Vegard-K Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hei, jeg sliter med PCn (brand new, selvbygd). når jeg booter Windows fra USB får jeg opp en feilmelding som sier: BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO 0x00000074 Anyone? Har prøvd med en RAM brikke, uten hell. Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Det betyr jo at du har feilkonfigurert pcen elns, men såppas regner jeg med at du skjønte. Kan det være noe inne på biosen? Eller kanskje du har noen deler som ikke er kompatible/plugga feil, eller rett og slett produksjonsfeil? Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Hmm. Hva kan det være da.. kun en vifte er plugget i, + CPU-vifta (ofc), kan det ha noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
STREN Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Mulig os på minnepen er feil konfigurert. Prøv å boot os fra CD. Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Har ikke DVD-rom.. Den er laget med Microsoft sitt program, laget for å boote fra USB, har laget ny pinne 3-4 ganger.. Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) kun en vifte er plugget i, + CPU-vifta (ofc), kan det ha noe med det å gjøre? Jeg tror ikke det er noe minimums krav for vifter, for å si det sånn. Det er heller det at den skrur seg av når den blir for varm. Alt er riktig koblet sammen og slikt? Du kan prøve å bruke dvdromet til en annen pc, mens du prøver å fikse problemet. Edit: Hvis du kommer så lagt kan du prøve å gå inn på bios og se om alt er som det skal der. Endret 27. mai 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg har ett DVD rom, men dog med IDE. Kan jeg bruke den? Det er mange inganger på den, muligens noen støtter PCen min, eller? Jeg vet ikke om alt er koblet riktig til, jeg tror da det. Kan jo prøve med Linux da. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Ville skaffet en dvd-rom og prøvd å installere fra der før du feilsøker videre. //--Stren--// Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Greit, takk for hjelpa. Skal høre med noen jeg kjenner som har en del mer peiling en jeg har. Ubuntu failet. Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Kan jeg sette HDDen min i en annen PC som har CD-ROM, og installere OS på HDDen via den? Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Har skaffet CD-ROM, bootet fra den, men fikk bluescreen da og. Endret 27. mai 2012 av Vegard-K Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Har koblet fra alt av ledninger, CPU-vifte, RAM etc. og installert på nytt, bluescreen da og. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Kommer du inn i bios?? Isåfall bør du sjekke temperaturer der for å utelukke varme som et problem. Kanskje du har montert CPU kjøleren feil. //--Stren--// Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Kommer inn i BIOS ja. CPUen ligger på 40 grader. Kjøleren har vært montert feil, da jeg har fått opp melding om det, men jeg tok den av og på, og meldigen kommer ikke opp. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 hmm.....då ville jeg prøvd med kun en ram brikke av gangen regner med du har 2 eller 4 stk. prøv alle sammen kun en av gangen. Hvis du forsatt får feil ville jeg prøvd med memtest+ last ned en bootbar iso fil her http://www.memtest.org/ brenn denne og boot fra cden. Kjør denne testen 1 time eller 2 pr ram brikke f.eks da kan du enkelt utelukke hvilken det er feil på. Hvis ikke du finner feil kan du utelukke ram brikkene som synder. Kan du skrive en liste over all hardware du har! //--Stren--// Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) OCZ ZT SERIES 650 WATT POWER SUPPLY MODULAR INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX WHITE CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX INTEL HD GRAPHICS 3000 Jeg har prøvd med en RAM-brikke tildigere (kun en av dem), uten hell. BIOS leser 8 GB RAM. Er det da vits å følge oppskrifen din? Setter utrolig stor pris på at du hjelper! Endret 27. mai 2012 av Vegard-K Lenke til kommentar
STREN Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Ja det er vits sånn at du kan utelukket rammen som problemet. Prøv begge brikkene hver for seg for å se om de har feil. //--Stren--// Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Prøv også en RESET av BIOS samt legg inn nyere FW for BIOS hvis det finnes. Husk å sette/sjekke at RAMen i maskinen får riktig oppsett (XMS profil med korrekt Volt, hastighet, timings etc.) i BIOS. Hvis du har overklokket prosessor, la den stå med korrekte standardinnstillinger, dvs. ikke overklokket. Ser at det finnes artikler som viser til feil på RAM når man får den feilmeldingen (bl. a. denne, selv om den er for Win XP). Kjør memtest som STREN anbefaler, minst 6 timer, gjerne 12. Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Hei, takk for svar. Jeg er ganske så n00b, så (XMS profil med korrekt Volt, hastighet, timings etc.) denne blir nok litt vrien. Hvordan finner jeg ut hva som er "rett" osv.? Hvordan reseter jeg BIOS? (ja, jeg har googlet) Jeg har en gammel versjon av BIOS, jeg har funnet ny firmware, men i den forbindelse lurer på om jeg bare kan laste ned den nyeste, eller må jeg "klatre" step by step, via alle versjonene? EDIT: Fant en guide her på forumet hvordan jeg reseter BIOS. Fikk til, men bluescreen da og. Endret 27. mai 2012 av Vegard-K Lenke til kommentar
Vegard-K Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Har prøvd brikkene hver for seg, bluescreen da og. EDIT: Fant en guide her på forumet hvordan jeg reseter BIOS. Fikk til, men bluescreen da og. Endret 27. mai 2012 av Vegard-K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå