dereck Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Om man eier en hytte i skjærgården utenfor Kragerø som man har arvet etter sine foreldre. Eiendommen er på fire mål og ligger på en odde med utsikt mot havet. Fra terrassen er det bare 50 meter til vannkanten. Tomten er relativt flat fra strandkanten og frem til hytten. Bak hytten er terrenget noe kupert. Det finnes også en brygge med tilhørende båthus på eiendommen. Hva om man har begynt å trekke på årene og ingen av barna ønsker å overta hytta. Hytta er bygget på 50-tallet, men er godt vedlikeholdt. Den er imidlertid relativt liten, bare 35m2, og det er ikke innlagt strøm eller vann. Megleren vurderer det slik at verdien av eiendommen ligger i utnyttelse av tomten. Han anbefaler derfor at hele eiendommen blir lagt ut for salg som hyttetomt. Han vurderer verdien av tomten til å være omkring tre millioner. På grunn av tomtens beskaffenhet vil det mest naturlige være å rive den eksisterende bebyggelsen å oppføre en ny hytte på samme sted. Dersom en ny hytte skal bygges et annet sted på tomten må det påregnes store kostnader til grunnarbeid. Hvilken reglene i plan og bygningsloven som det ville være naturlig å gjøre, for meg, en kjøper oppmerksom på ut fra det faktum som er beskrevet.?? takk Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ønsker du selv og rive dette som kjøper? eller ønsker du og la byggningene stå? kan også nevne Hva som kan tillates av ombygging/tilbygging på fritidsbolig, avhenger av eiendommens beliggenhet og planstatus. Er eiendommen regulert, gir reguleringsplanen bestemmelser om utbygginngsmuligheter. I uregulert område gjelder bestemmelser i kommuneplanens arealdel. Gjennom kommuneplanens arealdel er strandsonen i Kragerø kommune definert som sonen 0 - 200 m fra strandlinjen. I LNF-område i strandsonen skal alle tiltak etter plan- og bygningsloven § 1-6 behandles som dispensasjon etter § 19-1. Finnes mange gode tekster på kragerø kommune sin hjemmeside, les gjennom der, så kan det være du finner svaret. Lenke til kommentar
dereck Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 Ønsker å rive det ned som kjøper! Jeg takker for de fem tipsene No vet jeg hva jeg skal gjøre.. Takker en gang til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå