Svigermors drøm Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei Jeg vil gjerne lage et spill til Android. Hvilket programmer trenger jeg, noen nyttige tips ? På youtube var det noen videoer men jeg fikk ikke Android SDK og Eclipse til å fungere Eclipse ble åpnet i win-rar filer. Hva gjorde jeg galt ? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Araho Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Du gjorde nok ikke noe galt, fordi Eclipse leveres som en .rar-fil. Du pakker den ut til der du vil ha den, går inn i mappa og trykker på Eclipse.exe Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 I min Eclipse fil kom det to mapper. Når jeg trykka på dem kom jeg bare inn i flere filer. Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Dette er en fin YouTube video om hvordan man installerer Eclipse: Og han her har fine videoer om hvordan man programmerer Android apps: http://www.youtube.com/watch?v=uuPJhRkYzAc&list=PLBF7698945872E01C&index=1&feature=plpp_video Endret 1. mars 2012 av erten_fjerten Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Flott. Jeg er i omtrent samme situasjon som trådstarter. Kunne tenke meg å lage en android-app (terminliste, hente data fra nettside), men usikker på hvilket verktøy, særlig i og med at jeg ikke kan særlig programmering. Er Eclipse anbefalt? Må man kunne programmering? Så at App inventor ikke krever det. Lenke til kommentar
mekong Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Flott. Jeg er i omtrent samme situasjon som trådstarter. Kunne tenke meg å lage en android-app (terminliste, hente data fra nettside), men usikker på hvilket verktøy, særlig i og med at jeg ikke kan særlig programmering. Er Eclipse anbefalt? Må man kunne programmering? Så at App inventor ikke krever det. Tro meg, det fins ingen snarveier til android programmering. Jeg vil anbefale deg til å lese deg opp på Java først. Når det kommer til hvordan man skal tilnærme seg emnet så har vel alle sine preferanser. Mitt tips er som følger: Java How to Program av Deitel & Deitel, dyr men bra. Introduksjon til programmering Programutvikling Introduction to Computer Science Står du på i en 5-6 måneder er du kanskje klar for litt android. Videoer fra Maracana android bootcamp 2 Lenke til kommentar
Araho Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Nåja, mekong er vel litt "old school" her. Jeg kunne en god del om programmering fra før, og Android har ikke bydd på altfor mange problemer hittil, selv om jeg måtte begynne med Java, et språk jeg ikke kunne noe om. Det er klart, har du aldri programmert før, kan det lønne seg å jobbe med basic-skillsa, men Android er ikke den verste plattformen å jobbe med Bruk youtube og google for det det er verdt, og lag programmer du har LYST til å lage, så lærer du fort ved å løse de problemene du støter på. 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Takk skal dere ha Om disse spillene går bra vurderer jeg å utgi det til App Store. Er det slik at man bare kan utgi spill til App Store med en Mac ? Er det vanskeligere å kode/programmere spill til iOS ? Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Tja, har ingen erfaring med ren coding til iOS da jeg personlig fortrekker en såkalt cross-platform som tillater meg til å kode til både iOS og android. Til spill bruker jeg unity3D (pc versjonen er gratis, iOS og android koster peng) til vanlig app bruker jeg Flex og Flash builder som IDE (60 dager trial, og muligheten til gratis none-commercial lisens om du er student) Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 (endret) Unity3D med Android og iOS kan fåes gratis frem til 8. April (altså en lisens som varer for alltid som bekreftet her), selv om det vanligvis koster 800$, dersom det er interessant. https://store.unity3d.com/index.html Endret 6. mars 2012 av Cemi 4 Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Unity3D med Android og iOS kan fåes gratis frem til 8. April (altså en lisens som varer for alltid), selv om det vanligvis koster 800$, dersom det er interessant. https://store.unity3d.com/index.html Helsikke, det er en fantastisk tilbud om lisensen varer for evig. Meget bra av deg å si fra +1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg fikk igår til det med Eclipse og Android SDK, men jeg kunne ikke velge plattform å lage den i. Jeg fikk og noe "this code is not java << et eller annet>> " Når jeg bare valgt "new". Lasta inn ADT Plugin for Eclipse også. Så klarte jeg selvfølgelig å flytte på noen filer slik at det ikke funka... Sletta brukeren og laster alt ned på nytt igjen.. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Et kjapt OT-spørsmål: Unity er en ferdiglaget motor du bygger spillet på? Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) NoNamesLeft: Ja. Takk skal dere ha Om disse spillene går bra vurderer jeg å utgi det til App Store. Er det slik at man bare kan utgi spill til App Store med en Mac ? Er det vanskeligere å kode/programmere spill til iOS ? Skal du gi ut til Apple AppStore så må du gjennom Xcode, som kun er til OSX, ja. Android Market har jeg ingen utviklererfaring med. Endret 8. mars 2012 av laserlars Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg vil ihvertfall anbefale å begynne i den ene enden, og ikke hoppe rett på spillutvikling før du har lært deg å installere Eclipse. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Får være enig i Gavekort her, ikke for å ta fra deg alt motet men hvis du har problemer med å installere eclipse så er kanskje ikke spillutvikling det du bør hoppe inn i. Lær deg Java først, det er en utfordring i seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå