Gå til innhold

[Løst] komplett gamer 11,5k

Anbefalte innlegg

hallo :D

nå har eg 11,5k og skal kjøpe gamer fra dustin.... eg har ingenting fra før, og treng difor tastatur, mus og skjerm til den,...

max 11,5k da er frakta og i den prisen..

er det noen som kan sette opp oppsett? vet at eg har spurt før, men nå har det kommt mye nytt :D

har sett opp dette: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=2b622e10fcdc41a4b4292ed53f16406e

Endret av any question?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag fra dustinhome.no

Alt inkludert, og innenfor budsjettet ditt. Du behøver sikkert musematte, høyttalere/headset i tillegg så er et par hundrelapper igjen til det.

post-24279-0-76546500-1338246622_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Mitt forslag fra dustinhome.no

-snipp-

Jeg er enig med Deluze sine forslag på bakgrunn av at han valgte noen bedre komponenter slik som blant annet i5-3570K. Det er absolutt ikke noe som helst poeng i å kjøpe i5-2500K dersom han skal bygge en helt ny PC.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Og du mener trådstarter vil holde budsjettet dersom han går for de komponentene? Blir ingen stor prisøkning å gå for en i5-3570k og et Z77 hovedkort, men ytelsen vil stort sett være den samme også.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Og du mener trådstarter vil holde budsjettet dersom han går for de komponentene?

Ja, dersom vi tar utgangspunkt i det første bildet han anbefaler:

3199 + 142 + 913 + 679 + 733 + 1799 + 649 + 389 + 1099 + 271 = 9873,- kr

Edit: En liten feil.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Og du mener trådstarter vil holde budsjettet dersom han går for de komponentene? Blir ingen stor prisøkning å gå for en i5-3570k og et Z77 hovedkort, men ytelsen vil stort sett være den samme også.

Feil. En overklokket i5-3570K på 4.5Ghz yter cirka like bra som en i5-2500K på 5Ghz da Ivy yter 10% bedre per clock. Med andre ord så får han minst en 10% ytelsesøkning, lavere strømforbruk, bedre IGP og nye funksjoner for kun 150,- kr mer (+/-). Er det verdt det? Ja.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Du bør gå for en kvalitetsskjerm som EIZO FLEXSCAN S2402WFS 24" WIDE TFT GRAY

Ivy bridge har identisk ytelse per klokke som Sandy bridge, Ivy har derimot nye utvidelser som et fåtall programmer utnytter.

Er lei av å gjenta meg selv så..

Ta for eksempel en titt på Shogun 2 - her slår i5-3570K på stock en i5-2500K på 5Ghz. Da burde man forstå at Ivy er på alle måter bedre enn Sandy:

http://www.bit-tech.net/hardware/cpus/2012/05/01/intel-core-i5-3570k-cpu-review/6

Lenke til kommentar

Kanskje du bør lese hva jeg faktisk skrev, ikke hva du tror jeg skrev? Du hevder Ivy bridge er bedre per clock, det er ikke sant. Ivy bridge har derimot flere utvidelser av instruksjonssett som kan utnyttes, og de få programmene som gjør det vil få bedre ytelse. Blir jeg nødt til å forklare instruksjonssettarkitektur til deg? Derfor blir den praktiske ytelen til Ivy bridge like bra eller bedre enn Sandy bridge. Men det er ekstremt få spill som er begrenset av denne typen regnekraft i CPU, det er antall kall til GPU som er begrensningen her. Konklusjonen min er derfor velg Ivy bridge som prisen er praktisk lik, ellers velg det som er billigst.

Lenke til kommentar

Kanskje du bør lese hva jeg faktisk skrev, ikke hva du tror jeg skrev? Du hevder Ivy bridge er bedre per clock, det er ikke sant. Ivy bridge har derimot flere utvidelser av instruksjonssett som kan utnyttes, og de få programmene som gjør det vil få bedre ytelse. Blir jeg nødt til å forklare instruksjonssettarkitektur til deg? Derfor blir den praktiske ytelen til Ivy bridge like bra eller bedre enn Sandy bridge. Men det er ekstremt få spill som er begrenset av denne typen regnekraft i CPU, det er antall kall til GPU som er begrensningen her. Konklusjonen min er derfor velg Ivy bridge som prisen er praktisk lik, ellers velg det som er billigst.

Ja, jeg leste det du faktisk skrev. På bakgrunn av det du skrev da og det du skriver nå så gir det lite mening å kjøpte Sandy over Ivy da prisforskjellene er minimale - eller lik null i noen tilfeller. Dersom man skal kjøpe en ny LGA1055 CPU så burde man velge Ivy men hvis man allerede har en Sandy så er det ikke verdt å oppgadere til Ivy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...