fflex Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Hei. jeg er ikke veldig dreven på nettverk. Min gamle D-Link 615 trådløse router tok kvelden i går. Kjøpte ny i dag: Netgear N300 WNR2200. Jeg finner det trådløse nettverket, og plotter inn passordet som er default men får begrenset tilgang - mao ingen internettilgang. Dette er hverken med kabel i routeren eller trådløst. Har testet at nettet fungerer med å koble pcn rett inn i modemet. Kan det være at modemet ikke har "registrert" at ny router er på plass? Hadde Gateway problemer da jeg kjørte Netgear Genie verktøyet. Jeg kommer ikke inn på routeren for å konfigurere, skal visstnok gå til routerlogin.net.. men den vil ikke lastes inn. Har naturligvis prøvd å resette flere ganger, skru av og på strøm etc. Takk for all hjelp. Endret 31. august 2012 av fflex Lenke til kommentar
Sakiko Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 For å finne IPen til routeren går du til CMD. (trykker start og skriver cmd og enter). Der inne skriver du ipconfig /all der leter du etter standard gatweay og det er denne du kan bruke for å komme inn på routeren. Ellers er det noe meget speielt med den. Kan jeg spøre vilken nettlevrandør du har? De aller fleste tilbyr idag moden og router i ett. Disse kan kanskje ikke måle seg med andre routere. Men om du ikke krever for mye så går det jo helt fint. Vanlige IPer er: 10.0.0.1 (siden du har modem ved sidne vil jeg TIPPE at du da kommer til den) 192.168.0.1 (Og denne til D-link en, det er værtfall det til D-Link dir 655) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Er det kabelnett du har (GET e.l.) så er det lease av IP som er problemet. Du løser dette ved å slå av modemet en stund (tilkoblet ny router). Hjelper ikke det, så resett modemet. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Hei. Takk for hjelpen hittil. Jeg har prøvd å skru av modemet når det koblet i routeren, har vært avslått i ca 10 minutter. Har som du sier Get internett. Får heller ikke tilgang til routeren selv med kabel. Eneste jeg ser er at de henviser til routerlogin.net - men det funker ikke. Finnes det noen annen måte å få tilgang til routeren? Har lastet opp screen av CMD ipconfig/all. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 1. Koble modem i internett på routeren (port merket WAN) 2. Trykk inn en pennespiss i det lille resethullet bak på modemet. Du vil se at lampene foran på modem slukker etter ca 10 sek. 3. Vent til de første fire lampene på modemet lyser/blinker. Da skal du være på nett. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Takk takk for hjelpen. Det siste du nevnte funket Nydelig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå