r123 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hei, vil først og fremst beklage hvis dette emne ligger feil... Jeg drar på ferie til utlandet om et par dager, jeg er 17 år og har lyst til å ta med meg litt drikke. Jeg vurderer å ta med en flaske Absolut Vodka på 75 cl... Det jeg da lurer på er om tollen i Norge / Malta vil slå ned på at jeg bringer med meg en flaske når jeg er mindreårig. Flasken vil selvfølgelig ligge i kofferten og ikke håndbagasjen. Hva vil eventuelle konsekvenser være og er det noen som vet om tollen kan se, uten å åpne kofferten, om det er en flaske med sprit eller om det er bare er vann (altså at jeg ikke vil bli "fersket" med å ta med sprit)... Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Hvorfor ikke kjøpe spriten på Malta? Lenke til kommentar
r123 Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Vil forsikre meg om at jeg har sprit den tiden jeg skal være der, og ettersom jeg ikke vet hvordan det er der kan jeg ikke være sikker på at jeg kan skaffe det der nede Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 (endret) Sakset fra http://www.worldtrav...money-duty-free If you are arriving from a non-EU country, the following goods may be imported into Malta by persons over 17 years of age without incurring customs duty:• 200 cigarettes or 100 cigarillos or 50 cigars or 250g tobacco. • 1L of spirits and 2L of wine. • 60mL of perfume and 250mL of eau de toilette. Så ja, du kan ha med deg en liter sprit om du er over 17. Forøvrig er aldersgrense på alkohol der nede 16 år, så det er ikkenoe problem for deg å kjøpe det der nede heller. Endret 28. juni 2012 av Shirmah Lenke til kommentar
Roger865 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Du får kjøpt på Malta som 16-åring. Helt unødvendig å ta med alkohol. Lenke til kommentar
r123 Skrevet 28. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2012 Herlig, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå