Gå til innhold

[Ny mobil] Bilder, film, mv. Budsjett ca 4000

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Eg med lurer på ka som er bra mobil for tida, men kor dyrt er det egentlig å surfe på mobil?

Med onecall kan du surfe ubegrenset til 179 i måneden. Nedsiden er at hastigheten blir kraftig strupet etter 6gb.

På den andre siden er det meget akseptable hastigheter hvis du befinner deg i en by eller utkanten.

Lenke til kommentar

Har du noen øvre eller nedre grense for skjermstørrelse? Og foretrekker du iOS, Android eller Windows Phone? Noen merker du IKKE ønsker?

Det er flere gode mobiler å velge blant. Selv liker jeg Sony Xperia P, en mobil i aluminium med fire tommers skjerm. Denne blir oppdatert til Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) i disse dager. Storebroren Xperia S er kraftigere og har større skjerm, men er laget i plast.

Andre tips er HTC One S (godt og raskt kamera, god lyd), Motorola Razr Maxx (stort batteri), Huawei Ascend P1 (superslank)

Toppmodellen til LG, Optimus 4X HD, ligger rett under 4000kr, men sliter med kameraet og batteriet. (Se test gjort av DinSide Data nylig.)

Samsung Galaxy S3 ligger rundt 4000kr. EDIT: Ikke reelle nettbutikker. Den populære modellen S2 fra i fjor er også et godt valg.

Sjekk egne tråder for telefonene her på forumet.

Android-mobiler mellom 2000 og 4000kr på Prisjakt.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hvis du har lyst å prøve Windows Phone er Nokia Lumia 900 et greit valg. Har den ikke selv, men har prøvd den litt og synes det er en spennende telefon.

Link: http://www.prisguide...umia-900-156093

Vil bare gjøre oppmerksom på at denne ikke vil bli oppdatert til Windows Phone 8 (gjelder alle dagens Windows-mobiler) som kommer til høsten. Men den vil få Windows Phone 7.8 som inneholder noen av de samme nyhetene.

OT

Uansett syns jeg den er pen, men dagens Windows Phone blir for begrenset for min del. Med WP8 kommer støtte for flerkjernet prosessor, minnekort og høyere skjermoppløsning.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Har du noen øvre eller nedre grense for skjermstørrelse? Og foretrekker du iOS, Android eller Windows Phone? Noen merker du IKKE ønsker?

Det er flere gode mobiler å velge blant. Selv liker jeg Sony Xperia P, en mobil i aluminium med fire tommers skjerm. Denne blir oppdatert til Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) i disse dager. Storebroren Xperia S er kraftigere og har større skjerm, men er laget i plast.

Andre tips er HTC One S (godt og raskt kamera, god lyd), Motorola Razr Maxx (stort batteri), Huawei Ascend P1 (superslank)

Toppmodellen til LG, Optimus 4X HD, ligger rett under 4000kr, men sliter med kameraet og batteriet. (Se test gjort av DinSide Data nylig.)

Samsung Galaxy S3 ligger rundt 4000kr. EDIT: Ikke reelle nettbutikker. Den populære modellen S2 fra i fjor er også et godt valg.

Sjekk egne tråder for telefonene her på forumet.

Android-mobiler mellom 2000 og 4000kr på Prisjakt.

Hvis du har lyst å prøve Windows Phone er Nokia Lumia 900 et greit valg. Har den ikke selv, men har prøvd den litt og synes det er en spennende telefon.

Link: http://www.prisguide...umia-900-156093

Jeg har bestemt meg for Android. Jeg vil ikke ha noe annet operativsystem enn det.

Jeg så litt på Xperia S. Hvordan er den i forhold til S2?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Noen flere meninger om S2 VS Xperia S?

S2, meller xperia acro s enn xperia s… Hvorfor ikke titte litt på Samsung galaxy nexus?

Jeg har bestemt meg for å heve budsjettet med rundt 1000 kroner så nå er makspris 5000 kroner. Hvilken mobil skal jeg velge?

Det er viktig at den har høy oppløsning for surfing, bra lyd og bra batteritid

Lenke til kommentar

S2, meller xperia acro s enn xperia s… Hvorfor ikke titte litt på Samsung galaxy nexus?

Jeg har bestemt meg for å heve budsjettet med rundt 1000 kroner så nå er makspris 5000 kroner. Hvilken mobil skal jeg velge?

Hvis du liker å surfe, ta bilder og se på film, så er jo Samsung Galaxy Note en god mobil for dette.

Men mulig denne blir for stor for deg eller?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Hvis du liker å surfe, ta bilder og se på film, så er jo Samsung Galaxy Note en god mobil for dette.

Men mulig denne blir for stor for deg eller?

Ja. Den blir for stor.

Jeg har lyst på enten HTC One X Eller S3. Er det noen andre lignende mobiler?

Jeg skal høre musikk og surfe med mobilen. Det er også et stort pluss hvis den har bra batteritid.

Det går ann å få tak i 4500 mAh batteri til S3. Jeg planlegger å kjøpe det. Jeg har et sånn superbatteri på X10 mini proen min og den varer ekstremt lenge.

Lenke til kommentar

Jeg valgte HTC One X over Samsung Galaxy S3 fordi jeg likte designet bedre på den, samt jeg syns Sense er bedre og penere enn TouchWiz. Jeg skrur på 3G ved behov og styrer lysstyrken til skjermen manuelt og lader derfor annenhver dag. Hver tredje ved lite bruk. Det negative er at man ikke kan byttet batteri eller putte i minnekort, men dette var ikke avgjørende for meg.

Begge mobilene er toppmodeller og ingen av disse er et dårlig kjøp, så du må nesten prøve begge først for å se hvem du liker best.

Lenke til kommentar

SONY xperia acro s er en glimrende tlf. Bruker selv xperia s og er kjempe fornøyd, og rå på bilder. Acro s er samme tlf så si, men tåler i tillegg vann ned til 1 metere og støtter minnekort i tillegg. Leveres med docking og ics. Skulle gjerne byttet til denne selv:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

takk alle. Jeg kjøpte en S3. På grunn av at jeg skal kjøpe et høykapasitetsbatteri og at den har høy oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...