Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er gutt på snart 15 år og har tenkt å stare med snus snart..grunn? Er virkelig lei av at jeg må tenke på at hvis jeg tar meg en sug, eller snus i kjeften så blir jeg avhengig.. Det er så irriterende.. (IKKE SKRIV AT JEG IKKE SKAL a STARTE MED DET!!) problemet er at jeg ble busta for 3-4 måneder siden og mamma fortalte at jeg kommer til å starte med kokain og pappa satt å grein osv. og trodde jeg kom til å bli narkoman.. pappa er av den gale typen man skal bli redd for, og finner han ut av det at jeg starter med snus igjen er jeg død.. (ironi, blir sikkert tatt fra meg alt, og kasta ut + at han kontakter barnevernet)..

Men greia er at jeg tenker på det at hvis jeg skal starte med snus, hvordan skal jeg få penger til det + til annnet som f.eks PC deler?

 

Jeg vil ikke bruke månedslønnen min til SNUS (pappa tar vekk månedslønnen min hvis jeg starter med det der), men hvordan skal jeg klare å ha råd til SNUS + PC deler og andre ting?

 

Jeg får 500 kroner hver uke av foreldrene, og hvis jeg forteller dem at jeg har starta å snuse, så blir jeg kasta ut av huset, tatt fra meg alt ink. penger jeg får av dem, også blir jeg uten penger.. det er DA jeg kommer til å bli narkoman som de sier.. da må jeg begynne å stjele ogsånt (noe jeg ikke har planer for)

 

er så lei av alt nåå.. vil starte med snus, for å få tilgang til vannpipe og f.eks nikotin fest hos venner (gjør ikke det for å være kul, så hold kjeft ang. det)

 

noen som skjønte hva jeg skrev her?

 

vil starte med snus, men da mister jeg alt, og pappa kommer til klikke og gud vet hva, også er jeg nikotin avhengig, og ut på gata..

 

burde jeg gjøre det sånn? si at jeg er niktoin avhengig, (late som) og se åssen de reagerer Anonym poster: f3fe711adb7c91e1f555026c7469d106

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du starte med snus? Jeg har holdt på med snus en stund nå, ga etter for gruppepress i Forsvaret. Det er ikke spesielt givende. Helt i starten var det ganske godt, etter jeg hadde spist, trent, under film etc. Men plutselig merker du ingenting lenger, men da vil du ha mer fordi du er blitt avhengig. Da er det plutselig KUN et pengesug.

 

Jeg holder faktisk på å slutte nå fordi jeg ikke ser vitsen. Jeg mister jo bare penger på det.

 

Ser at du skriver at du vil starte med snus for å få tilgang til vannpipe og nikotinfest. Hvem har fortalt deg at du må snuse for å kunne bruke vannpipe? Eventuelt hva er det jeg misforstår her?

 

Om du vil gjøre opprør mot foreldre og samfunn, kan du ikke farge håret svart og få en piercing eller noe isteden? Eventuelt begynn å spille wow eller annet avhengighetsskapende dataspill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønte jeg det riktig hvis det er slik at du vil starte å snuse, men hvis du gjør dette går alt til helvete?

 

Siden du ikke har startet så kan jo det eneste lure være å ikke starte.

 

Du er også urolig for at du ikke har/kommer til å ha råd til snus og andre ting.... tenk litt og grow the F up!

 

Edit: Glemte å legge til at jeg sluttet å snuse 1. januar i år etter å ha kastet bort penger på det i 5 år.

Endret av Student of Life
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke poenget i å starte i det hele tatt? Det er dyrt, og du ødelegger kroppen din. Finnes det noen positive sider ved det i det hele tatt?

 

Snus har lenge vært forbudt i EU med unntak av Norge og Sverige, og nå i det siste har det vært snakk om at det skal bli forbudt i Sverige også.

 

Ikke tro at ikke alt foreldrene dine sier er dumt. Å begynne og snuse fører selvfølgelig ikke til at du begynner med doping, men du har ingenting og tjene på noen av delene. :!:

 

Fakta om snus

Endret av JohnsonJr
Lenke til kommentar

Trådstarter høres nesten ut som lillebroren min på 15 år, bortsett fra at han ikke får 500 kroner i uka. Han får så å si ingenting, for han er ikke villig til å fortjene pengene. Og nå har han begynt å snuse, uten å ha penger til snus.

 

Snus er sikkert godt, det. Jeg har aldri snust av vane, men tatt en snus en sjelden gang fra tid til annen. Man får en kortvarig nytelse som er god akkurat der og da. Men den nytelsen er ikke verd 80 kroner (?) for én boks. Da kan jeg få like mye nytelse, og enda litt mer, for en potetgullpose og en sjokoladeplate. Og etter hvert blir man så vant til snusen at man ikke får noen nytelse av det lenger, så man snuser bare fordi man er avhengig. Hva skal man gjøre da? Da kan man fortsette å snuse og fånyttes bruke penger, man kan anstrenge seg hardt for å prøve å slutte, eller man kan gå over på en sterkere type for å kjenne rusen igjen og skade helsa si ytterligere. Men etter en stund er man vant til den sterke snusen også, og da er man tilbake på startstreken.

 

Å begynne å snuse er noe av det dummeste man gjør hvis man ikke har penger. Faktisk er det en dum ting å gjøre av alle som ikke vil kaste penger på sjøen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beste måten til å ha råd til ting, er å holde seg unna snus :) Dyrt og unødvendig..

Veldig, fikk plutselig veldig mye ekstra penger når jeg sluttet :woot:

 

yeah. merket det selv, var ekstremt avhenging etter 3 år med snusing og brukte rundt 1 boks til dagen. Så i måneden ble det alt ifra 2000 til 3000 på dritet...

Lenke til kommentar

ingen vits å snuse, jeg har snust i 10-11 år her nå, og sikkert brukt 100 000++ på snus som jeg helt sikkert kunne brukt på noe annet helt sinnsykt kult istedet. Betalt ned huslånet kjappere, fetere bil, sydenturer, gigantiske gaming pcer, poolparty etc, snus er ut.

Lenke til kommentar

Begynn med snus du... det ser ikke ut som om du bryr deg om andre. du er så egoistisk. og fardin verke litt sånn rar han... .for ok... du starte med snus,, og ka så ? ska han verkle spark dæ ut pga. det ? det virke litt sånn overdrevet syns nu æ da... but, enjoy your life :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...