Gå til innhold

Netcom ingen lånetelefoner!

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Kjøpte meg jo Optimus 3D og den skal inn på reparasjon eneste lånetelefoner jeg kan få er sånn gamle dritt.

Jeg må ha GPS, Android og muligheter til MMS,SMS, GMAIL osv. Ettersom det kan variere ifra jobb til jobb.

Ringte Netcom de kunne ikke gjøre noe og osv. Synes det er rart at Netcom ikke kan sende meg en lånetelefon med Android. Jeg har vært kunde der så lenge jeg veit om og blir behandlet sånn er bare arg!

Det tar godt over en uke med post fram og tilbake til verksted osv. Jeg krever ikke en 3D telefon men jeg krever en telefon med Andorid med GPS. Hvor vanskelig er det for en så stor aktør ikke kan ha noen nyere lånetelefoner?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bevise at det er en nødvendighet.

Som regel får aldri privatkunder lånetlf. Men var dette en jobb tlf, hadde du fått glatt.

Du sier jo ikke hva den "gamle dritt" tlf du ble tilbudt var for noe.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Som regel får aldri privatkunder lånetlf. Men var dette en jobb tlf, hadde du fått glatt.

Der har du feil, jeg veit jeg har krav på en lånetelefon . Men at Netcom sier sånne ting og er så stor akktør sier jo litt om bedriften. Har tenkt å bytte hvis de ikke gir meg en lånetelefon som gir meg det jeg trenger. GPS og alt sånt trenger jeg til eventuelt jobb sammenheng noen ganger. Pluss at den gammle dritten var en gammel nokia med svart/hvit skjerm utne Android!.

Skal ringe de å høre i morgen hva de har å si.

Lenke til kommentar

Omvendt.

Privatkunder er dekket av forbrukerkjøpsloven, som sier at man har krav på lånegjenstand dersom avhjelp tar mer enn en uke og "kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres".

Bedriftskunder dekkes av kjøpsloven, som ikke tar for seg lånegjenstand i det hele tatt.

I så måte vil du neppe komme noe sted med å argumentere med at du trenger GPS osv. i jobbsammenheng.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ringte de i dag og de sa at reperasjon tar over 1 uke dermed kunne jeg få en eldre Nokia telefon.

Nokia telefonene var vel ikke med Windows Phone engang så gamle var de pluss jeg trenger Android til diveser programmer jeg bruker!

Elendig at de ikke kunne gjøre noe. Jeg måtte sende dem en klage osv. Skulle ønske jeg kunne heve kjøpet..

Lenke til kommentar

Det er forskjell på hva man trenger og hva man vil ha.

Har du ingen annen telefon, kan man argumentere for at du trenger en lånetelefon, og da vil en gammel Nokia gjøre den jobben, selv om den ikke har fargeskjerm og Android.

Ingen trenger mobilapps, og GPS kan fint erstattes med kart. Så jeg er redd du ikke har noen sak her. Det blir nok Nokiaen eller ingenting.

Lenke til kommentar

Der har du feil, jeg veit jeg har krav på en lånetelefon . Men at Netcom sier sånne ting og er så stor akktør sier jo litt om bedriften. Har tenkt å bytte hvis de ikke gir meg en lånetelefon som gir meg det jeg trenger. GPS og alt sånt trenger jeg til eventuelt jobb sammenheng noen ganger. Pluss at den gammle dritten var en gammel nokia med svart/hvit skjerm utne Android!.

Med den grunnen du oppgir for behovene dine her så vet du i så fall feil.

Kjøpsloven gir deg ikke noen rett til låneprodukt, og det er den som regulerer dette ut fra de opplysningene du har gitt.

Lenke til kommentar

Jeg har jo en 3D telefon LG. Da kan jeg kreve det basiske fuknsjonene. Jeg krever ikke en 3D telefon, liker heller mer Spaceworld de åpnet bare en splitter ny telefon for meg! Det er services det ettersom de ikke hadde en så bra telefon som lånetelefon. Dette var snakk om en HTC.

TEE:

Den gir meg rett på låneprodukt ettersom reparasjonen tar lenger enn syv dager, bekreftet av Netcom at reparasjonen tar lenger enn 7 dager.. Dermed så SKAL lånetelefonen være lik min, men med tilsvarende funksjoner. Dette har til og med høyesteretten i Norge blitt enige om! Så jeg skjønner ikke hva du mener.

Alt jeg bruker på mobilen blir brukt til privat bruk uansett. Bortsett ifra GPS'en som er privat og kan medføre vei til jobb via at jeg jobber for vikarbyrået. Jeg krever Android ettersom har flere APP jeg bruker.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

TEE:

Den gir meg rett på låneprodukt ettersom reparasjonen tar lenger enn syv dager, bekreftet av Netcom at reparasjonen tar lenger enn 7 dager.. Dermed så SKAL lånetelefonen være lik min, men med tilsvarende funksjoner. Dette har til og med høyesteretten i Norge blitt enige om! Så jeg skjønner ikke hva du mener.

Alt jeg bruker på mobilen blir brukt til privat bruk uansett. Bortsett ifra GPS'en som er privat og kan medføre vei til jobb via at jeg jobber for vikarbyrået. Jeg krever Android ettersom har flere APP jeg bruker.

Kjøpsloven gir deg ikke rett på låneprodukt. Forbrukerkjøpsloven gir rett på et slikt. Det er to ulike lover.

Kom gjerne med kilde til hvor Høyesterett har avgjort at låneprodukt skal dekke samtlige funksjoner som orginalproduktet.

Du skriver selv som grunn "Jeg må ha GPS, Android og muligheter til MMS,SMS, GMAIL osv. Ettersom det kan variere ifra jobb til jobb.". Siden du beskriver behovet ut fra jobbsituasjon, er det ikke noen automatikk i at du har Forbrukerkjøpsloven i ryggen.

Lenke til kommentar

Glem det jobb saken da! Herregud, GPS blir brukt mer privat enn å finne fram til en jobb i ny og ned. GPS har blitt brukt til jobbsammenheng hele 30 minutter til sammen av 3 mnd gammel telefon. Så kjøpsloven er ikke den jeg har handlet telefonen med!

Igjen har jeg aldri hatt problemer med dette med Spaceworld:). Aldri mer Netcom!

Nå må jeg sende dem en klage osv, uansett er det dårlig av dem bare å ha Nokia gamle telefoner ettersom det er kanskje ikke engang windows PHone og de fleste har jo andre merker også. Stuser litt på dette.

Finner ikke kilden akkurat nå men det var angående en fyr med Nokia som fikk hevet kjøpet ettersom de hadde brukt for langt tid og da kom de også fram til at de skulle gi en tilsvarende mobil.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Glem det jobb saken da! Herregud, GPS blir brukt mer privat enn å finne fram til en jobb i ny og ned.

Problemet er at om du har nevnt "jobbsammenheng" til Netcom, så kan de ha tatt Kjøpsloven, og ikke Forbrukerkjøpsloven, til følge.

Har du gjort det klart overfor Netcom at du har vesentlig behov for bl.a. GPS privat, så burde de ha sendt deg en lånetelefon med GPS asap, med mindre det volder dem urimelige kostnader. Men hvis de ikke har bedre telefoner til utlån enn gamle Nokiaer uansett, så kan vi ikke si at det vil være en gyldig grunn i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Folkens, folkens. Forbrukerkjøpslovens § 2 sier følgende:

"Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet."

Legg merke til ordet hovedsakelig. Det betyr at man helt fint kan ha både jobb-behov og "forbruker-behov", og likevel ha handlet som forbruker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt at mobilen eller GPS blir brukt kanskje 5 minutter i mnd til jobb sammenheng. Det veit de ingenting om, jeg bare skrev det her så folk så mine behov :).

De sier hovedsaken/hovedfokuset er bare tale og meldinger.

Så jeg sier igjen jeg er under forbrukerkjøpsloven. Men jeg stuser jo litt som sagt når en så stor aktør har bare gamle nokiar. Hva med folk med Iphone, Android, Google mobile? Alle kan ikke bruke Windows PHone hvis de i det hele tatt har en så ny mobil til utlån.

Hadde vært gøy å kontakte VG angående saken, da hadde jeg sikkert fått det ASAP.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nevnt at mobilen eller GPS blir brukt kanskje 5 minutter i mnd til jobb sammenheng. Det veit de ingenting om, jeg bare skrev det her så folk så mine behov :).

De sier hovedsaken/hovedfokuset er bare tale og meldinger.

Så jeg sier igjen jeg er under forbrukerkjøpsloven. Men jeg stuser jo litt som sagt når en så stor aktør har bare gamle nokiar. Hva med folk med Iphone, Android, Google mobile? Alle kan ikke bruke Windows PHone hvis de i det hele tatt har en så ny mobil til utlån.

Hadde vært gøy å kontakte VG angående saken, da hadde jeg sikkert fått det ASAP.

I det minste bør du informere Forbrukerrådet. Kanskje til og med få de til å lage en sak på det. Du bør ikke true med det, men når du sender klagen til Forbrukerrådet, legger du kundeservice (eller annen ansvarlig) på Netcom til på "Kopi" på e-posten.

Å true fungerer ikke. De tror sjelden at du vil gjøre alvor ut av truslene. Men hvis de ser at du allerede har gjort det, så kan det hende de endrer mening til og med før Forbrukerrådet har sendt de brev.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke truet dem, eneste jeg har sagt jeg vil bytte til et annet firma som har bedre kundeservices. Sa vel det sist gang.

Har allerede nevt forbrukerrådet men det bryr de seg ikke om, ettersom de har sine regler å følge.

Lenke til kommentar

Det er helt feil. Mobiltelefonen i dag er mye mer enn hva en gammel Nokia kan leve opp til, og dersom avhjelp tar mer enn ei uke så har man krav på en lånegjenstand med tilsvarende funksjoner.

Ja, dersom dette ikke fremstår urimelig i forhold til kundens behov. Og som jeg sa, ingen trenger apps og GPS, derfor blir det urimelig å kreve at butikken skal ha slike telefoner liggende. Det er derimot fullt mulig å trenge å kunne ringe og sende SMS, derfor er det ikke urimelig å kreve at butikkene har gamle og/eller billige mobiler med basisfunksjonalitet tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Og hva er det som gir deg denne definisjonsmakten på hva som er et behov som er vernet av denne bestemmelsen? Evt. hvor har du denne tolkningen fra? Dratt ut av ræva, kanskje?

Klart man kan påstå å ha behov for mer enn bare å sende sms og å ringe. Det vil bero på den konkrete saken, men hvorfor skulle det å sende sms og ringe være et viktigere behov enn andre ting man bruker telefonen til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...