Gå til innhold

The Newsroom - Årets nye TV-serie?


Anbefalte innlegg

Så første episode av The Newsroom i går, og må si jeg likte det jeg så veldig godt. Nå er det bare første episoden, men iløpet av den episoden tar Sorkin ett oppgjør både med moderne media/nyhetsformidling og med "America is the best country in the world" holdningen, noe jeg synest er svært modig gjort. Men er redd for at dette ikke når hjem hos de amerikanske TV-seerne og at serien ikke får mange sesonger pga dette. Men for meg så ligger dette ann til å kunne bli årets beste nye TV-serie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sendes på HBO dude. HBO. Der Treme, en dramaserie med under 500 000 seere per episode forsatt har levd 3 sesonger. HBO elsker Sorkin, og har prøvd å fått han til å lage serie for dem siden 2007. Det er ikke som at HBO bryr seg stort om seertall.

 

Eller at de bryr seg stort om den negative kritikken serien får, som forventet. Den nedgraverer jo arbeidet til mange av journalistene som skriver anmeldelser i rundt serien i USA. Jeg synes den var bra, selv for å være noe man har sett før av Sorkin leverer serien og er passe off-brand HBO som jeg liker. Fint at HBO klarer å stå for noe friskt igjen som The Newsroom, en type serie jeg har savnet siden The West Wing gikk av lufta for flere år siden.

 

Serien hadde også premieretall litt bak Game of Thrones.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sett de tre første episodene nå. Likte det godt. Synes Mackenzie er litt "vinglete" som karakter. Ene øyeblikket er hun superjournalisten, i det andre er hun helt strassa over alt. Føles litt falskt. Ellers liker jeg heller ikke trekantdramaet, og synes det at emailen havnet hos alle ble litt vel tullete.

 

Men liker det godt. Spesielt måten den kritiserer media på, og gjør litt narr av amerikanerne (som like godt kunne vært oss).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...