Nju Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Heihei. Jeg kan starte med å si at jeg har null og niks peiling på hardware, men ønsker fremdeles å bygge min egen desktop. Det ser morsomt ut og er trolig god erfaring å sette sammen noe man selv skal bruke. Tanken er å bygge en PC som kan kjøre Diablo 3 (på max?), samt brukes til video og bilderedigering. Ønsker ikke legge mer enn ca. 6000 kroner i den. Trenger ikke skjerm med det første, og OS kan godt komme i tillegg til mitt budsjett på 6000-ish. Ellers trenger jeg det meste fra kabinett til ett youtube klipp eller en "manual" på hvordan dette skal gjennomføres på en smertefri måte. Er det forresten noe hardware jeg burde vente 1-2 mnd før jeg kjøper, da de enda ikke har kommet ut for salg? Er som sagt noob på dette feltet, og trenger alt inn med noobskje! Takk på forhånd! =) Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Dette er hva jeg ville kjøpt: Her er en fin video som viser mye av det om å bygge PC: 1 Lenke til kommentar
Nju Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Vil det være merkbar forskjell på i3 og i5 til mitt bruk? Lenke til kommentar
Sitoy Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 i5 er jo bedre enn i3, men Olestokk valgte i3 så det skulle passe budsjettet ditt. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Vil det være merkbar forskjell på i3 og i5 til mitt bruk? Ja. det er merkbar forskjell i redigering. Kan jo gå for ett HD 6870 som koster 1300kr og en i5 istedet. Lenke til kommentar
Nju Skrevet 13. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2012 Noen ekstra hundrelapper fra eller til er vel verd oppgraderingen skulle jeg tro. Vil det være kompatibilitets sprøsmål avhengig av hvilken i5 jeg går for? For ser det er en del alternativ på i5 fronten. Uhm, letter sagt, hvilken i5 bør jeg gå for? Thx igjen. Setter pris på hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå