Gå til innhold

Dna og de matematiske regelmessighetene i bibelen

Anbefalte innlegg

Dette er en fortsettelse av tråden jeg startet tidligere om de merkelige tallene som forekom i visse summer av vers og navn i bibelen.

Her er link til den tråden.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1385167

Og vet du noe om det, så vet du at jeg utpekte 37 som et hovedtall i desse regelmessighetene. Vel, et spørsmål må være, at om Gud står bak desse tallene i bibelen, som må det finnes i vårt levende liv som Gud også skal påstås å stå bak.

OG DET GJØR DET, i livets byggestener, DNA OG AMINOSYRER.

Jeg må si meg ganske uskolert om emnet, men jeg har prøvd å forstå litt,

DNA har informasjon som bygger livet vi ser rundt oss idag, og det er en meget komplisert fabrikk som foregår inn i oss og alt annet liv.

Her er en video om det

http://www.youtube.com/watch?v=zHXMbFo0zro&feature=player_embedded

Som du ser, En DNA streng består av to ryggmarger som inneholder byggestener som kalles A, T, C, og G.

Her må Gud ha grepet inn igjen for at tallet 37 skal fremheves,

I rekkefølgen av de hebraiske alfabetet er A nummer 1, T nummer 22, C finnes ikke, men det nærmeste man kommer en C er K som er nummer 11, og G er nummer 3 i hebraisk rekkefølge av alfabetet.

1+22+11+3= 37

Vel, i denne kodeksen av A,T,C,G, så kan bare A og T kobles sammen som enten AT eller TA, og C og G kan bli CG eller GC. Dett blir fire forskjellige kombinasjoner som må passe sammen i en lang streng kalt DNA streng, dette blir en informasjon, som la oss si kroppen trenger til å lage det som trengs, DNA strengen inneholder produksjonsoppskriften.

Det kan du se i desse informasjonsvideoene.

Her ser du at DNA strengen lager en kopi av strengen, denne kopien kalles RNA, ribosomet i kroppen fanger desse RNA kodene, og i den blir koder for aminosyrer til, og videre blir det laget polypeptid som blir til proteiner.

Det finnes 20 universelle aminosyrer, desse produseres ved rekkefølgen av DNA/RNA koder, Det finnes 64 forskjellige koder til å produsere 20 aminosyrer, det vil si at en aminosyrer, kan inneholde flere av kodene.

Det kan du se her

http://www.freewebs.com/genetics37/geneticamino.htm

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/T1_2.gif

En aminosyre består av en aminogruppe som utgjør forskjellen på hver aminosyre, og en standardgruppe som hver aminosyre består av,

Standardgruppen består av elementene HHNCHCOOH

H for Hydrogen(inneholder 1 nukleon)

N for Nitrogen(14 nukleoner)

C for Carbon(12 nukleoner)

O for Oksygen(16 nukleoner).

Se her

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/T3_4.gif

Summen avStandardgruppen inneholder altså

4H+ 1N+ 2C+ 2O= 4+14+24+32= 74

74 = 2*37

(Guds inngripen igjen for å fremheve tallet 37?)

Summen av aminogruppen er variabel.

Den molykylære massen bestemmes av hvor mange nukleoner det er i hvert element, Hydrogen har 1 nukleon, og har en molykylær masse på 1,008, nitrogen ser du har 14 nukleoner og en masse på 14,007

Og her må Gud ha grepet inn igjen, for summen på den molykylære massen til hver aminosyre er til sammen

2738,00= 74*37

Her er den molykylære masse tabellen fra en ukristen nettside

http://www.webqc.org/aminoacids.php

og her fra den matematiske siden

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/Media037/AA1.gif

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/Media037/AA2.gif

Helt utrolig at 20 aminosyrer blir til sammen 2738,00 med to desimaler av 00.

Og i sistnevnte bildeadresse, så ser du at 1. og 4. rekken lodrett blir til sammen 1405,63 =2*703 - 0,37

Og 2. og 3. rekken lodrett blir 1332,37= 2*666 +0,37

666=18*37

703=19*37

Dess tallen finner du igjen i første tråden jeg startet

Har mer å vise til, men dette får være nok i første omgang.

Så si meg, er dette bevis for at det er en link mellom bibelen og livet, eller skal vi avfeie igjen at sånn mønster ikke trenger noen Gud som skaper orden, men dette bare er tilfeldighet man finner i en skapelse uten Gud?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man finner det man leiter etter...spesielt når justeringer tillates for å få det til å passe.

Jeg er født 29.09. Bodde i nummer 29 da jeg var liten, bor nå i nummer 299. Mitt fornavn + mellomnavn inneholder 9 bokstaver. Damen min sitt navn har 3 bokstaver i fornavnet sitt og 3 i etternavnet (3 * 3 = 9). Høyden min delt på vekten min blir 2,9. I går klippet jeg håret mitt på 2 mm. Jeg ble født på en tirsdag, altså 2. dagen i uken. Da jeg var 9 år fikk jeg en søster på 9 måneder (adoptert). Datteren min er 9 måneder nå. Og vet du hva? Jeg lå 9 måneder i magen på moren min før jeg ble født.

