Gå til innhold

Diskusjon rundt "Kupp på bruktmarkedet"-tråden

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte vi kunne diskutere og bli enige om retningslinjer for kupptråden.

Som sagt så syns jeg det er fint dersom noen ser at et kjøp kan være en svindel.

Personlig oppmøte er greit, men det er nok for mange ikke mulig da man ikke bor i samme by/landsby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatorene hjelper svindlerne gang på gang ved at de "rydder opp" i kupp på brukmarkedet tråden.

De lar svindelannonsen stå , mens de fjerner eventuelle advarsler.

Skikkelig moderering!

Finn.no opptrer fortsatt som lakeier for svindlerene.

At det ikke skal gå an å komme med en advarsel, slik at ikke blåøyde mennesker skal gå i fella når de som tipser ikke er våkne eller ikke har peiling. Det er jo helt på vidda!

Nå er forøvrig den annonsen med Canon 7D og 135mm avist. Det er nesten 48 timer siden jeg tipset finn.no om at den annonsen sikkert ikke var av den ærlige sorten. Dette viser at finn.no ikke tar svindel på alvor og er svin. men det er jo fint for svindleren da at de får god hjelp fra flere plasser.

Min advarsel her for denne annonsen ble også glatt slettet av en moderator i dag.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Jeg er enig i de tankene som har vært luftet i dag - det er ok at at man sier "takk for tipset; nå er den min" og varsler om svindel. Annen diskusjon blir veldig for OT og bør unngås.

Enig, men fint om man tar med HVA man har kjøpt.. Ofte kan det vært lagt ut flere ting, og bare en takk sier da ikke hva det gjelder..

Ser ut som de fleste nå er flinke å beskrive hva det gjelder, og også vanlig bruktpris, meget lærerikt!!

Endret av kjelldell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er viktigst er det ingen som har nevnt her ennå, det at postere skriver pris og hva annonsen inneholder.

Så lenge vi snakker om produkter som blir solgt billigere en normal bruktpris vil disse annonsene forsvinne/slettes fort, så det blir litt dumt at man først ikke vet hva annonsen inneholder og når man åpner annonsen så er den borte.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finn.no opptrer fortsatt som lakeier for svindlerene.

Først, beklager OT

Er ikke helt enig angående dette, jeg har anmeldt mange annonser som jeg anser som svindel alle har blitt "låst" i en periode for så og bli åpnet igjen eller slettet.

Men denne tråden omhandler ikke hvordan finn.no oppfører seg så den diskusjonen burde ikke foregå i denne tråden.

Edit: sende faktisk en mail til finn.no i morges angående en annonse i kupp/luringer tråden og den er nå satt på avvent.

post-151946-0-84222400-1344257801_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Moderatorene hjelper svindlerne gang på gang ved at de "rydder opp" i kupp på brukmarkedet tråden.

De lar svindelannonsen stå , mens de fjerner eventuelle advarsler.

Skikkelig moderering!

Det er strengt tatt ikkje vårt problem, men me vil sjølvsagt ikkje at brukarane skal bli svindla gjennom lenker på forumet. Me jobbar for at forumet skal fungere best mogleg. Per i dag er reglane for den tråden ganske klare. Vil de ha nye reglar inn så ordnar me det kjapt og enkelt, men det er dykkar tråd, ikkje vår.

Få opp nokre nye reglar så er problemet løyst.

Lenke til kommentar

Hva fanken er dette ?

http://www.finn.no/f...nnkode=36720479

I hvert fall noe eldgammelt, bare se den knøttlille skjermen.. Som på min D70

Det er en Canon 300D, som i utgangspunktet var annonsert som et 7D.

Innlegget er postet i feil tråd, samme innlegg er også postet i "kupp og luringer", så videre diskusjon kan/burde foregå der.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...