Gå til innhold

EL: Manchester United - Athletic Bilbao


Anbefalte innlegg

EUROPA LEAGUE

MANCHESTER UNITED - ATHLETIC CLUB DE BILBAO

08-03-2012

Kl. 21:05

Kampen vises på: Viasat Fotball, TV4 Sport (SE), TV3+ (DK)

 

england-man-utd.png - athletic+bilbao.png

 

Jeg tenkte jeg kunne gjøre et "comeback" her på forumet, og hvorfor ikke lage en kamptråd for oppgjøret mellom disse to fotballagene jeg liker så godt?

Det er nok et år siden dere sist så meg her inne, Men nå gjør jeg som Scholes og gjør altså et lite comeback!

 

United slo ut Ajax i første runde i Europa League 2012. Nå er det altså Bilbao og baskerne som står for tur! Den første kampen spilles på Old Trafford, og nok en gang er det United som blir sett på som favoritter.

 

Athletic Bilbao kommer fra Bilbao, som ligger i baskerland nord i Spania. Klubben har en noe spesiell policy når det gjelder hvem som får spille i klubben - nemlig at ALLE må ha baskiske røtter. Derfor er klubben blitt beskyldt for rasisme i mange år. Klubben er også én av tre som har holdt seg i Spanias øverste divisjon(Primera División) siden oppstarten av ligaen i 1929. Sammen med Bilbao er det kun Real Madrid og Barcelona som har klart dette.

 

I Bilbao finner vi blandt andre den sterke, høye(195cm) og kjente spissen: Fernando Llorente. En livsfarlig hodesterk kraftspiss med flere landskamper for Spania.

 

 

Fernando-Llorente-4.jpg

 

 

Vi finner også flere mindre kjente, men virkelig gode spillere som Iker Muniaín, Ander Herrera, Fernando Amorebieta og Javi Martinez.

 

På engelsk side begynner United å få orden på skadeproblemene, men forsvarskjempen Nemanja Vidic som kunne blitt en viktig brikke i denne kampen med tanke på Bilbao's luftstyrke.

 

Manchester United har skuffet mange ettersom de ikke kvalifiserte seg til Champions League, og er derfor ganske sannsynlig lystne på å komme så langt som mulig i Europa League. Men hjemme i England er det hard kamp om seriegullet, og det er mulig Sir Alex må prioritere noe fremfor det andre.

 

Kveldens dommer er den Tyske 43-åringen Florian Meyer, han har aldri dømt United før.

 

 

meyer.JPG

 

 

Første kamp går altså på Old Trafford Torsdag 8. Mars klokken 21:05.

Endret av Medlem-205774
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I kveld slår gutta på stilen, jeg har troa. Har spella på oss til pause t.o.m. 1.90, takk for maten.

 

-------------De Gea--------------

Rafael--Smalling-Evans--Evra

Nani--Giggs---Carrick--Young

-------Rooney----Owen---------

 

 

Tror jeg blir laget i dag, evt Park inn på midten der en plass. Owen er bankor på "sjokkretur" i kveld - Anderson på benk.

Lenke til kommentar

Er ikke oppdatert på skader og karentener i Athletic, men hvis jeg skal tenkemeg frem til laget jeg tror de stiller med i dag blir det slik:

 

Iraizoz

Iraola - Amorebieta - San Jose - Koikili

Gabilondo/Herrera - Gurpegi

David Lopez - Muniaín - Susaeta

Llorente

 

Iker Muniaín er et helvetes talent, og jeg tipper han blir en virkelig stor spiller om et par år.

 

250006102.jpg

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Athletic Club eller Athletic Bilbao?

 

Manchester United møter Athletic Bilbao torsdag kveld klokka 21.05.

 

Eller gjør de det?

 

Spanjolene er nemlig veldig opptatt av at de ikke må kalles Athletic Bilbao, men i stedet omtales som Athletic Club.

 

Nå har de også klaget til United.

 

- Navnet vårt er Athletic Club, og det er det vi vil se på nettsider, aviser og magasiner, sier en talsmann for den spanske klubben til Manchester Evening News.

 

:ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...