• Liker 5
Lenke til kommentar

For en usannsynlig mengde med vås...

Hvorfor i alle verdens dager skulle gud ha gjort dette isteden for å faktisk fortelle oss hva DNA var for noe den gangen de skrev dette?

Dette er jo vås fra ende til annen dette... Skal vedde på at hvis du tar en hvilken som helst bok og vrir og vrenger den litt så vil du finne tilsvarende "tall" der også, som også vil gå igjen overalt... Det beviser ikke en dritt av det du prøver å påpeke, at guden din er noen sannhet... Helt utrolig at du tror det selv... :no:

• Liker 4
Lenke til kommentar

I 1997 kom det ut en bok ved navn "The bible code" som prøvde å gjøre det samme som trådstarter, finne skjulte budskap i bibelen.

Kritiske personer sa at man kunne finne hva som helst i en bok som inneholder så mye tekst.

Forfatteren ga kritikerene denne utfordringen:

"When my critics find a message about the assassination of a prime minister encrypted in Moby Dick, I'll believe them."

Og mange folk fant mange eksempler, noen kan du se her: http://cs.anu.edu.au/~bdm/dilugim/moby.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

For en usannsynlig mengde med vås...

Hvorfor i alle verdens dager skulle gud ha gjort dette isteden for å faktisk fortelle oss hva DNA var for noe den gangen de skrev dette?

Dette er jo vås fra ende til annen dette... Skal vedde på at hvis du tar en hvilken som helst bok og vrir og vrenger den litt så vil du finne tilsvarende "tall" der også, som også vil gå igjen overalt... Det beviser ikke en dritt av det du prøver å påpeke, at guden din er noen sannhet... Helt utrolig at du tror det selv... :no:

Men det er omvendt her, tallene ble funnet i bibelen først, så begynte de å lete i tall aminosyrens 64 kombinasjoner og summen av alle aminosyrer er jo helt utrolig at det blir 74*37=2738

Summen av nukleoner er 2735 som ikke er delelig med 37, men tar man med to desimaler i dens molykulære massen, så blir det 2738 og andre tallkombinasjoner delelig med 37.

Her vises det en annen side som viser antall nukleoner delelig med 37

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/Genetics_VS.htm

Bare tabellene om at man finner 37 i DNA og aminosyre alene er forbløffende når man forstår utregningene, i tillegg til at desse tallen ble funnet i bibelen først, er utrolig.

Lenke til kommentar

født 6.6

sønn 26.7 = 26+7=33= 3+3=6

Datter 6.9 =ihvertfall ett 6-tall

samboer 2.4 =2+4=6

møtte dama 10.8 =10+8=18 (18/3=6) (deler på tre fordi vi er tre som deler på henne. jeg og to barn :-) )

blei mye seks dette ja :-)

har tre 6-tall i telefonnr mitt

Å sånn kan man fortsette og få de resultater man ønsker.

Lenke til kommentar

Så du påstår at du FORSTÅR utregningene. Fint..

KOM MED DEN.. Dette regnestykket du kommer med her holder ikke til ståkarakter i barnehagen en gang.

Men det er omvendt her, tallene ble funnet i bibelen først, så begynte de å lete i tall aminosyrens 64 kombinasjoner og summen av alle aminosyrer er jo helt utrolig at det blir 74*37=2738

Summen av nukleoner er 2735 som ikke er delelig med 37, men tar man med to desimaler i dens molykulære massen, så blir det 2738 og andre tallkombinasjoner delelig med 37.

http://www.whatabegi...Genetics_VS.htm

Bare tabellene om at man finner 37 i DNA og aminosyre alene er forbløffende når man forstår utregningene, i tillegg til at desse tallen ble funnet i bibelen først, er utrolig.

De 64 kodon kombinasjonene er ikke utelukkende relatert til aminosyrer.

Hva er et nukleon ?

Fra wiki: Nukleoner er nå kjent for å være sammensatte partikler, laget av kvarker og gluoner.

Så hvor er listen over aminosyrene og dens sammensetning av partikler, laget av kvarker og gluoner ;)

Hvor mange aminosyrer finnes det ?

Dessuten, Tallene ble ikke funnet i biblen først. Men..

Først måtte man finne ut hvilken tall man skulle finne (i biblelen eller Moby Dick).

For å oppsummere.

Tallet 64 er ikke korrekt ut fra opplysningene dine

Tallet 74 er av ukjent opphav

Tallet 37 er trukket ut av hullet der sola aldri skinner.

Hvordan trur du at produktet av disse tallene skal gi noen relevans ??

Endret av netroM
Lenke til kommentar

KOM MED DEN.. Dette regnestykket du kommer med her holder ikke til ståkarakter i barnehagen en gang.

Hva er et nukleon ?

Fra wiki: Nukleoner er nå kjent for å være sammensatte partikler, laget av kvarker og gluoner.

Så hvor er listen over aminosyrene og dens sammensetning av partikler, laget av kvarker og gluoner ;)

Først måtte man finne ut hvilken tall man skulle finne (i biblelen eller Moby Dick).

For å oppsummere.

Du har tydeligvis ikke gått inn på nettsidene jeg har henvist til da.

Husker at jeg skumleste nettsidene i begynnelsen der jeg ikke forsto noe særlig, men det er når jeg begynner å gå litt lenger inn i sømmene, jeg forstår dette er overnaturlige mønster i tall. Jeg liker tallmønster som for eksempel 666 777. Og dette har mye med 37 å gjøre. 74 er 37+37.

Man har triangulære nummer i bibelen med merkelig mønster. Alt dette har tatt meg noen år å skjønne, men det er fordi jeg ikke studerer hele tiden, fordi jeg gjør andre ting. Men om jeg hadde hatt mye tid til å spille dataspill eller andre timekill-aktiviteter, så hadde jeg erstattet det med å gå i sømmene i dette, og man kan lære det ganske raskt. Men mange av dere skriver små setninger som avslører at dere bare har skumlest dette til det uforståelige.

Her er nettsiden hvor alt finnes, noen andre nettsider lager det grafiske bedre. Men her er iallefall det meste av denne tallmagien.

http://homepage.virgin.net/vernon.jenkins/index.htm

Lenke til kommentar

Med 2 desimaler blir det faktisk 2738,02. Med 1 desimal blir det akkurat 2738. Men, har du noen god forklaring på hvorfor gud skjuler mønstrene i avrunnede tall?

At 1405,63 =2*703 - 0,37 er ett tegn?

Og 1332,37= 2*666 +0,37?

Vi kan altså ta 63 som ett tegn på 37 da 100-37=63.. Man har da plutselig 2 tall man ser etter. Da man ukritisk kan f.eks gange og dele med andre tall for å få frem disse tallene blir det etterhvert en hel del tall man ser etter

Om man leter etter tall i en stor mengde tall og tar seg en del kunstneriske friheter vil man finne tall som går igjen over alt. Personlig ser jeg mer triksing med tall og ikke fullt så mye ett mønster.

Lenke til kommentar

Hva er et nukleon ?

For å oppsummere.

Du har tydeligvis ikke gått inn på nettsidene jeg har henvist til da.

Husker at jeg skumleste nettsidene i begynnelsen der jeg ikke forsto noe særlig, men det er når jeg begynner å gå litt lenger inn i sømmene, jeg forstår dette er overnaturlige mønster i tall. Jeg liker tallmønster som for eksempel 666 777. Og dette har mye med 37 å gjøre. 74 er 37+37.

Man har triangulære nummer i bibelen med merkelig mønster. Alt dette har tatt meg noen år å skjønne, men det er fordi jeg ikke studerer hele tiden, fordi jeg gjør andre ting. Men om jeg hadde hatt mye tid til å spille dataspill eller andre timekill-aktiviteter, så hadde jeg erstattet det med å gå i sømmene i dette, og man kan lære det ganske raskt. Men mange av dere skriver små setninger som avslører at dere bare har skumlest dette til det uforståelige.

Her er nettsiden hvor alt finnes, noen andre nettsider lager det grafiske bedre. Men her er iallefall det meste av denne tallmagien.

http://homepage.virg...nkins/index.htm

Det er ingen poeng i å gå inn på nettsidene du linker til, da det hele avsløres som sprøyt av hva DU greier å legge frem.

Det er rett og slett bare tull, og om du svarer på mine spm så burde du også se idiotien.

Svar på disse og se om du fortsatt kan bruke tallene

1. Hvor mange aminosyre kodon finnes det ?

2. Hvor mange amonosyrer finnes det ?

4. Hvor mange nukleoner er det i en aminosyre (vel hvilken du vil, du vil ikke få samme tallet som du gav)

5. Hvor mange nukleinsyrebaser finnes det ?

6. Er DNA i det hele tatt nødvendig for protein dannelse (JA/NEI) ?

Du får ikke rett på en matteoppgave ved å bare bruke til tallene du har lyst til. Dette er et klassisk tilfelle der konklusjonen er gitt, man må bare finne på noe som kan gi denne konklusjonen. Derav så ser du bort fra opplagte tall som MÅ være med, samt du legger til tall som kommer fra intet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og hva med alle de tallene som IKKE støtter dette i bibelen? Er det også bevis for påstanden din?

Skjønner ikke at du gidder å bruke så mye confirmation bias på dette jeg, da du kan få de samme resultatene med en hviken som helst annen bok også.... Her OSER det confirmation bias over hele linja, der du LAGER sannheter ut av ingenting...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...