Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Noen som har hatt den ære av å være i kontakt med Asus kundesupport? Det er noe av det verste jeg har vært borti noen sinne! Kjøpte en PC til kona i slutten av desember i fjor, men etter kort tid begynte pcen å ta lading skikkelig, noe inni pcen som var løst så til slutt var det svært vanskelig å lade pcen. 5. mai tok jeg kontakt med Asus og fikk godkjent dette som en garanti/reklamasjon og de skrev at jeg skulle få tilsendt returseddel (lapp en klistrer på pakken og sender tilbake.) Jeg tok backup av pcen og pakka den ned, 23. mai fikk vi en bekreftelse at pcen var mottatt og at de ventet på deler. Etter ca. en måned fikk vi beskjed at de fortsatt ventet på deler og at de ville tilby meg en ny pc slik jeg skulle slippe å vente lenger om jeg ønsket det. Dette hadde forsåvidt vært en grei deal hadde det ikke vært for at pcen de ville tilby var en god del dårligere enn den jeg hadde sendt inn!!!! I de påfølgende ukene har vi sendt flere eposter til Asus for å sjekke status, de sier kun "venter på deler". Den siste mailen jeg skrev var for ca. en uke siden og der var jeg tydelig på hvor misfornøyd jeg var med servicen hos Asus... Nå gidder de ikke å svare lenger! Sendte på nytt en mail i dag, men basert på hvordan Asus har håndtert denne saken så langt så forventer jeg ikke allverden... Har også vært i kontakt med forbrukerombudet og fått svar derfra og de sier at Asus skal behandle saken og reparere pc eller tilby meg en ny "innen rimelig tid"... hva er rimelig tid?? Det er over 2 måneder siden de mottok pc, og snart 3 måneder siden vi pakket ned pcen for retur... Har alltid holdt meg til Asus når det gjelder pckomponenter, og da spesielt hovedkort, men når det kommer til support så viser Asus seg fra en helt annen side. Har ikke vært borti så elendig service noen sinne! Har nå sendt en ny mail til forbrukerrådet og spurt hva jeg bør gjøre videre, blir sikkert å klage de inn for forbrukerrådet.... Noen andre som har tips til hva en kan gjøre i slike saker?? Melde de til politiet for at de har stjålet pcen?? Endret 28. juli 2012 av Fade1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har hatt en erfaring med Asus, og det ble den siste. Etter at laptopen tok natta, ringte jeg Asus support og kom i kontakt med en uforståelig Svenske og han mente over telefon at "det er slikt som hender". Da la jeg på og slengte laptopen i søppla og kjøpte Acer, og med de har jeg hatt en telefon samtale og en rereperasjon som var vellykket. Telefonsamtalen med Acer var også med en Svenske, men han var mye mer samarbeidsvillig og acer var svært raske med reperasjon (skiftet hovedkort). 1 Lenke til kommentar
roaldhansen100 Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 De har jo ikke stjelt den, du har frivillig sendt den inn til dem. Bra du har tatt backup. Hvor har du kjøpt pc'en? Fortsett å purre på dem. Du kan henvende deg til tv2 hjelper deg, og høre med dem om de kunne tenke seg å lage en story på din situasjon. Det finnes ikke mange mennesker i verden som liker å forsvare seg mot dårlig kundeservice på TV. Mest sannsynligvis så ligger pc'en din i stor haug merket med "må gjøres, men haster ikke" Rimelig tid er innen 14 dager! Kan de ikke skaffe delene, så får de sende deg en ny pc. Kan de ikke skaffe akkurat den som du hadde? Oppgradering, men regn med at de ønsker å få betalt mellomlegget. Angående kundeservice, så sitter de kanskje milevis unna dem som skal fikse pc'en, og de har liten eller ingen innsikt i hvor pc'en din befinner seg akkurat nå. Så å begynne neste mail med noe sånt som dette her kan kanskje hjelpe "Beklager at jeg hadde en skikkelig utblåsning mot dere i siste mail. Men samtidig så håper jeg at dere kan se situasjonen fra min side også. Det er ganske frustrerende å ha ventet så lenge som det jeg har. Om dere har mye arbeid å gjøre, si det som det. Det er ikke politisk korrekt å lyve til sine kunder, slik som jeg føler det i min situasjon. Flesteparten av deres kunder er sikkert meget fornøyd med kundeservicen deres, men jeg føler meg urettferdig behandlet. Mitt neste steg i saken vil være å kontakte media, for jeg føler at denne situasjonen bare skaper mer og mer frustrasjon desto lengre tid det tar. Hvordan dere da velger å løse saken får dere lov til å velge selv" 1 Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Har selv en Dell pc i tillegg og der hadde jeg problemer med varmgang, sendte en klage og fikk beskjed at jeg skulle ta med meg pcen på jobb så skulle det komme en servicekar og se på den. Et par dager senere troppet det opp en kar som hadde med seg nytt hovedkort samt ny kjøleløsning til pcen. Bytta delene på stedet og jeg fikk med meg pcen hjem. Dessverre ble ikke pcen bedre av det og jeg tok kontakt på nytt med Dell, fikk ny pc umiddelbart. Tror jeg hadde ny pc ila uka, og pcen har jeg daglig i bruk enda. Den er over 3 år nå, men tusler og går Asus har en god del å lære når det gjelder support må jeg si! 1 Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Har vært i kontakt med Dustinhome, der jeg kjøpte pcen og også TV2-hjelper deg, de har ferie, men skal se på saken når de er tilbake... Quote: "De har jo ikke stjelt den, du har frivillig sendt den inn til dem." Det var satt litt på kanten, men om du leverer inn en pc og ikke får den igjen da kan jo man kalle det å stjele... Ser ut som det er varierende på hva folk synes om Asus sin support... Men ser ut som de blir slaktet de fleste plasser... Endret 28. juli 2012 av Fade1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 "normal" tid for en reperasjon er erfaringsmessig 3-4 uker + postgang. Det tar ofte 2-3 uker å få deler fra utlandet om det trengs og så en uke for feilsøking og reperasjon. Har hatt en DOA PC fra asus men da fikk jeg umiddelbart ny, ellers har jeg ikke hatt feil enda. Sendte min søsters samsung på service for en rekke feil, og fikk den tilbake igjen etter rett over 3 uker med alle feil reparert (byttet skjerm, hovedkort, batteri og en knapp på pekeplaten). 2 måneder er uholdbart da hadde jeg krevd ny PC med samme eller bedre specs. 1 Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 28. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2012 Det var det jeg prøvde, hvis de skal gi meg en erstatningspc så sa jeg at jeg ikke ville godta den de ville tilby siden den var dårligere enn den jeg hadde levert inn... De måtte komme opp med en identisk eller en som er bedre hvis jeg skal godta swap... Etter det skrev de at de skulle sjekke opp, men siden har jeg ikke hørt noe... De siste to henvendelsene har jeg ikke fått noen tilbakemelding på... Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 Hmmmm...Når jeg logger meg på statusoversikten hos Asus så står det bare "Close!" Skal tro hva det betyr?? Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 ...Nå fikk jeg mail fra Dustinhome.no at de ønsket å se på saken og ville ha historikken jeg har hatt med Asus support. Håper de kommer noe lenger enn hva jeg kommer i denne saken. Har også klaget inn Asus til Forbrukerrådet... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 "Close!" betyr oftest at reperasjon er ferdig, eller i ferd med å avsluttes. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 Burde jeg ikke få en beskjed da at de er snart ferdig?? I stedet for bare å ikke svare på henvendelsene?? Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 (endret) Nå har Dustinhome tatt kontakt med Asus og det tok ikke lange tiden før jeg fikk en mail tilbake fra Asus der de bad om kopi av kvittering så de kunne kreditere beløpet. Jeg skrev da tilbake at jeg ikke var interessert i å få pengene tilbake, men pcen. Jeg kjøpte den på dustinhome via et kjempetilbud der den var kraftig nedsatt. Kommer ikke i nærheten av en lik pc om de bare betaler tilbake det jeg gav... Har jeg rett til å fakturere de for alt ekstraarbeidet jeg har hatt med å mase på de og svare på alle epostene?? Endret 30. juli 2012 av Fade1 Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2012 Nå har det kommet til en løsning i denne saken og det er ikke gjennom Asus, men gjennom Dustinhome. De kom tilbake og ville tilby meg en annen pc, en bedre modell, siden Asus helt klart ikke hadde kompetanse til å håndtere garantisaker. All kredit til Dustinhome!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå