The Mad One Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Hei, hei, og god kveld! Jeg har nettop kjøpt meg ei bok om Java (www.javabok.no), fordi jeg har lyst til å lære meg Java. Boka jeg kjøpte var "For høyere utdanning", så jeg forstår ikke så mye ... Derfor lurte jeg på en av dere kan lære meg grunnlegendes om class-er, og sånnt ting i Java. PM meg hvis dere er villige til å lære meg litt om dette språket, slik at jeg får en liten "kickstarter". Lenke til kommentar
eak2k_InnleggNO Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Simple, Les en introduksjon til Java på nettet! Klasser er delt opp i scopes som det heter på Engelsk: Public, Private og Protected. Nå skal det sies at jeg ikke programmerer i Java til daglig, men les & lær samt prøv mye rart (VIKTIG). Du lærer av dine feil Endret 24. august 2012 av eak2k_InnleggNO Lenke til kommentar
Zteiltez Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Nå har jo du nettopp kjøpt deg en bok, og jeg vet ikke noe om den. Men jeg selv har nettopp begynt å lære Java og bruker boken Java som første programmeringsspråk. Dette er en lærebok for et begynnerkurs i programmering på høgskole- og universitetsnivå. Jeg går selv på Universitetet i Bergen, men kunne ikke en dritt om programmering da jeg startet. Boken forutsetter ingen spesielle forkunnskaper i programmering ut over alminnelig bruk av en datamaskin. Den er knallbra og inneholder mange eksempler og gode forklaringer. Har nettopp begynt på den, og ligger langt foran læreplanen. Klarer ikke legge den fra meg, og lærer utrolig godt på egen hånd. Har desverre ikke tid eller erfaring nok til å lære vekk, men helt sikkert noen andre som er villige. Lykke til Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Derfor lurte jeg på en av dere kan lære meg grunnlegendes om class-er, og sånnt ting i Java. PM meg hvis dere er villige til å lære meg litt om dette språket, slik at jeg får en liten "kickstarter". Litt research bør man jo kunne gjøre før man bestiller bøker... Du bør benytte deg av angreretten og få pengene tilbake, og heller bruke dem på en bok mer tilpasset ditt nivå, som jo helt klart er nybegynner. Du er bra blåøyd hvis du tror at noen her inne vil være privatlæreren din, uten å få noe igjen for det. Å lære bort et programmeringsspråk et ikke gjort på et par timer, akkurat. Jeg vil heller anbefale deg å stille spørsmål i dette forumet hvis det er noe du lurer på. Og de bør selvsagt ikke stilles før du har lagt et minimum av egeninnsats for dagen. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg brukte den boka selv på skolen i førsteklasse, den er helt grei, selv om den kanskje kunne hatt noen bedre eksempler. At den er for høyere utdanning betyr ikke så mye siden den starter helt grunnleggende med utgangspunkt at du aldri har programmert før i hele ditt liv, dog den forutsetter at du er litt PC-interessert på generelt nivå. Anbefaler veldig at du starter helt fra starten av og gjør oppgavene underveis mens du leser, kan også nevne at i klassen min brukte tutorials fra The New Boston som suplemang til boka, det hjalp veldig å se live programmering med forklaring på hva som skjedde underveis, link til nybegynner tutorials http://thenewboston.org/list.php?cat=31 Og som andre sier så er det tvilsomt at noen gidde å være "lærern" din Hvis du sitter fast på noe så får du heller google det eller lage en ny tråd med ett mer konkret spørsmål. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Random utdrag fra første kapittel av boka: Åpne Windows Utforsker. Avhengig av oppsettet i Windows ser du filnavnene med eller uten endelser. Eksempelvis har filnavnet winword.exe endelsen .exe. Endelsen er det som står etter siste punktum. Å joda, denne boka er mer enn nybegynner nok. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå