Gå til innhold

Månedens utfordring 2012-03 Bildetråd/avstemming

Månedens utfordring 2012-03  

6 stemmer

1. 1. Oppgave 1

• Tomsi42
      0
    • Substitute
      6
    • azathosk
      0
  2. 2. Oppgave 2

• Tomsi42
      2
    • Pybalto
      1
    • azathosk
      3
  3. 3. Oppgave 3

• Tomsi42
      0
    • Substitute
      5
    • Pybalto
      1
    • azathosk
      0

Anbefalte innlegg

Månedens utfordring - mars 2012

Dette er en utfordring der du skal løse tre fotografiske oppgaver.

Bildet må være tatt i perioden 1. mars til innleveringsfrist 22. mars kl 22:00. Avstemmingen vil gå til 28. mars kl 22:00

Oppgavene er:

Oppgave 1

That Kodak moment

The snapshot concept was introduced to the public on a large scale by Eastman Kodak, which introduced the Brownie box camera in 1900. Kodak encouraged families to use the Brownie to capture moments in time and to shoot photos without being concerned with producing perfect images. Kodak advertising urged consumers to "celebrate the moments of your life" and find a "Kodak moment."

Litt nostalgi her. Vi kjenner jo alle til uttrykket "Kodak moment", men hva er egentlig et "Kodak moment" for deg? Er det bare et enkelt snapshot av noe morsomt eller er det noe som er nøye gjennomtenkt. Har Kodak noe som helst med det å gjøre lenger?

Oppgave 2

Are you keeping up with the Commodore? The Commodore is keeping up with you!

Løper teknologien fra deg eller holder du tritt? Eller får du en idé til en reklame for noe teknologisk?

http://youtu.be/36L_JkPbk_Q

Oppgave 3

En klassiker!

http://youtu.be/aGSKrC7dGcY

1. Du må levere besvarelsen innen 21.03.12 kl. 22:00.

2. Du kan levere maks et bilde per. oppgave.

3. Du velger selv hvor mange av oppgavene du ønsker å løse.

4. Du står fritt i tolkningen av oppgaven.

5. Du må være fotografen bak bildet (selv ha trykket på utløseren), og det må være tatt i den aktuelle tidsperioden (01.03.12-21.03.12).

6. Bildets lengste side skal ikke være mer enn 1280 piksler (1024 piksler hvis bildet er i portrett format) og filstørrelsen maksimalt 800kB. Lengste side kan være mindre, men bør ligge et sted mellom 900 og maks.

7. Deltagerene gir Akam.no rett til å publisere bildet i den hensikt å promotere utfordringen.

En poll for avstemningen vil bli laget så rask som mulig etter innleveringsfristen har utløpt. Avstemningen avsluttes den 28.03.12 kl. 22:00.

Det skal ikke diskuteres i denne tråden før avstemingen. Dette er for å få alle bildene etterhverandre. Diverse prat rundt månedens utfordring tas i hovedtråden for månedens utfordring 2012.

Det er ingen som hindrer deg i å stemme på dine egne bilder, men vi har en "Gentleman Agreement" her om at du stemmer på de bildene du innerst inne synes er best; enten det er du eller de andre som har tatt det.

Endret av azathosk
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1. That Kodak moment

Ja, hva er et et Kodak moment? For meg er det nok snapshotet som kan representere det - fordi det er Kodak som gjorde fotografiapparaet alment tilgjengelig slik at man kunne forevige de små øyeblikkene, som kanskje ikke betyr så mye for resten av verdenen. Og så er det fargebilder da - jeg forbinder også Kodak med fargebildene som vi tok for rundt 40- år siden.

Så her er et fargerikt snapshot:

6851715524_9d56e33182.jpg

2. Are you keeping up with the Commodore? The Commodore is keeping up with you!

For meg er Commodore 64 nostalgi. Som får meg til å tenke på gamle dager. Når man først begynner å gå bakover i tiden, så fortsetter man å gå lengre tilbake i tid. Til tiden før datamskinener ...

6827648696_7786ba7e46.jpg

3. En klassiker!

En klassiker? Nei dette er en klassiker wink.gif

6836609774_e6e020a270.jpg

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Oppgave 1 Kodak moment

Jeg skulle ta et bilde av dette Orion flyet som passerte nært over hodet på meg 2 ganger uten å lykkes, tredje gangen fikk jeg det. Denne fuglen sneik seg med og jeg syntes at det passet ganske bra.

6804463686_a3283e0286.jpg

Oppgave 3 Enjoy the silence

I Arktis har du mer enn nok tid til å nyte stillheten og se på det vakre lyset.

6986808597_73e8688f61.jpg

Endret av Substitute
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Are you keeping up with the Commodore? The Commodore is keeping up with you!

Enkelte ting har så geniale egenskaper at nyere produkter ikke henger helt med.

3. Enjoy the silence

Når jeg ser disse i Finnmarksløpet så kommer de alltid så stille når de kommer. Ikke en lyd bortsett fra pesingen til hundene når de kjører forbi. Det må være en fin måte å reise på. Dette er av vinneren, som jo viste ryggen til konkurrentene sine.

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppgave 1:

Kodak moment

6859699806_7c0b512d71_c.jpg

Det jeg forbinder med "kodak moment" er først og fremst National Geographic og bildene derfra. Hvem glemmer vel ikke Steve McCurry og hans bilde av jenta fra Afghanistan?

Oppgave 2:

Are you keeping up with the commodore?

6841847550_578f9f6b69_c.jpg

Teknologien har gått framover. Men noen ganger føler jeg den også går bakover. Skarpere, enklere, mindre, men er det ... morsommere..? Ny Sony og gammel Yashica.

Oppgave 3:

Enjoy the silence

6859700862_65a8223651_c.jpg

Kaffepauser er noe av det man verdsetter mest. Denne lille pausen der man kan ta seg fra fra jobb, studier eller andre steder og bare drømme seg vekk. Ta en pust i bakken og virkelig nyte stillheten rundt seg.

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Da er denne måneden avsluttet.

Oppgave 1:

1. Substitute (6 stemmer) - 4 poeng

Oppgave 2:

1. azathosk (3 stemmer) - 4 poeng

2. Tomsi42 (2 stemmer) - 2 poeng

3. Pybalto (1 stemme) - 1 poeng

Oppgave 3:

1. Substitute (5 stemmer) - 4 poeng

2. Pybalto (1 stemme) - 2 poeng

Endret av azathosk
Lenke til kommentar

Dårlig med stemmer denne gangen ...

Men en liten detalj - på bildene som ikke får stemmer, så gis det ikke poeng - se 1. post i hovedtråden:

Det vil være mulig å stemme på best bilde for hver oppgave. Etter avsluttet avstemmming så gis 4 poeng for 1 plass, 2 poeng til 2 plass og 1 poeng til 3. plass. Et bilde må ha minst 1 stemme for å få poeng

Det er desverre oss det går utover ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...