Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

3 dager med lite søvn = farlig?

Anonym259235

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Lærte i forsvaret at lite søvn, det er 3 timer sovning i snitt hver natt over lengre tid. Da først er det farlig.

Det er ikke farlig og gå med for lite søvn. Selv slet jeg en gang med det og hadde vel i snitt 4 timer søvn i døgnet i 18 måneder. Tok meg et halv år å trene meg opp til å sove 6 timer på ei natt igjen..

Lenke til kommentar

Får man et epileptisk anfall fordi man sover for lite så er det sannsynlig at man allerede har en form for epilepsi i mindre grad , selv om jeg ikke er skråsikker på dette.

Men jeg anbefaler ikke noen å sove såpass lite over lengre tid , det er ikke helt sunt da kroppen trenger hvile.

Lenke til kommentar

Får man et epileptisk anfall fordi man sover for lite så er det sannsynlig at man allerede har en form for epilepsi i mindre grad , selv om jeg ikke er skråsikker på dette.

Men jeg anbefaler ikke noen å sove såpass lite over lengre tid , det er ikke helt sunt da kroppen trenger hvile.

Nå er det jo bare snakk om disse tre dagene da.

Lenke til kommentar

Er det farlig om jeg de siste tre dagene har fått så her mye søvn?:

Fredag natt - lørdag morgen = 3 timer søvn.

Lørdag natt - søndag morgen = 6 timer søvn.

Søndag natt - mandag morgen = 4 timer søvn.

Oh please.

Torsdag natt - fredag morgen = 1 time søvn

Fredag natt - lørdag morgen = 0 timer søvn

Lørdag natt - søndag morgen = 4 timer søvn

Jeg lever fortsatt. Så lenge du har en fin døgnrytme ellers er det ikke så farlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kva du overlever og kva som er sunt for kroppen er ofte to heilt forskjellige ting. Ja, folk trenger ofte forskjellig mengde søvn, men rundt 8 timer er anbefalt, i alle fall når ein er ung.

Det å ikkje sove på fleire dagar vil gå ut over dine kognitive evner, og er i tillegg ganske stressende for kroppen, og det kommer til å slite på den å gjere det over lengre tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...