C.. Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Hei! Jeg har lagt inn Ubuntu 12.04 på min bærbare maskin og sett litt rundt på blant annet deviantART og der fant jeg dette og har derfor lyst å få mitt setup så likt som mulig. Jeg har drevet litt nå og prøvd å legge det inn, men får det bare sånn som dette og ligner jo ikke veldig, hehe. Ser jo blant annet at oppgavelinjen er grå også videre. Lurer derfor på om noen kunne hjulpet meg med å få det inn slik som det jeg linket til. Det tyder vel på at jeg har feil versjoner av de forskjellige tingene, og jeg er veldig ny innen dette så har jo da tydeligvis langt inn noe feil. På forhånd takk til dere som kunne tenke dere å hjelpe meg litt med gjerne koder og legge inn i terminalen osv Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Bildet brukte et annet grensesnitt enn ditt. Du bruker Unity, mens bildet er standard Gnome 3. Du kan endre der du skriver inn passord for å logge inn, om du har Gnome 3 tingene installert. Mener dette er standard i Ubuntu. Endret 14. juli 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Ta en titt på disse sidene så får du masse tips: http://www.noobslab.com/ http://www.webupd8.org/ http://www.omgubuntu.co.uk/ Ubuntu Tweak og Gnome Tweak Tool er greie verktøy for tilpassning av Ubuntu Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Gnome Tweak Tool har han om du ser på screenshotet han tok. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Bildet brukte et annet grensesnitt enn ditt. Du bruker Unity, mens bildet er standard Gnome 3. Du kan endre der du skriver inn passord for å logge inn, om du har Gnome 3 tingene installert. Mener dette er standard i Ubuntu. Jeg har valget mellom GNOME, GNOME Classic, GNOME Classic (No effects), Ubuntu & Ubuntu 2D. Hvem av disse mener du jeg skal bruke? Endret 14. juli 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Ok. Satt på GNOME nå - Og det ble veldig mye mer annerledes, så nå ser det ut som dette. Hva er neste steg videre nå? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Installer denne https://extensions.g...19/user-themes/ Så velger du et annet shell theme. Edit: Sorry! Det der er noe helt annet. Extentionen du trenger følger med tweak tool, trykk under extentions og skru på "User Theme" Endret 14. juli 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 Hehe Får ikke skrudd på User theme" - se bildet Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Holden musen over utropstegnet så du får se hva som er feil. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Extension does not support shell versio er feil meldingen (?) Prøvde med denne kommandoen i terminalen uten at det hjalp sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade Endret 14. juli 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Gå inn på denne siden og installer "User Themes" https://extensions.gnome.org/ Lenke til kommentar
C.. Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Der fungerte det ja! Takk Nå begynner det faktisk å ligne på noe også. Men ser jo blant annet skriften øverst i høyere hjørne i vinduene jeg har oppe. Og hvordan får jeg de ikonene jeg vil til å legge seg nede på midten. Og hvor skal jeg legge ikoner når jeg laster det det og hvordan fungerer det? http://bildr.no/view/1228927 Samtidig hva er egentlig den beste nettleseren til Ubuntu - like greit å bruke Firefox eller er det noe annet som anbefales? Endret 14. juli 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Beste? Nja. Jeg liker Firefox med Vimperator. Men det finnes jo mange. Anbefaler Midori og Chromeium om du vil ha noe low weight. Gnome 3 nettleseren heter Epiphany. Du legger ikoner i /usr/share/themes. Du må endre "Window theme" for å endre border. Personlig liker jeg ikke chrome rundt vinduer i det hele tatt, så pleier bare å fjerne det. Vet ikke helt det du mener med ikoner ned på midten. Vil du ha en dock? Du kan jo bruke f.eks Docky til å få til dette. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Chromium er ikke lettere enn Firefox. 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Beste? Nja. Jeg liker Firefox med Vimperator. Men det finnes jo mange. Anbefaler Midori og Chromeium om du vil ha noe low weight. Gnome 3 nettleseren heter Epiphany. Du legger ikoner i /usr/share/themes. Du må endre "Window theme" for å endre border. Personlig liker jeg ikke chrome rundt vinduer i det hele tatt, så pleier bare å fjerne det. Vet ikke helt det du mener med ikoner ned på midten. Vil du ha en dock? Du kan jo bruke f.eks Docky til å få til dette. Hehe, dårlig forklart det med ikoner på midten - se dette bildet så ser du han har lagt ikonene der. Men hvordan fjerner jeg chrome rundt vinduer? Og hvorfor har jeg bare X og ikke - og ¤ Takk for forslag til nettlesere også, da har jeg et par å prøve ut så får jeg se hvilken jeg til slutt velger og bruke. Endret 15. juli 2012 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Chrome kan du fjerne ved å endre en XML fil som heter noe sånt som "metacity-theme". Bilde du linket er det bare du som kan se. Om du vil ha skrivebords ikoner må du la Nautilus tegne skrivebordet. Er en setting i Gnome tweak tool. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå