Thomas Toget Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg har nylig kjøpt to stk. skjermer med 2560x1440 oppløsning (samsung s27a850t). Jeg har en Lenovo ThinkPad W520 med to grafikkort (intel et-eller-annet og NVIDIA Quadro 2000m), og en dockingstasjon med to DVI-utganger og to displayport-utganger. De to skjermene er i dag koblet til dockingstasjonen med DVI-kabler (har ikke displayport-displayport-kabler) Problemet er at jeg ikke får valgt høyeste oppløsning (2560x1440) når jeg kobler til skjermene :-( Den høyeste tilgjengelige oppløsningen er full hd. Jeg har: oppdatert bios endret noe graphics-mode til "discrete" i bios oppdatert drivere til begge skjermkort installert skjermdrivere for begge skjermene (men de forsvinner når jeg napper PC-en ut av dockingen, da viser de som generic pnp-skjerm) Jeg fikk til å endre oppløsningen på den ene skjermen til 2560x1440 ved å gå til nvidia kontrollpanel->endre oppløsning->tilpass->opprett tilpasset oppløsning->taste inn 2560x1440 manuelt, 60hz, og noe timing-greier. Men når skjermen slo seg av for å spare strøm ville bildet ikke komme opp igjen.. - Kan det være at skjermkortet mitt ikke støtter oppløsningen? - Kan det være feil på drivere eller lignende? - Kan det være at jeg trenger displayport-displayport-kabler i stedenfor DVI-kablene som fulgte med skjermene? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Tror du må ha dual link DVI kabler for å få brukt den oppløsningen med 60Hz. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Single link DVI kabel (om det er det du har) gir max widescreen oppløsning på ca 2100 x 1300 , og du skal ha over dette ... Sjekk dette først (om det er dual link DVI kabler) Quadro 2000 desktop versjon støtter max resolution 2560 x 1600 , og to skjermer Vil anta at det samme gjelder for 2000m mobile versjonen. Kanskje du ikke kan ha 2 DVI med så høy oppløsning , men f.eks 1 DVI (Dual link) + 1 Displayport , eller 2 displayport . Fra nVidia: Display Support: Dual Link DVI-I 1 DisplayPort 2 # of Digital Outputs 3 ( 2 out of 3 active at a time ) # of Analog Outputs 1 Maximum Display Resolution Digital @ 60Hz 2560x1600 Edit: Tror du finner svaret her : ThinkPad Mini Dock Plus Series 3 http://support.lenov...ocID=MIGR-72873 Features and benefits: Left corner alignment for easy system attachment Convenient eject button for one-step system removal Six USB 2.0 ports Five video ports: Up to three, of the five, video ports can be used simultaneously: ThinkPad systems with NVIDIA Optimus technology: Up to three monitors can be attached and ThinkPad display is enabled (ThinkPad display is active). For more information: NVIDIA Optimus - ThinkPad Multiple Monitor Configurations ThinkPad systems with integrated graphics, or other discrete graphics: Up to two monitors can be attached and the ThinkPad display is disabled (ThinkPad display is blank). VGA analog monitor supporting 1920 x 1200 resolution Two Single-Link DVI-D digital monitor supporting 1920 x 1200 resolution Single-Link DVI-D port does not support attachment of a DVI-to-VGA monitor adapter. Two DisplayPort monitor supporting 2560 x 1600 resolution Supports attachment (compatibility varies by ThinkPad system) of DisplayPort monitor cables; Using DisplayPort monitor cables reduces resolution to 1920 x 1200 Endret 11. juli 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 12. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2012 Hei, takk for link og hjelp ser jo lovende ut med tanke på at grafikkortet i teorien skal støtte oppløsningen "Two DisplayPort monitor supporting 2560 x 1600 resolution Supports attachment (compatibility varies by ThinkPad system) of DisplayPort monitor cables; Using DisplayPort monitor cables reduces resolution to 1920 x 1200" Hvordan tolker dere den? Dockingen støtter tilkobling av to displayport skjermer med 2560 x 1600, men om en bruker displayport-kabler blir oppløsningen redusert til kun 1920x1200? Har bestilt to displayport-displayport-kabler no, blir spennende å se om det fungerer bedre. Jeg mener at dvi-kablene skal være dual-link, det er i hvert fall mange pinner på også fulgte de med skjermene som har høy oppløsning.. Men det er en ting jeg ikke skjønner.. Hvorfor er ikke oppløsningen 2560x1440 tilgjengelig i listen over oppløsninger? burde ikke denne dukket opp nå som drivere til skjermene er installert, og grafikkdriver er oppdatert? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2012 Del Skrevet 12. juli 2012 (endret) Ser for meg ut som om DVI utgangen(e) i dockingstasjonen er single link (hjelper ikke med dual link kabel da) . Blir aldri mere enn 1920 x 1200 - sikkert fordi da det er en edid supportert oppløsning på dine skjermer som er innenfor max 2100 x 1300 . 2560 x 1440 overgår hva single link kan supportere over single link og vises ikke. Du får ta en ny status med displayport kabler. . Endret 12. juli 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 13. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2012 Ser for meg ut som om DVI utgangen(e) i dockingstasjonen er single link (hjelper ikke med dual link kabel da) . Blir aldri mere enn 1920 x 1200 - sikkert fordi da det er en edid supportert oppløsning på dine skjermer som er innenfor max 2100 x 1300 . 2560 x 1440 overgår hva single link kan supportere over single link og vises ikke. Du får ta en ny status med displayport kabler. . Ahh, det kan jo være en mulighet ja, vi får se på mandag =) Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 15. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2012 Ser for meg ut som om DVI utgangen(e) i dockingstasjonen er single link (hjelper ikke med dual link kabel da) . Blir aldri mere enn 1920 x 1200 - sikkert fordi da det er en edid supportert oppløsning på dine skjermer som er innenfor max 2100 x 1300 . 2560 x 1440 overgår hva single link kan supportere over single link og vises ikke. Du får ta en ny status med displayport kabler. . Du hadde helt rett, DVI-kontaktene på dockingstasjonen er single-link. Med displayport-kabler fungerer det med 2560x1440 på begge skjermene :-) Måtte koble fra laptop-displayet, men det får heller gå fint, er kjempegod plass på skrivebord(ene) nå :-D Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Så bra - problemet løst da Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Så bra - problemet løst da Jepp, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå