Thor. Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Har en slik harddisk: https://prisguiden.no/produkt/seagate-freeagent-goflex-desk-3-tb-142602 Ønsker å ta den ut av kabinettet og sette den rett inn i stasjonæren. Å montere en harddisk er ingen problem, men er det noe jeg bør gjøre før jeg demonterer kabinettet den står i? Grunnen til at jeg ønsker dette er fordi den står utsatt til på gulvet og må manuelt startes om for å bli opdaget i Windows (ta ut/sette inn strømkontakt). Etter ventemodus/restart blir den ikke oppdaget. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Nei, ikke noe spesielt du må gjøre. Inni disken er det et kretskort som konverterer signalet fra SATA(som harddisken bruker) til USB. Harddisken er en helt vanlig 3.5" harddisk. Når du kobler til harddisken via SATA inni datamaskinen, så kommer den til å dukke opp i "Min Datamaskin" akkurat som den gjorde da du koblet den til via USB. Til info, så mister du garantien når du skrur opp disken. Håper dette hjalp, bare skrik hvis du har noen andre spørsmål :-) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Vel.. Om det bare er å skru og demontrere med forsiktighet så blir ikke dette noe problem. Disken har jeg ikke kvittering på uansett og det er større sjanse for at den blir ødelagt der den står nå. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Absolutt. Hvis du klarer å ta fra hverandre kabinettet uten å ødelegge noe, så er det kjekt å ha til senere også. http://blog.fosketts.net/2011/08/07/open-seagate-goflex-desk-hard-disk-drive-case/ Lenke til kommentar
nogen Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Det er verdt å nevne at ikke alle hdd produsenter er like enkle å ha med å gjøre: http://www.marauderzstuff.com/PermaLink,guid,e9e82c98-cebe-4bad-a963-73eda660826d.aspx Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Da var det undersøkt og gjort. Harddisken kan fint taes ut av kabinettet, men ikke forvent at kabinettet er like pent etterpå. Kabinettet består av to yttersider i plast som sprettes opp med kniv, og en ramme som harddisken ligger i. IKKE løsne på torx skruene, det gjorde jeg og innså raskt at det burde jeg ikke gjort, håper disken overlevde et halvt sekunds eksponering med vinterluft (garasje). Harddisken er en helt standard type uten spesielle overganger når den er ribbet. Formateres og gjøres om til MBR disk for full utnyttelse av 3TB om du skal ha en stor partisjon. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 MBR disk? Du mener vel GPT. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Det var GPT jeg mente å skrive, men MBR satt litt fast i hodet fordi jeg måtte feilsøke litt i bios og windows reparasjon etter å endret på SATA tilkoblingene for å få koblet til den nye disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå