konduktans Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Her kan vi diskutere. Konstruktive tilbakemeldinger belønnes med "+1" internet creds! Arbeidslogg Endret 13. april 2012 av konduktans Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Jailbreak en 2 gen. Apple tv og plasser den inni xboxen. hehe Da har du XBMC, nintendo emulator, streaming og avspilling (maks 720p) Den holder budsjettet (600kr), men kan ikke bruke DVD rom. Det blir også minimalt av bygging! (så akkurat linken til kommentartråden litt for sent... ) Endret 13. april 2012 av EnvyAndroid 1 Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Selvom du har valgt den i mine øyne estetisk støggeste spillkonsollen etter playstaton 1, velger jeg å følge med. Mest av nysgjerrighet - hvordan du i hÆlvete skal få en fungerende pc på 1155-plattformer til usle 1000 kr EDIT: I tillegg til at det minner meg om mitt prosjekt... Lykke til Om du forresten noen gang kommer til å bli så pengetrengende at du må ty til svarte inntektsmetoder, kan du vaske huset mitt for 35 kr timen. Og male. Og klippe gress Endret 13. april 2012 av Audun0505 1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Vi gjør på mange måter samme ting. Forskjellen er at din blir liten og søt, mens min blir stor og stygg. Jeg har i det minste plass til DVD-rom da Den store drømmen er egentlig å bygge i et Powermac G4 Cube-kabinett, men jeg kom dessverre aldri over en slik til en levelig pris(les: gratis). Jeg klarer å lure til meg penger på egenhånd, thank you very much. Fysisk arbeid er for polakker og undertegnede når studielånet er tomt. Som er omtrent to dager etter det blir utbetalt. Hvor holder du til? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Jailbreak en 2 gen. Apple tv og plasser den inni xboxen. hehe Da har du XBMC, nintendo emulator, streaming og avspilling (maks 720p) Den holder budsjettet (600kr), men kan ikke bruke DVD rom. Det blir også minimalt av bygging! (så akkurat linken til kommentartråden litt for sent... ) Du er tilgitt den ene gangen her, men nestemann blir hengt! Jeg har en Apple TV 1. gen stående i stuen, men den skal få leve videre. Planen er nemlig å bruke ATV og medieserveren om hverandre ;-) Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Må du ha ny strømforsyning eller holder det å modde den i xbox'n ? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Det er jeg ikke helt sikker på. Det ser ut til at strømforsyningen er på 100W(rask googling). Den har en ATX-connector, men ikke riktig pinout. Jeg tror det er raskere og enklere for meg å bare benytte en annen strømforsyning. XBOX-en er påskrevet 220-240V 1.2A. Det vil si at den i verste fall kan trekke 288W i følge sertifiseringen. Hvis strømforsyningen leverer 100W og trekker 288W, så det ikke akkurat effektivt. Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Gode gamle xbox. Jeg liker de boksene der. De er litt søte, og har potensiale for strategisk plasserte LED som gjør de ekstra tøffe. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Sliter veldig med å finne en prosessor/hovedkort-kombinasjon som passer, utvikler lite varme, har høy ytelse, og lav pris. Det er veldig snaut med plass til strømforsyning, jeg tror kanskje jeg må ha en ekstern "brick". Lenke til kommentar
grim-beaper Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Shuttle PSU, eller de små sakene til Silverstone (koster endel) burde jo passe der, eller noen av Small Form Factor psu'ene i Dell boksene Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 SFF-strømforsyningene til Dell er litt for lange. Men en shuttle PSU er kanskje ikke så dumt! Ser noen sånne bli gitt bort på finn i blant. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Skal du ha sååå fin HW i den stygge boksen der?! :| Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 TITS OR GTFO! Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Dette projektet ser lovende ut! Gleder meg til å se resultatet :-D Edit: Husker i gode-gamledager da Jeg chippet Xboxen min ;-) Endret 18. april 2012 av stepking2 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Jeg softmoddet en Xbox i fjor høst, og solgte den for 200 kroner og to dataspill :-P Henger litt etter folk flest når det kommet til konsoller! Jeg vurderer forøvrig å modifisere boksen utseendemessig. Problemet da er at byggingen fort tar over dobbelt så mange timer. Jeg får se hvordan følelsen er når maskinvaren er i hus... Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Er kjøleren du bruker med "stock" til cpuen? Hvor høy er hovedkort+kjøler? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Ja, er kjøleren som fulgte med prosessoren. Det er litt vanskelig å måle presis høyde, men under 5 cm ;-) Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Ja, er kjøleren som fulgte med prosessoren. Det er litt vanskelig å måle presis høyde, men under 5 cm ;-) Tøft. Følger det med alle XXXX-T cpuer eller er det en spesiell versjon du fikk hos htpc? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Såvidt meg bekjent følger lavprofilkjøleren med alle T-prosessorer. (Også 630T og 530T!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå