Audun0505 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Kommentartråd til NES PC prosjektet mitt Endret 9. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Stilig! Skal følge med på dette! Hadde vært tøft om at du loddet om lydpluggene på siden av NES kabinettet slik at du kunne brukt dem på hovedkortet Hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Stilig! Skal følge med på dette! Hadde vært tøft om at du loddet om lydpluggene på siden av NES kabinettet slik at du kunne brukt dem på hovedkortet Hvis du skjønner hva jeg mener Ja, har faktisk tenkt på det. Det som er, er at lyd-utgangene sitter fast på selve nes-hovedkortet. Det jeg hadde i tankene var å bruke frontpanelet med 3,5mm jack lyd og mic og få satt det på der. Tenkte også og bruke det orginale strøm-"hullet" til å få sette PSU i. Er forresten hyggelig at du følger, er min første worklog i tillegg til min første "casemod" Endret 6. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Hvis det er plass, kan du jo prøve også montere ett par usb porter under luken ved cd-rommen! (Hvis du skal ha cd-rom) Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Hvis det er plass, kan du jo prøve også montere ett par usb porter under luken ved cd-rommen! (Hvis du skal ha cd-rom) Ja, ingen dum ide. Står nå mellom der under dvd-rommen og der man kobler inn kontrollene Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Følges. Meget rått når du blir ferdig Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Blir morsomt å følge med på. Ser i øverste skikke at du har skrevet 15x15cm for hovedkort. Tror alle mini-ITX hk er 17x17cm. Hvis du skal ha DVD-rom, ville jeg hatt slot-in, slik at du slipper å åpne NES-lokket, deretter DVD-skuffen. Evt erstattet DVD-rom med minnekortleser, eller noe spennende. Jeg ville beholdt kontaktene til joystickene og søkt etter overgang til USB. Vet det finnes guide et sted for å gjøre om NES-kontroller til USB, da kan du bruke de originale kontrollene og kjøre NES-emulator. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Følges. Meget rått når du blir ferdig Hyggelig! Forhåpentligvis blir jeg ferdig da Blir morsomt å følge med på. Ser i øverste skikke at du har skrevet 15x15cm for hovedkort. Tror alle mini-ITX hk er 17x17cm. Hvis du skal ha DVD-rom, ville jeg hatt slot-in, slik at du slipper å åpne NES-lokket, deretter DVD-skuffen. Evt erstattet DVD-rom med minnekortleser, eller noe spennende. Jeg ville beholdt kontaktene til joystickene og søkt etter overgang til USB. Vet det finnes guide et sted for å gjøre om NES-kontroller til USB, da kan du bruke de originale kontrollene og kjøre NES-emulator. Hehe, vet at m-itx er 17x17, blingsa litt på tallene der. Planen var å bruke de originale kontrollerportene, putte inn en usb port inni og kjøpe NES USB RetroPad så jeg slipper overgang o.l. Det viser seg at å modifsere disse små greiene er ganske vanskelig, men vi får se Er ikke sikker på om jeg skal ha dvd-rom, minnekortleser, hotswap eller noe annet enda. Vet ikke om jeg skal ha noe i det hele tatt. Lekte med ideen om å ha en LCD klokkeskjerm inni der Vi får se hvordan det blir med plass Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Ny oppdatering Lodda ledninger til knapper. Se bilder og les mer HER Endret 9. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Hei. Spennende prosjekt! Jeg har dog et krav, som resulterer i dødsstraff hvis du ikke følger det. Ikke gå for uoriginal bryter foran. Hvis du sliter, så hjelper heller jeg deg med å finne pinout! Det blir for dumt å ødelegge boksens vakre utseende! Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Hei. Spennende prosjekt! Jeg har dog et krav, som resulterer i dødsstraff hvis du ikke følger det. Ikke gå for uoriginal bryter foran. Hvis du sliter, så hjelper heller jeg deg med å finne pinout! Det blir for dumt å ødelegge boksens vakre utseende! Akkurat det jeg har planlagt Har fått den til å funke foreløpig, starter PCen, LEDen lyser, reset vet jeg ikke enda. Elsker utseende på den, og skal ikke tukle med det EDIT: Vet du forsåvidt om man må lodde på en jordkabel der start og resetknapp og LED sitter? Endret 8. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
XAndy Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 http://technabob.com/blog/2007/12/02/nintendo-nes-pc-spotted-on-ebay/ Tror det ville bli litt penere om du gjør slik han har gjort med hovedkortet ^^(Bilde 2) Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 http://technabob.com...potted-on-ebay/ Tror det ville bli litt penere om du gjør slik han har gjort med hovedkortet ^^(Bilde 2) Det jeg ikke liker med den måten der, er at det blir så ujevne kutt/kanter. Jeg liker ting smooth, hehe. Siden jeg ikke har casemodda før (med unntak av lakkering av kabinetter o.l) så får vi se hva som skjer Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Ny oppdatering Begynt kutting av plastikk inne i kassa. HER Endret 9. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Så lenge du er nøyaktig og tar deg god tid, så blir det bra uansett hvilken løsning du velger! Synes ikke personen som har laget NES-en i linken har gjort en god jobb. Det ser rett og slett billig ut. Husk også at VGA er på vei ut, så velg et hovedkort med PCI express-spor(til dedikert skjermkort) eller et hovedkort med innebygget DVI/HDMI! Endret 9. april 2012 av konduktans Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Så lenge du er nøyaktig og tar deg god tid, så blir det bra uansett hvilken løsning du velger! Synes ikke personen som har laget NES-en i linken har gjort en god jobb. Det ser rett og slett billig ut. Husk også at VGA er på vei ut, så velg et hovedkort med PCI express-spor(til dedikert skjermkort) eller et hovedkort med innebygget DVI/HDMI! Skal ha HDMI, ja - så jeg slipper egen kabel til lyd om den skal brukes i TVen. Blir nok litt grovkutting med fein og en h*lvetes jobb med fil og sandpapir jeg går for Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Høres bra ut! Gleder meg til resultatet. Antar at du skal bruke drill og ikke fein/dremel til å lage evt. sirkulære hull? Har du planlagt noe ang. maskinvare? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Høres bra ut! Gleder meg til resultatet. Antar at du skal bruke drill og ikke fein/dremel til å lage evt. sirkulære hull? Har du planlagt noe ang. maskinvare? Det var planen å bruke drill, men om du ser på siste oppdateringa i første post, så er det umulig å lage et rundt hull til vifte pga plastikk på innsiden, så tror det blir til at jeg bruker fein der. Har forsåvidt begynt og skal fullføre det når jeg kommer hjem fra skolen. Legger ut bilder ikveld Når det gjelder innmat så vet jeg ikke enda. Legger ut en oppdatering senere idag der jeg legger ut forskjellige "pakker", samt at jeg legger ut en handleliste med ting som må kjøpes inn. Jeg står mellom så billig som mulig og litt kraftigere, der prisforskjellen er ~2000. Endret 10. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Ivy Bridge blir mer strømgjerrig enn Sandy Bridge. Varme kan bli et stort problem i ditt prosjekt. Vent på Ivy. Flere har laget PC av NES-kasser. Men jeg har en følelse av at din blir den grundigste. Her er en gammel en, fra 2002: http://www.mini-itx....projects/nespc/ Spesifikasjonene på den er ikke noe å juble over, og den prosessoren fra VIA er bare sorgen. Jeg liker ideen med joystick-kontrollen. Tastatur og mus kan være trådløse, så slipper du å borre hull til kontaktene. Logitech sine trådløse mus og tastaturer bruker Unifying trådløs teknologi, som har ålreit rekkevidde, og ikke krever drivere. Dermed funker de uten trøbbel uansett operativsystem. Jeg ville droppet CD-ROM. Det er et døende format, akkurat som disketter. Unntaket er hvis du har tenkt å bruke den som DVD-spiller. Endret 10. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg tør faktisk påstå at disketten er død. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå