Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] NY BYGD PC! Får ikke signal til skjem

Anbefalte innlegg

Først så bygde kamereten min pc'n den vi startet den opp den peip 2 ganger (som er normalt! ?)

så brukte vi ca 1 time på og prøve og finne ut hva som var feil..

så etterpå BYGDE jeg den opp på helt på NYTT helt fra start!

men det ble ikke mye bedre, var fortsatt det samme probleme!! :/

Alle viftene gikk rundt, så er det noen som vet hva den kan være?

specs:

AMD FX-4100 4-Core Processor

Socket- AM3+, 3.6Ghz, 95W, 6MB L2 + 6MB L3 Cache,

ASUS M5A78L-M/USB3, Socket-AM3+

mATX, AMD760G+SB710, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, USB 3.0

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9

4GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heats

Sapphire Radeon HD 6570 2GB DDR3

PCI-Express 2.1, DVI, native-HDMI, VGA, Lite-Retai

1.00 646112 Seagate Barracuda® 500GB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB Cache, 7200RPM, 3,5"

Endret av xtr3zz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Gå over alle kabler, at de sitter sikkelig i sine respektive utganger og at de er satt på rett plass. Husk at du må vel ha strøm på skjermkortet, hvis du ikke har kobla på det enda. Hvis du fremdeles ikke får noe signal på skjermen så kan du prøve skjermutgangen på hovedkortet ditt. Se om det fungerer istede. Ellers vet jeg ikke helt.

Sjekke at alle deler sitter sikkelig i spor og at CPU Kjøleren er satt på riktig og godt. CPU Kjøler må selvfølgelig være kobla til. På hovedkortet.

Merkelig egentlig at endel får problemer når de bygger seg PC med enten at de ikke får skjermbilde eller at PC`en ikke starter. Selv hadde jeg ikke problemer når jeg bygga min, hverken når jeg bygga den første gangen eller andre gangen når jeg bytta CPU Kjøler og Kabinett.

Lykke til.

Hilsen. wil.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Hei. Gå over alle kabler, at de sitter sikkelig i sine respektive utganger og at de er satt på rett plass. Husk at du må vel ha strøm på skjermkortet, hvis du ikke har kobla på det enda. Hvis du fremdeles ikke får noe signal på skjermen så kan du prøve skjermutgangen på hovedkortet ditt. Se om det fungerer istede. Ellers vet jeg ikke helt.

Sjekke at alle deler sitter sikkelig i spor og at CPU Kjøleren er satt på riktig og godt. CPU Kjøler må selvfølgelig være kobla til. På hovedkortet.

Merkelig egentlig at endel får problemer når de bygger seg PC med enten at de ikke får skjermbilde eller at PC`en ikke starter. Selv hadde jeg ikke problemer når jeg bygga min, hverken når jeg bygga den første gangen eller andre gangen når jeg bytta CPU Kjøler og Kabinett.

Lykke til.

Hilsen. wil.

done.. done done done done done and DONE har gjort det! har til og med bygd pc 2 ganger :p

Lenke til kommentar

Da er det nok fort hovedkortet som det er noe gale med, (om ikke PSU, her vil jeg ikke uttale meg).

Ta kontakt med leverandør og fortell ihvertfall at du har testet andres minnebrikker, mulig de har andre tips om hva du bør sjekke. Om ikke får du få sendt det inn for service.

Lenke til kommentar

Har akkurat bygd en selv (førstegangs bygger), og sliter med det samme problemet. Har sjekket at kabler er der de skal være. Alle vifter surrer og går og det ser ut som om alt er i orden, men fortsatt ikke bilde med hverken hdmi, dvi-d eller vga. Har prøvd uten ekstern gpu og prøvde bare med HK, men fortsatt ingenting. Alle led lysene som kommer på, forsvinner etter et par sekunder.

Prøvde å koble til med hdmi på tv'en for å prøve å få overført lyd, men hørte ikke noe (mulig det ikke fungerer med tv som høytaler).

Vet det er vanskelig for dere å kunne vite hva det eventuelt er, men om dere hadde hatt litt peiling på hva d kunne være som er galt så hadde jeg vært veldig takknemlig :)

Beklager TS for å stjele tråden din litt, men gjør det for å slippe å lage en ny tråd om det samme problemet :)

Lenke til kommentar

Har akkurat bygd en selv (førstegangs bygger), og sliter med det samme problemet. Har sjekket at kabler er der de skal være. Alle vifter surrer og går og det ser ut som om alt er i orden, men fortsatt ikke bilde med hverken hdmi, dvi-d eller vga. Har prøvd uten ekstern gpu og prøvde bare med HK, men fortsatt ingenting. Alle led lysene som kommer på, forsvinner etter et par sekunder.

Prøvde å koble til med hdmi på tv'en for å prøve å få overført lyd, men hørte ikke noe (mulig det ikke fungerer med tv som høytaler).

Vet det er vanskelig for dere å kunne vite hva det eventuelt er, men om dere hadde hatt litt peiling på hva d kunne være som er galt så hadde jeg vært veldig takknemlig :)

Beklager TS for å stjele tråden din litt, men gjør det for å slippe å lage en ny tråd om det samme problemet :)

Det går bra!, det er bare bra at du deler hva som har skjedd med deg! det er vell sikkert lettere og løse det sammen ;) men uansett, hvordan PSU (strømforsyning) har du? Fint om du kunne delt hvilke deler du har;)

Lenke til kommentar

Det som jeg tror at problemet er PSU'n!! som ikke gir nåkk strøm til alle delene:P

Siden jeg kjøpte kabinett med CPU.. og det er ikka akk så bra kvalitet på den..

Men jeg sente en klage melding til k0mplett fordi kabinettet var dårlig behandlet/fraktet :p

Så jeg får ny CPU så får se om det gjør susen ;)

Edit Jeg får NYTT og bedre kabinett og MYE bedre Strømforsyning! :DD Må virkelog si at komplett

er gode på sevice ( Komplett.no )

Endret av xtr3zz
Lenke til kommentar

Vifter og harddisker får strøm uavhengig av resten av maskinen, så de vil surre og gå selv om maskinen ikke virker. Så om man ikke får skjermbilde, så er det ikke nødvendigvis skjermkortet det er noe feil med. Det kan like godt være en defekt komponent et annet sted, en kortslutning etc.

Lenke til kommentar

Vifter og harddisker får strøm uavhengig av resten av maskinen, så de vil surre og gå selv om maskinen ikke virker. Så om man ikke får skjermbilde, så er det ikke nødvendigvis skjermkortet det er noe feil med. Det kan like godt være en defekt komponent et annet sted, en kortslutning etc.

Hva vill det si med defekt komponent et annet sted"?

en kortslutning etc. kan det være hovedkortet?

Ps hovedkortet lyser grønt! som det skal?

Lenke til kommentar

Det virker som du har glemt 4/8pins strøm til cpu. Skal være oppe til venstre på hovedkortet. til venstre fra cpu.

Den har jeg nokk kobla gitt! jeg har 24 pin fra PSU til HK også en 4pin FRA PSU!

Har bygd opp pc'n 3 GANGER nå OG JEG ER SIKKER på at jeg har kobla riktig!

Btw skjermkortet mitt trenger ikke strøm fra PSU'n

Lenke til kommentar

Hovedkortet støtter ikke prosessoren før du oppdaterer BIOS som er på hovedkortet. For å gjøre dette på du ha en prosessor som hovedkortet støtter først.

Så legger du den nye biosen inn på en minnepenn eller noe sånt og starter opp fra den.

Her finner du en liste over prosessorer som støtter hovedkortet etter en bios oppdatering. Når du finner din prosessor her, så trykker du på "go" så får du opp et nytt vindu der. Men dette kan ikke gjøres før du får tak i en prosessor som fungerer før oppdatering av bios.

http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/M5A78LMUSB3/#CPUS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...