MafiaMod Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Hei! Jeg lagde denne brukeren kun for å kunne være vert for Mafia-spill på diskusjon.no. Da begynner jeg med å forklare hvordan dette forumspillet fungerer: Mafia er et forumbasert lagspill. Det er to lag, de sivilie og mafiaen. Mafiaen vil alltid være i undertall ved spillets start. Mafiaen vinner når alle sivilistene er døde, og sivilistene vinner når alle mafiamedlemmene er døde. Spillet foregår i to faser: Dagfasen og nattfasen. Spillet vil alltid starte i dagfasen. I dagfasen skal alltid én spilldeltaker henrettes, og dette foregår ved avstemning. For å bli henrettet må en spiller ha fått minst 50% av alle stemmene. Dagfasen pågår helt til alle spillerne har avgitt sin stemme (stemmen sendes på PM til meg). Når en spiller er blitt henrettet ved slutten av dagfasen er han død og ikke lenger med i spillet. Han kan heller ikke skrive innlegg i spilltråden. Spilleren kan likevel vinne hvis laget vinner, det er som sagt et lagspill. Nå begynner nattfasen. Under nattfasen skjer det ett drap. En av sivilistene drepes i løpet av nattfasen. Mafiaen bestemmer som et lag hvem som skal dø, doktoren bestemmer alene hvem han vil beskytte og purken velger hvem han vil etterforske. Alt dette gjøres ved å sende navn til spillmoderator (meg) på PM. Nattfasen pågår helt til alle rollene har utført sin oppgave. Alle spillerne vil få tildelt en tifeldig rolle på PM av meg. I denne veldig enkle utgaven av Mafia vil vi spille med fire forskjellige roller. Rollene er som følger: Mafia: Mafiaen operer om natten. De kan stemme på hvem de vil ha henrettet om dagen. Når du får tildelt rollen som mafia, får du også tildelt navnet på mafiapartneren din. Dere diskuterer mellom dere hvem dere vil drepe hver natt, og en av dere sender offerets navn til meg. Mafiaen vinner når det kun er mafiaspillere i live. Det er to (2) mafia med i spillet. Sivilist: Sivilistene har den enkleste rollen. De stemmer på hvem de vil ha henrettet om dagen. Det er tre (3) sivilister med i spillet. Doktor: Doktoren er spillets viktigste spiller. Hver natt kan han sende en PM til spillmoderatoren (meg) med et navn han vil beskytte. Spilleren med dette navnet kan dermed ikke drepes om natten. Doktoren har ikke lov til å fortelle at han er doktor til de andre. Doktoren er på lag med sivilistene. Det er én (1) doktor med i spillet. Purk: Purken er byens politi. Hver natt kan purken sende en melding til spillmoderatoren (meg), hvor han etterforsker en spiller. Han vil dermed få vite hvilken rolle den spilleren har. Purken har ikke lov til å røpe hva etterforskningen viser til de andre sivilistene, og purken har heller ikke lov til å fortelle de andre at han er purk. Purken er på lag med sivilistene. Det er én (1) purk med i spillet. Modkill er noe som kan intreffe hvis det f.eks. blir avslørt at andre enn mafiaen har snakket med hverandre utenfor spilltråden. Modkill betyr at spilleren øyeblikkelig dør og er ute av spillet. Dette skader ikke bare spilleren, det skader hele laget hans. Det vil ikke bli satt inn backupspiller som erstatning for en som er blitt modkillet. Ved første omgang tenkte jeg at vi kunne prøve med syv (7) spillere og tre (3) backupspillere. Backupspillere er med hvis noen av spillerne av en eller annen grunn ikke kan fortsette mer. Dette er en påmeldingstråd, så skriv et innlegg og meld din interesse i denne tråden! Har du spørsmål, ta de også i denne tråden. Send meg gjerne en PM Jeg håper at dette høres spennende ut og at vi kommer i gang så fort som mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå