemmer har av rettigheter iforhold til de som ikke er det?

Lenke til kommentar

Og du burde seriøst begynne å lese det folk skriver. Ikke bare gå ut fra at du får servert de samme argumentene på nytt og svare på samme måte. Folk blir JÆVLIG frustrert av det!

Tar du deg personlig nær av det? Hvorfor blåse seg så utrolig opp? Virker jo som du er nyforelsket i LO, og at du har så sterke følelser for det at dersom noen ytrer sine skeptiske tanker om det, så blir du helt rødsprengt i ansiktet og helt besatt... Jeg forstår heller ikke at det er noen grunn til noen voldsom "frustrasjon" når det kommer til dette heller jeg. Men du om det... :)

 

Og det er åpenbart at du ikke er 18 år, for hvis du hadde vært gammel nok til å ha hatt en jobb hadde du visst hva en tariffavtale er.

Øh... Og hva har tariffavtale med det jeg sa å gjøre sånn cirka? Har tariffavtale noe å si når det kommer til LOs enorme partigaver til Arbeiderpartiet for eksempel?
Lenke til kommentar

Men det er udemokratisk spesielt fordi LO overfører enorme summer til Arbeiderpartiet i såkalte partigaver. Ikke alle betalende LO-medlemmer stemmer på Arbeiderpartiet. Er man ikke medlem i LO, så får man ikke like rettigheter i arbeidslivet som de med medlemskap.

 

At AP får penger fra LO er da kjent for alle,

Ja. Det er kjent for alle ja. Da er det liksom greit... ?

 

om medlemmene mener dette er feil har man jo full anledning til å kjempe for det.

Hva med de som ikke er medlemmer?

 

Er forsåvidt enig i problemstilling om pengestøtte, men nok om det.

 

Hva er det LO medlemmer har av rettigheter iforhold til de som ikke er det?

Dette:

http://www.lo.no/Faq...i-arbeidslivet/

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Du har sagt tre ganger i denne tråden: "Er man ikke medlem i LO, så får man ikke like rettigheter i arbeidslivet som de med medlemskap."

 

Ren og skjær løgn.

Hvordan forklarer du da dette:

http://www.lo.no/Faq/Rettigheter-i-arbeidslivet/

 

Fra LO sine egne sider?

 

Det betyr i bunn og grunn at det kun finnes en løgner, og han kaller seg 'Shruggie'...

Lenke til kommentar

"Rettigheter i arbeidslivet" = ALLES rettigheter. Hvor mange der finner du som er LO-eksklusive?

 

Hint: Ingen. Det er enten med eller uten tariffavtale. Bedrifter med tariffavtale, og ja - dette fortalte jeg deg litt over 15.00 i dag - HAR LIKE RETTIGHETER FOR ALLE ANSATTE!

 

LES det folk sier til deg for svarte faen! Jeg har faen ikke tid til å sitte å lære deg samme læresetningen i fire timer!

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja. Det er kjent for alle ja. Da er det liksom greit... ?

På mange måter ja. Vil man støtte et annet parti kan man starte sitt eget forbund eller bli medlem og jobbe fra innsiden for saken.

Hva med de som ikke er medlemmer?

De har like rettigheter i arbeidslivet og betaler ikke. Hva har de da å klage over?

 

Håper virkelig ikke denne må forklares, det prøver andre på ...

Endret av trra
Lenke til kommentar

"Rettigheter i arbeidslivet" = ALLES rettigheter.

Feil det du...

 

Hvor mange der finner du som er LO-eksklusive?

Det står å lese på siden jeg lenket til. Er du blind?

 

Hint: Ingen.

Feil.

 

Det er enten med eller uten tariffavtale.

Uten medlemskap i LO har man ikke krav på så mye som det man har krav på som medlem i LO...

 

Bedrifter med tariffavtale, og ja - dette fortalte jeg deg litt over 15.00 i dag

Hva så? Er du stolt av deg selv nå da? Opphisset over din egen fortreffelighet?

 

- HAR LIKE RETTIGHETER FOR ALLE ANSATTE!

Er det fordi du er opphisset at du skriver med store bokstaver?

 

LES det folk sier til deg for svarte faen!

Oioioi... Jeg har visst med en surv-unge å gjøre. En skikkelig gretten sinnatagg som ikke klarer å styre sinnet sitt...

 

Jeg har faen ikke tid til å sitte å lære deg samme læresetningen i fire timer!

Oida.. Den trassige bråkmakeren truer meg med at han ikke lenger vil belære meg. Nei nå ble jeg forferdelig lei meg her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...