N1ko Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Kommentartråd her. Fullstendig worklog @OCN Heisan! Jeg har bestemt meg for endelig få startet vannkjølingsprosjektet mitt! Prosjektet går ut på å få en vannkjølingsloop for å kjøle CPU inn i et mAtx kabinett, Fracal Design Arc Mini. Kommer også til å gjøre en del annen modding for å få buildet til å se så bra ut som mulig, f.eks. sleeving og vindumod. Planen er å få et godt utført svart/rød fargetema, med svarte og røde kabelstrømper, slanger og LEDs/katoder. Tidsfristen jeg har satt meg selv er før TG12 (April), så jeg har enda mye tid å gå på! Hva trengs til prosjektet? [V] - Vindu i akrylplast [V] - Kabelstrømper [X] - Vifter [V] - Vinyl for å dekke div. komponenter [X] - LEDs/katoder [X] - Svart spraypaint [V] - Verktøy: Dremel [V] - Verktøy: Kutteskiver til Dremel Hva trengs til vannkjølingen? [X] - Alt! Hva må gjøres? [X] - Skjære ut vindu. [V] - Sleeve kabler. [X] - Spraypainte drivebays. [V] - Spraypainte/dekke med vinyl CD/DVD-rom. [X] - Installere vannkjøling. [X] - Spraypainte vifter om nødvendig. [X] - Finne alternativ montering til SSD. [V] - Dekke PSU med vinyl. [X] - Evt. spraypainte skjermkort. [X] - Prøve å skaffe sponsorer?? [X] - Montere akrylplast i sidedøren. [X]=mangler [V]=anskaffet/ferdig Spørsmål/diskusjon om prosjektet taes i kommentartråden! Kom gjerne med tilbakemeldinger og tips! Slik ser PCen ut ved starten av prosjektet! Endret 21. april 2012 av N1ko Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Update 1: Første dagen av prosjektet er igang, og jeg har bestilt noe av det jeg trenger! Vindu i akrylplast: 500x500x3mm clear fra ChilledPC. 165kr med frakt! Edit 06.02.12: Siden ChilledPC ikke kunne shippe ting med combined with and length på over 900mm, så ble det en 400x400mm plate istedenfor!Burde ikke føre til noen major hiccups! Dremel 426 kutteskiver: 30stk fiberglassforsterkede skiver fra Xeatx@eBay. 98kr med frakt! Karbon vinylfilm: 30x130cm fra Xpin@eBay. 137kr med frakt! Sparte en del penger ved å handle fra utlandet tipper jeg! Kommentartråd her. Endret 6. februar 2012 av N1ko 1 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Update 2: På den andre dagen av prosjektet har det ikke skjedd så veldig mye. Har fått bestilt litt mere fra nett, og planlagt vannkjølinga litt. Loopen jeg har tenkt å ha i kassa er veldig enkel. Kun CPU skal kjøles. Skal ha et sylinder-res, en 2x120mm radiator i toppen og en pumpe i bunnen. Lagde en enkel skisse av loopen: Noen som har peiling på vannkjøling som kunne gitt meg en kommentar om hvordan dette vil funke? Om det er riktig rekkefølge osv. Fikk også bestilt sleeving idag! Bestilte en god del fra MDPC-X, som er kjent for å ha superb support og utrolige produkter! Bestilte også masse paracord (ca 100m ) fra eBay. Det var så utrolig billig at jeg ikke kunne la være! Om jeg skal bruke paracord eller MDPC-X sleevinga finner jeg ut når jeg får set de firsthand. Kommer sikkert til å bruke litt av begge deler! Tipper jeg får de fleste pakkene til uka, så blir nok noen fyldige updates da, så følg med. As always, så blir jeg glad for alle tilbakemeldinger, så gjerne legg igjen en kommentar i kommentartråden! Kommentartråd her! Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Update 3: På tide med en ganske stor update! Hentet pakkene på lørdag, var på tide at de kom! Tegning på pakken fra MDPC-X, Nymo er etternavnet mitt: Sleeves og heatshrink fra MDPC-X: Verktøy fra MDPC-X, til og med min egen edition: Rød paracord: Mer rød paracord: Svart paracord: Carbon-vinyl film: Akrylvindu: Ble possitivt overasket over paracorden, ser mye bedre ut en MDPC-X sleeving (er stoff, ikke "plast") og er sykt billig. Sleeveprosessen er også mye lettere, men det skal jeg snakke mer om senere. Den røde paracorden som ser tynnest ut likte jeg ikke så spesielt godt tho. Akrylvinduet er jeg også veldig fornøyd med. Fin pris (ca. 150kr inkludert frakt), helt uten riper og perfekt tykkelse (3mm). Det ser ut som det er blått på bildet, men det er klart. Det er beskyttelsesplasten som er blå. MDPC-X pakken var ganske awesome, med "Nymo-edition" av tools osv! Denne updaten ble jo ganske stor, så neste update blir om hva jeg har gjort i helgen! Kommentartråd her! Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Update 4: Har fått gjort masse i helgen, spessielt på sleevingen, har fått sleeva hele PSUen! Pga. jeg ikke hadde tilgang til kamera under prosessen, men hadde fortsatt lyst til å starte ble det desverre ingen bilder under prosessen, men har masse bilder at det fullførte resultatet. Startet med å rense ut av kabinettet, og strippe det helt ned: Kabinettet tok en kjapp tur innom dusjen, hvor jeg fikk bort allt av støv osv. Anbefales å vaske kabinettet i dusjen, men husk å ta ut innmaten først! Delenes midlertidige plass: Etter jeg hadde ryddet ut av kabinettet skulle jeg begynne med sleevingen, og bestemte meg kjapt for å bruke paracord, da det er vanvittig mye lettere enn "vanlig" plastikk sleeve. Fulgte denne tutorialen: http://www.youtube.com/watch?v=tFUDqEvhmho Anbefaler virkelig å gjøre dette om du har planer om å sleeve noe! Tok ikke spesielt lang tid (3 timer ca. på hele PSUen), og er strålendes fornøyd med resultatet. Slipper også varmepistol til heatshrink osv. Fikk også dekket PSUen med carbonvinyl-film greia jeg bestilte, gjorde det samme med CD/DVD-romet. Beklager at jeg ikke fikk noen bilder underveis, men her er i hvertfall bilder av resultatet: Hvitbalansen på bildene er jo helt off, og orker ikke fikse det i photoshop. Får heller stille inn hvitbalansen før neste photoshoot! Hva syntes dere? Kommentartråd her! Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. april 2012 Forfatter Del Skrevet 21. april 2012 Har valgt å droppe denne workloggen, og heller fortsette med den jeg har på Overclock.net. Om du er interessert i å følge byggeprosessen så får du heller ta en titt der. Link: [Project] Piranha: Watercooled ARC Mini Case mod - Sleeving/window/watercooling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå