teigas123 Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Har fylt ut esta, og skal legge inn noe tillegsinformasjon jeg ikke hadde for meg da jeg søkte og betalte den. Har noen spørsmål så jeg er sikker på jeg fyller den ut rett. City Where You are Boarding: Her ser det ut som jeg skal skrive inn den siste byen jeg lander i før jeg bytter fly og flyr til usa stemmer dette? Altså om jeg skal fyke - bergen - island - island - usa.. Så skriver jeg flyplass navnet til island? på city? Dette gjelder vel også anngående flight number regner jeg med? Address While In The United States: Her skriver jeg byen det er greitt, og så staten ok. Så er det adress line 1 og adress line 2 .. Står egentlig at en bare skal skrive gateadressen, men jeg skrev hotel navnet forann gateadressen ? Har det noe å si? Tenkte det var bedre å ta med litt mer en for lite .. Står at disse tingene er valgfritt og fylle ut, men er vel ok å ha gjort det.. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Når jeg reiste i fjor, og når jeg oppdaterte ESTA`n min til årets tur så skrev jeg Frankfurt på Boarding, ettersom det var stedet jeg forlot sist før jeg kom frem til Usa, samme gjelder med flight nr ja, nr på siste fly inn i landet. På adressefeltet fyllte jeg ut navn, gateadresse og stat på hotellet Lenke til kommentar
teigas123 Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Når jeg reiste i fjor, og når jeg oppdaterte ESTA`n min til årets tur så skrev jeg Frankfurt på Boarding, ettersom det var stedet jeg forlot sist før jeg kom frem til Usa, samme gjelder med flight nr ja, nr på siste fly inn i landet. På adressefeltet fyllte jeg ut navn, gateadresse og stat på hotellet Takk for svar Når en oppdaterer infoen trenger man ikke betale på nytt sant? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Nei du trenger ikke det, og visumet gjelder i 2 år Lenke til kommentar
Gege Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Pleier kun å fylle inn de feltene som er obligatorisk på ESTA og adressen på I-94W. Da slipper man å gå inn i ESTA hver gang du skal til USA i løpet av de 2 årene. Håper på at i det lengste at man etterhvert kvitter seg med I-94W og heller bruker APIS og ESTA som er elektroniske. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Nå forvirret du meg olehenri, vi skrev Oslo ikke Reykjavík, Island. Vi hadde vel fått mail om det ikke var rett? ( Jeg reiser også til USA til sommeren gjennom Island ). Endret 30. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Håper på at i det lengste at man etterhvert kvitter seg med I-94W og heller bruker APIS og ESTA som er elektroniske. Når var du i USA sist? Sist jeg fylte ut en I-94W var i mai 2010. Neste gang jeg reiste til USA (januar 2011) var de borte. I følge Wikipedia forsvant den sommeren 2010: http://en.wikipedia.org/wiki/Form_I-94 Endret 5. mai 2012 av marfo83 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Nei du trenger ikke det, og visumet gjelder i 2 år *pirk* ESTA er ikke et visum. ESTA er en reisegodkjennelse for å få lov å reise under "Visa Vaiwer Program", som tillatter deg å reise uten visum. ESTA er altså noe du må ha istedenfor visum Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) *pirk* ESTA er ikke et visum. ESTA er en reisegodkjennelse for å få lov å reise under "Visa Vaiwer Program", som tillatter deg å reise uten visum. ESTA er altså noe du må ha istedenfor visum ESTA gir det kun tillatelse til å reise helt fram til passkontrollen for landet, ESTA sørger ikke for at du får slippe inn. Ser de at du antagelig ikke vil slippe inn så godkjenner de heller ikke din ESTA og ber deg ta en full visumsøknad istedenfor. Dette er kun for å redusere antall som de må avvise ved grensen. Har du visum så har du også lov til å reise helt frem til passkontrollen så da trenger du ikke ESTA i tillegg. Australia har noe lignende som heter ETA. Endret 5. mai 2012 av robertaas Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 *pirk* ESTA er ikke et visum. ESTA er en reisegodkjennelse for å få lov å reise under "Visa Vaiwer Program", som tillatter deg å reise uten visum. ESTA er altså noe du må ha istedenfor visum ESTA gir det kun tillatelse til å reise helt fram til passkontrollen for landet, ESTA sørger ikke for at du får slippe inn. Ser de at du antagelig ikke vil slippe inn så godkjenner de heller ikke din ESTA og ber deg ta en full visumsøknad istedenfor. Dette er kun for å redusere antall som de må avvise ved grensen. Har du visum så har du også lov til å reise helt frem til passkontrollen så da trenger du ikke ESTA i tillegg. Australia har noe lignende som heter ETA. Joda, det vet jeg. Poenget med mitt svar til olehenri var bare å påpeke at ESTA ikke var et visum, men en tillatelse til å reise uten visum. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) ESTA gir deg ikke tillatelse til å reise til USA, men kun til grensen av USA. Siden man først skal pirke... Endret 5. mai 2012 av robertaas Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 ESTA gir deg ikke tillatelse til å reise til USA, men kun til grensen av USA. Siden man først skal pirke... Jeg nevnte vel ikke i noen av mine innlegg hvor man kan reise med ESTA? Jeg påpekte bare som sagt at ESTA er en tillatelse til å reise uten visum, og at det da ikke er et visum, om olehenri kalte det. Lenke til kommentar
Gege Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Håper på at i det lengste at man etterhvert kvitter seg med I-94W og heller bruker APIS og ESTA som er elektroniske. Når var du i USA sist? Sist jeg fylte ut en I-94W var i mai 2010. Neste gang jeg reiste til USA (januar 2011) var de borte. I følge Wikipedia forsvant den sommeren 2010: http://en.wikipedia.org/wiki/Form_I-94 Sist gang var sommeren 2010, så takk for opplysningen. Skal over igjen til sommeren. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Nei du trenger ikke det, og visumet gjelder i 2 år *pirk* ESTA er ikke et visum. ESTA er en reisegodkjennelse for å få lov å reise under "Visa Vaiwer Program", som tillatter deg å reise uten visum. ESTA er altså noe du må ha istedenfor visum Pirk pirk Lenke til kommentar
sector Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Har bestilt tur til USA, men ikke før i september. Er det da slik at det kan være fornuftig å vente med å fylle ut ESTA-søknaden til turen nærmer seg, slik at en har mest mulig igjen av de to årene den er gyldig? Ikke sikkert det blir den siste turen over atlanteren. Eller bør en gjøre det med en gang? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Om du har noe på rullebladet kan det være fornuftig å søke et par måneder i forveien i tilfelle du får en strafferunde via ambassaden. Ellers er det ikke noen grunn til å gjøre det mer enn en uke før, men husk at det må være minst 72 timer til avgang. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hvor strengt er det angående rulleblad. Jeg har en 30 dagers dom(fengsel) fra ca.12 år siden tror jeg det er. Er nemmelig i Thailand og lurer på en Hawaii tur. Hvis jeg må på ambassaden så må jeg vel til Norge(Oslo)? Mens damen som er Thai må søke visum i Thailand,USA Ambassaden i Bangkok. Sorry for å legge det inn i tråden din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå