Wooperoo Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Tenker på å kjøpe meg ny mobil til helgen, og jeg er stuck på valget mellom en Huawei U8800 og en Sony Ericsson Xperia Arc S. Jeg finner pluss og minus på begge sidene av saken, og klarer ikke å bestemme meg. Lurer på om noen har noe erfaring med noen av disse mobilene. Huaweien er en del billigere (1300 kr på lefdal), men har igjen dårligere prosessor, gamlere versjon av android osv. Arc S er dyrere (2300 på lefdal), men virker som en sterkere maskin. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med bestemmelsen med noen argumenter for og imot. På forhånd takk. Lenke til kommentar
geirte Skrevet 3. august 2012 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg har en Huawei U8800, og er kjempefornøyd med den. Den har lite internminne, slapp prosessor og dårlig kamera. Dette er begrensninger som mange brukere ikke vil merke, men for min egen del gjør disse at jeg kanskje kommer til å kjøpe meg ny telefon til høsten. Arc S er en bedre telefon på alle områder, så det skulle bare mangle at den koster en tusenlapp mer. Du har jo et hav av telefoner å velge mellom, i prisklassen rundt 2000 kr, men hvis valget står kun mellom disse to modellene så ville jeg valgt Arc S. Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 3. august 2012 Forfatter Del Skrevet 3. august 2012 Jeg har en Huawei U8800, og er kjempefornøyd med den. Den har lite internminne, slapp prosessor og dårlig kamera. Dette er begrensninger som mange brukere ikke vil merke, men for min egen del gjør disse at jeg kanskje kommer til å kjøpe meg ny telefon til høsten. Arc S er en bedre telefon på alle områder, så det skulle bare mangle at den koster en tusenlapp mer. Du har jo et hav av telefoner å velge mellom, i prisklassen rundt 2000 kr, men hvis valget står kun mellom disse to modellene så ville jeg valgt Arc S. Er ikke helt bastant på disse to, men denne mobilen kommer til å bli min første smarttelefon så den researchen jeg har gjort, finner jeg at disse to i 2000 kr (+/-) klassen var de beste. Om det er andre telefoner som er i denne prisklassen som er like bra eller bedre er jeg mer enn villig til å sjekke de ut. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Min klare anbefaling er å gå for Arc S, skulle du måtte velge mellom disse to modellene. Android er et fantastisk operativsystem men opplevelsen kan bli nedsatt betraktelig når kombinert med svak maskinvare. Personlig ville jeg nok kastet inn litt mer penger og kjøpt en litt mer fremtidsrettet telefon. Galaxy Nexus eller HTC One S er gode alternativer, selv om førstnevnte nok helt klart gir deg den beste Android-opplevelsen som finnes i dag. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Hvis du først skal gå for Huawei, så vil jeg heller anbefale Honor (U8860). Amobil test Mobili test Men generelt sett ville jeg ikke gått for Huawei, da jeg selv har blitt kjent med en U8800. Maskinvaren er helt grei, også kvalitetfølelsen. Men programvaren er dårlig oversatt og hengte/krasjet stadig. Daglig restart var også et problem, til jeg fant ut at å skru av wifi når det ikke var i bruk hjalp betraktelig. Oppdateringer er Huawei dårlig på, så endte opp med å roote og legge inn Aurora (ICS 4.0.4). Hvis du heller oppgir hvilket beløp du har tenkt å bruke, så er det lettere å hjelpe deg. Hvis du ikke absolutt må ha siste toppmodell, kan man fint kjøpe litt eldre modeller nå som disse har falt i pris. DinSide - mobiler under 2000kr Endret 5. august 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Takk for innspill. Etter litt søking går jeg for HTC Desire S. Virker som det beste kjøpet Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 OK, men for sammenligningens skyld: Arc S har større skjerm, bedre kamera og raskere prosessor. Desire S har mer internminne (RAM) og lagringsplass til apper. Hentet fra Prisguide.no Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Hvorfor gå for 1 år gamle modeller og ikke for noe nyere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå