tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 eks og undertegnede var en tur på Aker brygge og foreviget Queen Mary 2 i ettermiddag. Her er noen av "blink-skuddene" våre. Staselig skute Rett i mot Sikkerhets-sone 50 meter - ikke decimeter Noen passasjerer På vei ut fjorden 3 Lenke til kommentar
Skuff Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Nydelige bilder! Hvilket kamerahus og objektiv har blitt brukt? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Nydelige bilder! Hvilket kamerahus og objektiv har blitt brukt? Hyggelig at du likte bildene - Jeg har brukt en Olympus E-30 og en Panasonic GH2. Objektivene var Olympus ZD 14-54mm og ZD 70-300mm. Lenke til kommentar
eks Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Ja, nydelig skip det her... Bevis på at det går an å lage moderne cruiseskip med stil... Fisheye er gøy, også med skip: Tatt fra et skytterskår på festningen Mange kraftige trosser som holder denne til kai: Stor sak det her... Nok en gang, stor sak, nesten hele slottet på festningen blir borte bak henne: Snur seg bort fra kaia... Her seiler hun pent forbi oss der vi står på flytebrygga, bildet får dessverre ikke frem hvor massiv hun var og ikke minst hvor nærme hun passerte: Skorsteinen og litt rundt: Rett bakfra, plenty med folk ute på akterdekket: Bildene er tatt med Olympus OM-D E-M5, mZD 12-50mm, Samyang 7,5mm fisheye. De to siste er tatt med Olympus E-30 og ZD 50-200mm. 3 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Fin serie, eks. Nå var det også andre ting å se i området denne ettermiddagen. En gammel minesveiper: (Jeg har tilbragt en måned på et av søstersskipene sommeren 1981 - interessant erfaring) Måken Kåre* har flyttet fra Operaen... Det er ikke alle som har satt båten på vannet enda Rosa båt, er ikke vanskelig å gjette hvem som eier den, vil jeg tro ... Noen ga beng i rosa skuter og store passasjerskip, og dro på fisketur istedet *) Intern vits 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) En gammel minesveiper: (Jeg har tilbragt en måned på et av søstersskipene sommeren 1981 - interessant erfaring) Mener det er den "KNM alta" som har base i Sandefjord, en ikke-magnetisk båt, finnes ikke jern/stål i skroget. Endret 15. mai 2012 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Mener det er den "KNM alta" som har base i Sandefjord, en ikke-magnetisk båt, finnes ikke jern/stål i skroget. Det stemmer, det er KNM Alta; jeg var på KNM Sauda (hvis jeg husker rett). Det var et månedstokt som et ledd i opplæringen på Sjømilitære korps. Var innom eksotiske steder som Den Helder, St. Malo og Southampton før vi endte opp i Bergen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Mener det er den "KNM alta" som har base i Sandefjord, en ikke-magnetisk båt, finnes ikke jern/stål i skroget. Det stemmer, det er KNM Alta; jeg var på KNM Sauda (hvis jeg husker rett). Det var et månedstokt som et ledd i opplæringen på Sjømilitære korps. Var innom eksotiske steder som Den Helder, St. Malo og Southampton før vi endte opp i Bergen. Hele klassen ble vel kalt sauda-klassen "10 minesveipere" hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) (Jeg har tilbragt en måned på et av søstersskipene sommeren 1981 - interessant erfaring) Så du var også på "badeferie" i Biscaya den sommeren, og opplevde havblikk, bading på 4000m dyp og en helvetes varme som fikk tjæren mellom dekkplankene til å "boble"...mens offiserene stod på vannski etter lettbåten Endret 15. mai 2012 av flageborg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Så du var også på "badeferie" i Biscaya den sommeren, og opplevde havblikk, bading på 4000m dyp og en helvetes varme som fikk tjæren mellom dekkplankene til å "boble"...mens offiserene stod på vannski etter lettbåten Var vel det Husker ikke vannski-turen, men jeg ble sjøsjuk akkurat den dagen vi var i den bukta, så jeg fikk ikke med meg alt; skylder på matforgifting - den franske melka var ikke god Men rakk å bade, samt bli litt solbrent ... edit: Er ikke sikker på at det var havblikk - husker mer lange seige dønninger som jeg ikke var helt kompatibel med; samt de franske forsyningene. Endret 15. mai 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Hele klassen ble vel kalt sauda-klassen "10 minesveipere" hvis jeg ikke husker feil. Det stemmer, det er Sauda-klassen. Når jeg tenker meg om, så er jeg ikke lenger sikker på om det var Sauda jeg var på. Kan ha vært Tana. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Var vel det Husker ikke vannski-turen, men jeg ble sjøsjuk akkurat den dagen vi var i den bukta, så jeg fikk ikke med meg alt; Vi som fikk "jobben" med å spyle skutesidene hver fredag, på vei inn til havn, glemmer ikke "restene" etter alle som "matet krabbene" langs rekka i løpet av uka... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Vi som fikk "jobben" med å spyle skutesidene hver fredag, på vei inn til havn, glemmer ikke "restene" etter alle som "matet krabbene" langs rekka i løpet av uka... Tviler jeg ikke på: jeg var heldigvis ikke verre enn jeg jeg stort sett ropte i den store hvite stål-telefonen ... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Var innom eksotiske steder som Den Helder, St. Malo og Southampton før vi endte opp i Bergen. Marinebasen i Den Helder ble en opplevelse for mange "nordmenn på tokt" - bare fordi drinkene i offisersmessa kostet 1 Gylden - som på den tiden var ca. kr. 2,26 - FARLIG billig... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Marinebasen i Den Helder ble en opplevelse for mange "nordmenn på tokt" - bare fordi drinkene i offisersmessa kostet 1 Gylden - som på den tiden var ca. kr. 2,26 - FARLIG billig... Som konstabel (elev), så hadde jo ikke vi tilgang der, men det var jo ikke lange spaserturen inn til sentrum Den Helder. Og det var ikke utpreget dyrt, der heller. Husker vi gikk forbi den første kneipa fordi de solgte Amstel, noe vi ferskinger aldri hadde hørt om. Så vi gikk 25 meter til og fant en kneipe med Heiniken Senere på kvelden skjønte vi at det var jo bare teit ... Endret 15. mai 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Mange flotte bilder av QM2 her. Vi var med på en seiling fra Southampton til Oslo i fjord. Fantastisk tur. Her er et bilde fra "Lobbyen" _MG_6664.jpg by Blouberg Fan, on Flickr Her er noen flere bilder /Blouberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå