Gå til innhold

ABB får innleid "sosial omgang" mens blinde Axel Røthe (15 år) har gått uten støttekontakt i 2 mnd?

Anbefalte innlegg

I dag kan man lese at Fengselet leier inn folk til det de kaller et "profesjonelt fellesskap" med Anders Behring Breivik.

Samtidig kan man lese om 15 år gamle Axel Røthe som nylig har blitt blind, og som har gått uten støttekontakt i 2 måneder: Jeg er 15 år, blind og trolig en av verdens mest ensomme ungdommer.

Så hvor ligger prioriteringsevnen?

Det jeg finnes interessant, er at det "profesjonelt fellesskapet" til ABB har ikke blitt tema i media før man begynte å tenke på gisselscenarioer...

Hvorfor skal man prioritere å gi besøk til en terrorist som i værste fall kan ta sine gjester som gissel, når personer som Axel åpenbart trenger noen å henge med?

Noen som kan hjelpe meg å skjønne logikken som ligger bak dette?

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logikken er vel at vi da kan slå oss på brystet å si "vi har verdens beste fengelsvesen - selv massedrapsmenn behandles mer humant enn svake i samfunnet".

wait, du mener det er noe å slå seg på brystet at fengselsvesnet behandler sine kriminelle innsatte bedre enn lovlydige borgere med funksjonshemninger behandles ellers i samfunnet?

Med den logikken må jo blinde Axel begå mord før han får seg noen å snakke med...

Lenke til kommentar

Dette er vel først og fremst et tegn på at helsevesenet nok en gang svikter, og ikke at fengselsvesenet gjør noe galt..

Point.

Men det ser ut som man ikke klarer å prioritere hvor "støttekontaktene" behøves mest.

ABB burde vært bakerst i køen for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Det er vel fordi man har seperate budsjett. Også virker det mer truende i forhandlinger om fengselsvesenet sier "Vi må ha xx mrd for å hjelpe straffedømte ut i samfunnet - ellers slipper vi farlige mennesker tilbake i samfunnet". Helsevesenet sier "Vi må ha xx mrd for å hjelpe syke og svake".

Politikerne tenker "ah, vi må for all del sørge for at farlige mennesker ikke kommer ut i samfunnet - det er viktigere enn alt annet".

Poenget er vel egentlig at man ikke setter poster i budsjettet opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Ja det irriterer meg litt også. Har blant annet en venn, han klager støtt og stadig over ting som irriterer han i politikken. Men når jeg prøver å diskutere politikk med han får jeg svar som "Næ, er ikke interessert i politikk så jeg stemmer det alle andre gjør". Og samtidig så er han villig til å innrømme at han stemmer på folk som fører en politikk han ikke er enig i.

Blir gal!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen logikk, nada. ABB burde legges inn i en rull med isolasjon og fødes med vann og skorpene foreldre skjærer av brødet til de bortskjemte barna sine. Ingen besøk, å ingen heksehyl og gummi krokodiller.

Lenke til kommentar

Han hadde i følge den offisielle historien lagt listen noe høyere, men bommet selvsagt fullstendig i den niårige planleggingen ved å bombe regjeringskvartalet i fellesferien og starte skyting rett etter at VIPs hadde dratt.. som "selvsagt" bare er tilfeldigheter.

Resultat? Bevilgninger til overvåkning, psykiatri, pedagogikk, støtte til landets ledende parti og masse annet avskum som befinner seg på lønningslisten til den norske stat.

Resultatet er uansett hvordan du vil vri og vende på det det totalt motsatte av det han forsøkte å oppnå, ja når man ser på hvem som har fordeler av denne saken så stinker den til den høyeste himmel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han hadde i følge den offisielle historien lagt listen noe høyere, men bommet selvsagt fullstendig i den niårige planleggingen ved å bombe regjeringskvartalet i fellesferien og starte skyting rett etter at VIPs hadde dratt.. som "selvsagt" bare er tilfeldigheter.

Du sier at ledelsen i Arbeiderpartiet har bestilt Anders Behring Breivik til å henrette 69 av sine partifeller. Er dette noe du faktisk tror på?

Du trenger ikke å prøve deg på noen dans rundt grøten eller retoriske krumspring; du kan ganske enkelt svare ja eller nei. Du trenger heller ikke prøve deg på å snakke om "stråmenn" eller at jeg "vrir og vender på det du sier", "tar ordene dine ut av sammenheng" eller lignende. Utsagnet ditt betyr nøyaktig det som jeg nettopp skrev.

Lenke til kommentar

Lurer på om dette faktisk er slik det er eller om det bare er vinkling fra pressens side. Leier de inn folk ellers så er det jo bare rimelig at de leier inn noen til å 'leke' med ABB.

Det å være støttekontakt for barn og 'svake' er forresten nesten gratis. Det er snakk om kanskje noen ekstra hundrelapper i måneden, så det er sjeldent noen gidder å prøve seg engang og det er fult forståelig. Det er ikke de 'enkleste' barna å jobbe med som regel.

All respekt for de som faktisk gidder! Har en venninne som var støttekontakt for ei lita jente for en liten stund siden, og jeg kunne ikke vært mer stolt! Flere folk burde involvere seg og melde seg for slikt. Det er som regel bare snakk om noen timer i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...