Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gigabyte P67 UD7 - Ikke noe video signal.


Anbefalte innlegg

Får ikke opp skjermen lengere, pc'en har stått noen dager mens jeg ventet på litt deler og har trukket noen nye kabler, nå får jeg ikke lengere bilde på skjermen.

 

Alt annet virker som det funker, og når maskinen booter så kan jeg trykke Delete, om jeg da trykker F10 og enter så booter den igjen så er tydelig at den var inne i bios, men at jeg ikke fikk et opp på skjermen.

 

Har prøvd 4 cpu'er, 2 strømforsyninger, 4 skjermer, samme på alle. Har prøvd skjermkort i ulike PCI_EX slots, samme, har prøvd 1 og 2 ram brikker, har prøvd og "Clear Cmos" knappen, og tatt ut batteriet og latt det stå ute i en time (først ut med strømmen, så på knappen et par ganger og så batteriet)Har prøvd og ta ut hovedkort plata slik at det ikke skulle være noe kortsluttninger.

 

Men neida samme regla. Eneste som er er gjort siden sist den funket er at den har stått i garasjen i 3 dager uten og være i bruk. Det har vært litt kaldt ja, men termostaten inne i garasjen viser MIN temp på 11c så er langt unna frysepunkt.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du trakk nye kabler. Hva med å sette alt tilbake som det var, og eventuelt fjerne de nye kablene.

 

Høres jo ut som det er de nye delene som trøbbler.

 

Ingen nye deler (annet enn en radiator som ikke er koblet til) Som jeg skrev så får jeg heller ikke opp bildet selv med hovedkortet bare på hovedkortplata, da er det ingen kontakter eller vifter koblet til, bare 24 Pin strøm, 12v til cpu og 12v til Gpu, ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Hva har forandret seg siden sist den funket?

 

Sjekk grundig over begge sider av hovedkortet. Ser for meg at det kan være en kortsluttning en plass.

 

Ikke stort har forandret seg, skal prøve og ta hovedkortet av plata og sette et rett på gulvet med standoffs, da har jeg 100% utelukket kortsluttnigner også. Eneste som kan kortslutte slik det står nå er selve hovedkortet mot plata, men den har ikke vært flyttet på eller gjort noe med på flere måneder.

Lenke til kommentar

Da er det vel ikke mere å gjøre en å prøv å låne seg en hovedkort og et skjermkort.

 

Har prøvd 5 skjermkort, 3 av de stod i denne maskinen, men har prøvd et og et, ingen av de virket har også prøvd to GTX460 som stod i en annen maskin, samme regla med de, 460 kortene ble satt rett tilbake i den andre maskinen og funket der.

 

Har ingen andre hovedkort som jeg kan prøve her, alle andre 1155 er servere som jeg ikke kan ta ned, tenkte og ta en tur ned på Digital Impuls i morgen og høre om de ikke har en testbench med et skjermkort og litt slikt, slenge et par 100 kr på disken og høre om de ikke kan ta 15min og se om de får noe liv i hovedkortet med sine deler.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Har prøvd 5 skjermkort, 3 av de stod i denne maskinen, men har prøvd et og et, ingen av de virket har også prøvd to GTX460 som stod i en annen maskin, samme regla med de, 460 kortene ble satt rett tilbake i den andre maskinen og funket der.

 

Har ingen andre hovedkort som jeg kan prøve her, alle andre 1155 er servere som jeg ikke kan ta ned, tenkte og ta en tur ned på Digital Impuls i morgen og høre om de ikke har en testbench med et skjermkort og litt slikt, slenge et par 100 kr på disken og høre om de ikke kan ta 15min og se om de får noe liv i hovedkortet med sine deler.

 

Du får gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at GPU ikke får strøm, test med en annen PSU og andre kabler, test med en VGA kable også om du har.

 

Jeg holder til i Oslo syd så om du vil kan vi teste HK og GPUer her.

Har testet med 2 psu'er og 6 forskjellige strømkabler fra PSU til GPU, har dog ikke testet med VGA. Vet godt hvor du holder til, jeg som overtok den gamle Q9650'en din way back.

Lenke til kommentar

Fikk du orden på HK?

Fant iværtfall ut av det, men ikke mye orden på HK mitt, det er tatt kvelden. Fikk låne et par kort av Asle så fant fort ut at det var HK mitt som var kaputt.

 

Fikk dog binnet en del 1155 chipper så er kommet en del lengere.

 

Blir og be om et P8P67 WS Revolution fra Netshop så får håper det får fart på ting igjen.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Noen bra CPUer?

 

Nr1. 2600k - Malay Chip - Max multi 51x

Nr2. 2600k - Malay Chip - Max multi 54x (min gamle, 1.65v for og 3d benche 52x så ikke noe voldsomt bra.)

Nr3. 2600k - Malay Chip - Max multi 52x (skal vistnok gjøre 50x @ 1.42v 24/7 så greit nok)

Nr4. 2600k - Costa Rica Chip - Max multi 51x

Nr5. 2600k - Costa Rica Chip - Max multi 48x

Nr6. 2700k - Malay Chip - Max multi 53x

 

Har et par andre 2600k som jeg ikke har fått tatt enda, og et par tilbud på noen 2700k fra Statene.

Lenke til kommentar

Noen bra CPUer?

 

Nr1. 2600k - Malay Chip - Max multi 51x

Nr2. 2600k - Malay Chip - Max multi 54x (min gamle, 1.65v for og 3d benche 52x så ikke noe voldsomt bra.)

Nr3. 2600k - Malay Chip - Max multi 52x (skal vistnok gjøre 50x @ 1.42v 24/7 så greit nok)

Nr4. 2600k - Costa Rica Chip - Max multi 51x

Nr5. 2600k - Costa Rica Chip - Max multi 48x

Nr6. 2700k - Malay Chip - Max multi 53x

 

Har et par andre 2600k som jeg ikke har fått tatt enda, og et par tilbud på noen 2700k fra Statene.

 

Synd du ikke fant noen bedre da. Min første en Costa Rica klarer 5647 ellers så har jeg 2 stk malaysia som ligger på 54x og 52x har ikke testet flere, var middels heldig med min første 3960X også 55x.

Lenke til kommentar

Noen bra CPUer?

 

Nr1. 2600k - Malay Chip - Max multi 51x

Nr2. 2600k - Malay Chip - Max multi 54x (min gamle, 1.65v for og 3d benche 52x så ikke noe voldsomt bra.)

Nr3. 2600k - Malay Chip - Max multi 52x (skal vistnok gjøre 50x @ 1.42v 24/7 så greit nok)

Nr4. 2600k - Costa Rica Chip - Max multi 51x

Nr5. 2600k - Costa Rica Chip - Max multi 48x

Nr6. 2700k - Malay Chip - Max multi 53x

 

Har et par andre 2600k som jeg ikke har fått tatt enda, og et par tilbud på noen 2700k fra Statene.

 

Synd du ikke fant noen bedre da. Min første en Costa Rica klarer 5647 ellers så har jeg 2 stk malaysia som ligger på 54x og 52x har ikke testet flere, var middels heldig med min første 3960X også 55x.

 

Mhm, har benchet 54x chippen på 52x @ 1.65v, men blir for varmt om jeg pusher noe mer, håper og finne en jeg kan 3d benche på ca 54/55, det hadde gitt meg en del mer poeng.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...