Gå til innhold

Wizzlee´s treningslogg -16år


Anbefalte innlegg

Mål før 2014: Bli sterk!

 

Fysikk: Gutt, 1.84 høy, 76-77Kg og ca vanlig forbrenning

 

Litt om meg selv: Gutt på 16 år, trent i 10 månder

 

Nå trener jeg Rippetoe’s Starting Strength

:)

 

Treningsøkt A

Knebøy 3 x 5 reps

Benkpress 3 x 5 reps

Markløft 3 x 5 reps

Dips 2 x 8 reps

Mage 3 sett

 

Treningsøkt B

Knebøy 3 x 5 reps

Militærpress 3 x 5 reps

Foroverbøyd roing med stang / pendlay rows 3 x 5 reps

Hang-ups 3 x 8 reps

Mage 3 sett

 

Målet med loggen er og få tips osv, også dele fremgangen min

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har mange isolasjonsøvelser. Det er helt unødvendig. Fortsett med helkroppsprogram. Du har aldeles ingenting å bekymre deg for mtp. restitusjon.

Hvorfor vil du trene 4 dager i uka? Dersom du begynner med Stronglifts 5x5 eller RYP holder det med trening 3 ganger i uka. Dersom du ABSOLUTT vil kan du ta en dag hvor du runker rundt med 4-5 iso-øvelser.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Greier du fullføre dette programmet til punkt og prikke så er du tøff ass! 4 dager i uka!

Til eksempel Bryst dagen din har du 4 øvelser. Personlig ville jeg hatt 2, MAX 3.

MEN, hvis du varierer øvelsene, feks uke 1; benk, skråbenk manualer, flyes og uke 2: skråbenk stang, flyes, pushups, så fatter jeg.

 

Det jeg egentlig prøver å si er at du har litt mye øvelser :)

Endret av Corey
Lenke til kommentar

7/05/2012

 

Jeg tar ikke så veldig lange pauser så jeg holder meg rundt 1 time sånn at gulcaminet(tror det heter det) akkurat blir brukt opp. Jeg har jo bare 3 øvelser til bryst, ikke alltid jeg tar en maskin på siste.

 

 

Men idag etter oppvarmingen

Nedtrekk rygg i apparat 3 set, 8-12 reps men klarte bare 7 på siste. 50kg/50kg/45kg

Markløft 3 set, først 65kg 8-10 ganger så 70 kg 7-9 de 2 andre setta

stående roing med stang 3 set, 32.5kg ca 10-11 reps

Sittende roing med vaier 3 set, 45kg, 8-12 reps.

Shrug 3 rotete set 10/15/10 kg 8-12 reps

Smith Machine- Reverse Shrug 2 set der jeg det var 30, så kastet jeg 10 kilo og tok 20kg, to ganger

 

Synes det var en bra økt, gøy å trene tidelig.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

8/05/2012

 

Benkpress 3 set, 7-10 reps. 45 kg

Skråbenk manualer (dropsett) 2 set med 15 kg(blir 16 kilo neste gang, ble litt lett), så 8 og så 4

Flyes manualer 3 set, 10kg 8-12 reps

 

 

Pulldown stang 3 set 8-12 rep. 2 set med 55kg og ett med 50kg

JM-PRESS Tok ett set, fikk vondt i albuen blir nok byttet ut med skullcrusher

Skullcrusher 3 set, 8-12 reps, vet ikke hvor mye stanga veier med ble stanga + 5 kilo i siste set

Pulldown med tau (Dropsett) 2 set, 8 reps på første så er det så mange jeg klarer på de andre, 25kg/15/10kg vanlig før jeg droppet etter 2 sett, må bytte ut denne øvelsen, liker den egentlig ikke.

 

Må trene hardere..

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Jeg føyer meg inn i rekken av dem som anbefaler helkroppsprogram framfor et utall isolasjonsøvelser. Har du lagd programmet ditt selv? Jeg hadde en fin fremgang med RYP i noen måneder da jeg begynte å trene. Det er basert på store øvelser og et par isolasjonsøvelser hver gang med lineær progresjon.

Lenke til kommentar

Jeg føyer meg inn i rekken av dem som anbefaler helkroppsprogram framfor et utall isolasjonsøvelser. Har du lagd programmet ditt selv? Jeg hadde en fin fremgang med RYP i noen måneder da jeg begynte å trene. Det er basert på store øvelser og et par isolasjonsøvelser hver gang med lineær progresjon.

Jeg har ikke laget programmet selv, jeg føler også at jeg har god fremgang så jeg "gidder" egentlig ikke å bytte det ut :p

 

Jeg er også ute etter å bygge størrelse, vil bli stor ikke nødvendigvis så veldig sterk.

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Du har akkurat begynt å trene, og da vil du også ha noe fremgang med isolasjonsøvelser. Men jeg spår at du snart kommer til å møte veggen og stoppe opp med framgangen.

 

Det er en vanlig feil nybegynnere gjør, å tro at mer er bedre, men det er det ikke. Med tre øvelser for triceps, for eksempel, i tillegg til benkpress med manualer, er bare smør på flesk. Framfor å få jevn framgang, kan du ende med overtrening og belastningsskader. Tricepsen vil også bli så utslitt at den faktisk vil vokse mindre av så mange øvelser, enn bare med et par av dem.

 

Isolasjonsøvelser er stort sett bare noe man bruker for å øke muskelmassen på enkelte steder for estetikkens skyld, etter at man har holdt på med trening så lenge at baseøvelsene ikke gir den effekten lenger. Skal man trene styrke, så er det baseøvelser som gjelder.

 

Begynn med RYP, eller med SL5x5, for det programmet inneholder alle de øvelsene du har mål i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk et veldig godt poeng. For en som nettopp har begynt å trene vil ikke 1 iso- eller 3 iso-øvelser ha noen forskjell, annet enn tid brukt på gymmet selvsagt. Det er først når du har trent styrke i en stund at det er noe vits å begynne med slikt.

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke så veldig lange pauser så jeg holder meg rundt 1 time sånn at gulcaminet(tror det heter det) akkurat blir brukt opp. Jeg har jo bare 3 øvelser til bryst, ikke alltid jeg tar en maskin på siste.

 

Glutamin = waste of money. Gir deg ikke noe ekstra på trening.

 

Programmet ditt er også fint lite å skryte hjem om, få inn noen baseøvelser - så skal jeg love deg at tanker om at du må trene hardere går å legger seg fortere enn svint :p

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke så veldig lange pauser så jeg holder meg rundt 1 time sånn at gulcaminet(tror det heter det) akkurat blir brukt opp. Jeg har jo bare 3 øvelser til bryst, ikke alltid jeg tar en maskin på siste.

 

Glutamin = waste of money. Gir deg ikke noe ekstra på trening.

 

Jeg mente det som er naturlig i kroppen, husker ikke helt navnet :p

Lenke til kommentar

Sannsynligvis glykogen ja.

 

Når man er nybegynner har man mer igjen av å trene hele kroppen 3 ganger i uken enn å isolere og (over)trene hver muskelgruppe én gang hver uke. All trening fungerer på nybegynnere, men hvorfor velge et program man får mye mindre igjen for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...