fiskejeger Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette så jeg la der, så får heller jeg flytte det hvis jeg får kjeft Jeg KJØPTE meg farming simulator 2011 her idag, å installerte det uten no problemer. Men når jeg prøver å kjøre det så får jeg bare denne meldingen/ error: Could not init 3D system. Shader model 2.0 is required. Please install the last video driver. Leste litt om dette, å har prøvd å oppdatere driver'a, men er litt usikker på hva jeg har. Under enhetsbehandling så har jeg to under skjermadaptere: Mobile Intel® HD graphics og Radeon HD 6770M Åssen skjermkort har jeg da? Har også til og med directx 11 så jeg leste at jeg har shader model 5 eller noe så det skulle ikke være noe problem da..... Sånn data har jeg nesten: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-17-tom/hp-paviliondv7-6c52eo/166245.3004/ Bare at jeg har Core i7 og ikke i5....... Takker for all hjelp... Og fint om dere hjelper meg å legger tråden riktig hvis den ikke pass er her.... Endret 29. februar 2012 av fiskejeger Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) Under 'Teknisk spes' finner du Grafikk og lyd Grafikkort: Radeon™ HD7470M Du finner vel korte på AMD/ATI sin side. Endret 29. februar 2012 av -Léon- Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 29. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) No har eg ingen kjennskap til ATI sine kort til bærbare lengre, då eg dei siste åra har enda opp med GeForce-kort. Men eg har opplevd eit liknande problem på min bærbare, som og har to skjermadapterar. Eg vil gjette på at Intel-brikka i pcen din vert nytta for å spare batterikraft, medan Radeon-kortet slår inn på grafikktunge program - så lenge batteriinstillinga tillet det. Om du har aktivert "høy ytelse" i batteriinstillingane, kan det vere verdt å sjekke om spelet faktisk nyttar Radeon-kortet. Av ulike grunnar er det ikkje alltid at spel eg køyrer på mi maskin nyttar GeForce-kortet, men dette kan ein manuelt setje opp gjennom Nvidia-kontrollpanelet. Eg vil tippe det same kan gjerast gjennom Catalyst/Vision Engine Control Centre. Det kan vere det er det som skal til for å få starta spelet. Endret 29. februar 2012 av Brighto Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 No har eg ingen kjennskap til ATI sine kort til bærbare lengre, då eg dei siste åra har enda opp med GeForce-kort. Men eg har opplevd eit liknande problem på min bærbare, som og har to skjermadapterar. Eg vil gjette på at Intel-brikka i pcen din vert nytta for å spare batterikraft, medan Radeon-kortet slår inn på grafikktunge program - så lenge batteriinstillinga tillet det. Om du har aktivert "høy ytelse" i batteriinstillingane, kan det vere verdt å sjekke om spelet faktisk nyttar Radeon-kortet. Av ulike grunnar er det ikkje alltid at spel eg køyrer på mi maskin nyttar GeForce-kortet, men dette kan ein manuelt setje opp gjennom Nvidia-kontrollpanelet. Eg vil tippe det same kan gjerast gjennom Catalyst/Vision Engine Control Centre. Det kan vere det er det som skal til for å få starta spelet. Prøvde detta med catalyst.... Gikk inn på strøm tabben, og valgte high performance på farming simulator 2011, men enda så hjalp det ikke. Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Nå har jeg sjekka alt med farming simulator sine sider, og alt skulle jo være bra nok!! Skjønner ikke detta helt..... Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Prøvde detta med catalyst.... Gikk inn på strøm tabben, og valgte high performance på farming simulator 2011, men enda så hjalp det ikke. Har du også valgt ATI-kortet som skjermadapteret spelet vert køyrt med? Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Prøvde detta med catalyst.... Gikk inn på strøm tabben, og valgte high performance på farming simulator 2011, men enda så hjalp det ikke. Har du også valgt ATI-kortet som skjermadapteret spelet vert køyrt med? om jeg har valgt at spillet skal bli kjørt med ATI og ikke Intel? Lenke til kommentar
Brighto Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Prøvde detta med catalyst.... Gikk inn på strøm tabben, og valgte high performance på farming simulator 2011, men enda så hjalp det ikke. Har du også valgt ATI-kortet som skjermadapteret spelet vert køyrt med? om jeg har valgt at spillet skal bli kjørt med ATI og ikke Intel? Just det, ja. Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Noen med catalyst som veit åssen jeg gjør det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå