Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke 2 x skjermer til å fungere.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Gikk i går til innkjøp av en Samsung SyncMaster S24B350 og har fra før av en SynsMaster T220P.

Maskinen min er også utstyrt med et EVGA GTX 295 og jeg tenkte nå skulle jeg endelig få kommet i gang med å kjøre to skjermer, for å gjøre skolearbeid osv lettere.

Jeg har god IT-kompetanse og jobber og studerer IT, men har nå kommet over et problem som har frustrert meg i flere timer.

Jeg klarer ikke å få begge skjermene til å fungere samtidig, det er rett og slett "umulig".

Samsung SyncMaster S24B350 er koblet til skjermkortet via en HDMI-kabel og SynsMaster T220P er koblet til via en DVI kablel. Når jeg prøver å ta "clone", "extend" osv, så får jeg rett og slett ikke "liv" i begge skjermene samtidig..

Jeg har prøvd betadrivere, jeg har prøvd de nyeste driverene og jeg har prøvd forrige versjon, ingenting hjelper so far.

Når jeg går inn i Nvidia Control Panel og går på "set up multiple dislpays"

så ser det ut som bilde jeg legger ved.

Er det noen som har noe som helst tips, råd eller noe som helst?

Det er like før begge skjermene flyr til helsiket ut a vinduet, og det vil jeg helst unngå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Prøv å koble begge skjermene til med DVI kabel.

Prøv windowstasten og p og velg utvidet eller extend.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Ser ingenting på GeForce sine sider om at kortet støtter 2 skjermer... Og etter min erfaring så har nVidia aldri våre glad i fleire skjermer.

Jeg her 2 kompiser med samme kortet som bruker 2 skjermer uten problemer ;)

Så det skal det gjøre.

How many monitors are supported when running in SLI mode?

With GeForce R180 drivers (or later), standard SLI configurations for 2-way, 3-Way, and quad SLI support a maximum of two monitors. Additional monitors (up to 6 monitors total enabled) may be enabled by using either a motherboard GPU and/or a PhysX capable graphics card (GeForce 8 series or higher with at least 256MB of memory) that does not have the same GPU as those that are SLI enabled.

Can I use SLI multi-monitor in all SLI configurations?

Yes. SLI Multi-monitor is supported in 2-way, 3-way, and Quad SLI configurations and is enabled automatically when SLI technology is enabled in the 'NVIDIA Control Panel’ (right-click on your desktop to open).

Endret av snakkesss
Lenke til kommentar

Du har nyaste driverane?

Såg først no på bildene dine, og eine skjermen er deaktivert... du må trykke på den deaktiverte skjermen også trykke på extend to this display ect.

Har prøvd alt av drivere. De forrige, de nyeste, og betadriverene atm.

Jeg får ikke aktivertskjermen, jeg prøver å ta extend og da står den bare å "prøver" å komme på, begge to er svarte. Så plutselig er vi tilbake til at den ene bare fungerer og ingenting har skjedd,

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har du noen referanse på hvor du fant ut at du måtte disable multi GPU?

Har du rett HDMI kabel?

Lenke til kommentar

Tror jeg fant løsningen...

Man må vist disable multi-gpu for at det skal fungere...

Hva vil dette si? Vil GTX295 kortet "yte" mindre da?

Yter likt, men spill o.l er mer krevende (vet ikke om det er pga diasble pga muti gpu) Men fordi du har MYE høyeere oppløsning

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har du noen referanse på hvor du fant ut at du måtte disable multi GPU?

Har du rett HDMI kabel?

Har ikke noen referanse, satt bare å prøvde å tukla med alt jeg fant i nvidia controlpanel.

"Rett" HDMI kabel?

om den er 1.1, 1.2, 1.3 eller 1.4 Forskjellige versjoner, men har du 1.4, så skal den støtte tidligere versjoner. Har sikkert ingenting å si, men man vet jo aldri..

Lenke til kommentar

Ser ingenting på GeForce sine sider om at kortet støtter 2 skjermer... Og etter min erfaring så har nVidia aldri våre glad i fleire skjermer.

Jeg her 2 kompiser med samme kortet som bruker 2 skjermer uten problemer ;)

Så det skal det gjøre.

How many monitors are supported when running in SLI mode?

With GeForce R180 drivers (or later), standard SLI configurations for 2-way, 3-Way, and quad SLI support a maximum of two monitors. Additional monitors (up to 6 monitors total enabled) may be enabled by using either a motherboard GPU and/or a PhysX capable graphics card (GeForce 8 series or higher with at least 256MB of memory) that does not have the same GPU as those that are SLI enabled.

Can I use SLI multi-monitor in all SLI configurations?

Yes. SLI Multi-monitor is supported in 2-way, 3-way, and Quad SLI configurations and is enabled automatically when SLI technology is enabled in the 'NVIDIA Control Panel’ (right-click on your desktop to open).

Kjører du SLI? Hvis du kjører SLI så må begge skjermene være koblet til det samme kortet eller så virker det ikke. Hvis du skal ha hver skjerm koblet til hvert sitt kort så må du disable SLI i NVIDIA programmet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

En ting du kan forsøke er å laste ned nyeste driverne å velge en clean install. Skader jo ikke å prøve..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...