Kjusern Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Er dette et canon tilbud? Canon Eos 500D SLR m18-55 og 75-300 til 3.990,- Vurderer dette kamera med 2stk objektiv på komplett.no, eller er det "utgått"? Er objektivene helt ok? Blir kun til feriebilder og festivitas, evnt at 13-åringen i huset kan få prøve seg litt på egenhånd. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629302&utm_source=mailbase_all&utm_medium=email&utm_content=prod07&utm_campaign=w0512 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) utifra specs så står det følgende objektiv: 3 x zoom-linse - 18 - 55 mm - f/3.5-5.6 Canon EF-S Så lenge dette er varianten uten IS er dette ganske labert og slapt. Kameraet er fortsatt helt OK, men objektivene som følger med i denne pakka er mer eller mindre søppel. På fotovideo får du 550D med 18-55mm IS II for 4990,- hvertfall. Edit: du får også 600D med samme objektiv til 5490,- Endret 30. januar 2012 av egilh Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Er ikke kameraet "stabilisert" i seg selv? Vil ikke medfølgende objektiver være gode nok, er det det du mener? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Canon har ikke dSLR hus med stabilisering. Poenget her er ikke stabiliseringen i seg selv heller, men den første utgaven av 18-55mm som fulgte med som kit-objektiv til Canon var og er dårlig. Dårlig byggekvalitet, dårlig skarphet, dårlige farger osv osv. Alle utgavene av 18-55mm som har IS er nyere, og har blitt betydelig bedre iforhold til første utgaven. Litt usikker på 75-300mm objektivet, men jeg antar det er samme versjon jeg selv prøvde en gang for ett par år siden, om mulig er den enda dårligere enn kit-objektivet. Ett kamera er ikke dårligere enn objektivet du setter foran .. Hvis du virkelig ønsker å få noen glede ut av kameraet hadde jeg hvertfall styrt unna førstnevnte. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Er ikke kameraet "stabilisert" i seg selv? Vil ikke medfølgende objektiver være gode nok, er det det du mener? Canon (og Nikon) har plassert tstabiliseringteknologien i objektivene, og ikke i kamerahuset. De objektivene som følger med i denne pakka er ikke stabilisert. Og det er ganske så triste objektiver, så jeg vil fraråde å kjøpe denne. Lenke til kommentar
picatta Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Morsomt at det er to stk som lurer på akkurat det samme… https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1412797&p=18891608&st=0entry18891608 mitt svar kan du lese i den posten... Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Jaggu var vi 2 stk som lurte på dette. Konklusjon sålangt er at dette tilbudet ikke er så godt allikavel pga "dårlige" objekter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jaggu var vi 2 stk som lurte på dette. Konklusjon sålangt er at dette tilbudet ikke er så godt allikavel pga "dårlige" objekter. Det stemmer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 70-300 som følger med i pakka er det simpleste fra Canon, så ville ikke slått til på dette tilbudet. Kjøp heller 550D med kitobjektivet 18-55 IS og senere en Canon 55-250 IS hvis man trenger mer tele "zoom", og hvis bildene blir for mørke og den innebygde blitsen overeksponerer bildene for mye så spander på deg en Canon 430EX II, for med den kan du rette blitslyset opp i taket og få fine eksponerte bilder. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Da vil det nok være at denne løsningen fra fotovideo er en smartere løsning som jeg vil være fornøyd med: http://fotovideo.no/Produkter/Systemkamera/Canon/Canon-EOS-550D-m-18-55mm-F3,5-5,6-IS-II-Kit-m--Canon-EF-S-18-55mm-II-Ny-versjon-126586-p0000146136.aspx Canon EOS 550D m/18-55mm F3,5-5,6 IS II Kit m/ Canon EF-S 18-55mm II Ny versjon 4995,- Får vel ikke dette rimeligere annet sted?! Og evnt også et Canon 55-250 IS. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er det de seriøse forhandlerne ligger på, du får det bitte litt billigere fra de ikke anbefalte nettbutikkene. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Nå skal det sies at den pakka fra Komplett kommer med både et objektivsystem og et linsesystem. Endret 30. januar 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Hva menes med det? Kan det forsvare at det er et bra tilbud? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hva menes med det? Kan det forsvare at det er et bra tilbud? Tror heller at Fytterakkern mener at de på Komplett ikke helt har styr på hva de snakker om ... Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Det var ikke meningen å forvirre trådstarter, det er som tomsi42 her sier. I tekniske spesifikasjoner, har ikke Komplett helt de rette betegnelsene. Et objektiv betår av flere linseelementer. Linsesystem 2 besto for øvrig av et 4.5 x telefotozoomobjektiv. :!: Endret 30. januar 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
to88he Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) 70-300 som følger med i pakka er det simpleste fra Canon, så ville ikke slått til på dette tilbudet. Du mener 75-300. 70-300 er jo regne kremobjektivet til sammenlikning. Endret 30. januar 2012 av to88he Lenke til kommentar
se# Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Begge linser er det billigste Canon lager/har laget i hver sin kategori og kamerahuset er også "utgått", men jeg må jo si prisen er ganske bra. Det blir helt sikkert bilder både med normalzoomen og telezoomen. Lenke til kommentar
Kjusern Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Ja det var prisen som "fenget" i første omgang, men har fått en del info om utstyret som nok gjør meg noe betenkt, objektiver uten IS. Er "redd" slike objektiver vil "ødelegge" noe av gleden med å ta bilder, eller vil det være "mindre" forskjell fra IS og uten? Skjønner det er tekniske forskjeller, ingen som har disse objektiver som har litt erfaring å dele? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Ja det var prisen som "fenget" i første omgang, men har fått en del info om utstyret som nok gjør meg noe betenkt, objektiver uten IS. Er "redd" slike objektiver vil "ødelegge" noe av gleden med å ta bilder, eller vil det være "mindre" forskjell fra IS og uten? Skjønner det er tekniske forskjeller, ingen som har disse objektiver som har litt erfaring å dele? For å forklare det må man nesten bruke tekniske benevnelser, men kan begynne med 18-55 "non IS" grunnen for at man ikke burde kjøpe det objektivet er at det generelt gir veldig dårlig bildekvalitet, stabilisering er ikke så viktig på mindre brennvidder så som 18 til 55 mm, men det hjelper i mørkere omgivelser siden man kan ha lengere lukkertider og da få lysere bilder. Når det gjelder 70-300 er IS "stabilisering" mer fornuftig side det er vanskelig og holde kameraet/objektivet stille for og unngå bevegelser, du kan enkelt ta en test ved og se på et punkt et stykke unna deg, ta så og se igjennom en tørkerull på samme punkt du vil da se at du får bevegelser på rullen, det er de bevegelsene som blir overført til bildet og ved bruk av stabilisering vil du kunne klare lengere lukkertider for uten at du får bevegelseuskarphet. Endret 30. januar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
se# Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Ja det var prisen som "fenget" i første omgang, men har fått en del info om utstyret som nok gjør meg noe betenkt, objektiver uten IS. Er "redd" slike objektiver vil "ødelegge" noe av gleden med å ta bilder, eller vil det være "mindre" forskjell fra IS og uten? Skjønner det er tekniske forskjeller, ingen som har disse objektiver som har litt erfaring å dele? Jeg har brukt et par eksemplarer av Canons første 18-55 som dette sannsynligvis er. De fulgte gjerne med kameraer som 300D, 350D, 20D osv til 18-55 IS ble lansert og har også blitt solgt mye senere i de aller billigste pakkene. Merpris i forhold til bare kamerahus var gjerne fra kr. 0 og opp til kr. 500 avhengig av tilbudet. Objektivet i seg slev kostet vel drøye 1000, men de solgte neppe mange av dem løst. Poenget er at dette var en helt OK linse da den ble lansert med 300D og har eksistert i flere omtrent like varianter. Her kan du se hva dpreview skrev om den. 500D krever mer av optikken for å utnytte sensoren fullt ut, men det er ingenting i veien for å ta flotte bilder selv med dette "gamle" objektivet. Telezoomen er litt samme kategori, gammel konstruksjon, får dårlig karakter i dagens tester, men du får bilder med det som du ikke kunne tatt uten en telezoom. Jeg har ikke brukt dette selv så jeg kan ikke si mer om hvor bra/dårlig dette er, men du kan sikkert finne tester på nettet. Stabilisering (IS) kom på 90-tallet, og ble virkelig vanlig rundt 2005. Nesten alle bilder tatt før det er tatt uten stabilsiering, og det ble en del bra bilder da også. Personlig kjøper jeg nå med stabilisator hvis det finnes, og jeg ville ikke kjøpt pakken du linker til selv, men det forhindrer ikke at jeg synes det er relativt mye for pengene. Du vil få bedre bildekvalitet, spesielt opp mot 300mm med telezoomen ved å velge dyrere optikk så det spørs egentlig hvor mye du vil bruke, og hvor viktig bildekvalitet er. Endret 30. januar 2012 av se# 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå