Gå til innhold

[Løst] Ubuntu theme

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lagt inn Ubuntu 12.04 på min bærbare maskin og sett litt rundt på blant annet deviantART og der fant jeg dette og har derfor lyst å få mitt setup så likt som mulig.

Jeg har drevet litt nå og prøvd å legge det inn, men får det bare sånn som dette og ligner jo ikke veldig, hehe. Ser jo blant annet at oppgavelinjen er grå også videre. Lurer derfor på om noen kunne hjulpet meg med å få det inn slik som det jeg linket til.

Det tyder vel på at jeg har feil versjoner av de forskjellige tingene, og jeg er veldig ny innen dette så har jo da tydeligvis langt inn noe feil. På forhånd takk til dere som kunne tenke dere å hjelpe meg litt med gjerne koder og legge inn i terminalen osv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet brukte et annet grensesnitt enn ditt. Du bruker Unity, mens bildet er standard Gnome 3. Du kan endre der du skriver inn passord for å logge inn, om du har Gnome 3 tingene installert. Mener dette er standard i Ubuntu.

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Bildet brukte et annet grensesnitt enn ditt. Du bruker Unity, mens bildet er standard Gnome 3. Du kan endre der du skriver inn passord for å logge inn, om du har Gnome 3 tingene installert. Mener dette er standard i Ubuntu.

Jeg har valget mellom GNOME, GNOME Classic, GNOME Classic (No effects), Ubuntu & Ubuntu 2D. Hvem av disse mener du jeg skal bruke? :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Extension does not support shell versio er feil meldingen (?)

Prøvde med denne kommandoen i terminalen uten at det hjalp sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Lenke til kommentar

Der fungerte det ja! Takk :)

Nå begynner det faktisk å ligne på noe også. Men ser jo blant annet skriften øverst i høyere hjørne i vinduene jeg har oppe. Og hvordan får jeg de ikonene jeg vil til å legge seg nede på midten. Og hvor skal jeg legge ikoner når jeg laster det det og hvordan fungerer det?

http://bildr.no/view/1228927

Samtidig hva er egentlig den beste nettleseren til Ubuntu - like greit å bruke Firefox eller er det noe annet som anbefales?

Lenke til kommentar

Beste? Nja. Jeg liker Firefox med Vimperator. Men det finnes jo mange. Anbefaler Midori og Chromeium om du vil ha noe low weight. Gnome 3 nettleseren heter Epiphany. Du legger ikoner i /usr/share/themes. Du må endre "Window theme" for å endre border. Personlig liker jeg ikke chrome rundt vinduer i det hele tatt, så pleier bare å fjerne det. Vet ikke helt det du mener med ikoner ned på midten. Vil du ha en dock? Du kan jo bruke f.eks Docky til å få til dette.

Lenke til kommentar

Beste? Nja. Jeg liker Firefox med Vimperator. Men det finnes jo mange. Anbefaler Midori og Chromeium om du vil ha noe low weight. Gnome 3 nettleseren heter Epiphany. Du legger ikoner i /usr/share/themes. Du må endre "Window theme" for å endre border. Personlig liker jeg ikke chrome rundt vinduer i det hele tatt, så pleier bare å fjerne det. Vet ikke helt det du mener med ikoner ned på midten. Vil du ha en dock? Du kan jo bruke f.eks Docky til å få til dette.

Hehe, dårlig forklart det med ikoner på midten - se dette bildet så ser du han har lagt ikonene der. Men hvordan fjerner jeg chrome rundt vinduer? Og hvorfor har jeg bare X og ikke - og ¤

Takk for forslag til nettlesere også, da har jeg et par å prøve ut så får jeg se hvilken jeg til slutt velger og bruke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...