starcatcher Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) Vel, utfordrer deg til å sette opp en bedre spill-PC til 11000,-. Jeg er ganske fersk, så ser fram til svar som kan gjøre den enda bedre. Kravspekken min er: * Tilfredstillende 3D * Stillegående * Fremtidsrettet/oppgraderbar * Handles hos MPX.no eller Komplett.no Listen ligger her hos MPX: http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1036938&su=9567E8F7-5F95-4223-8D00-8AEAE6707B88 (Slenger med noen søkeord til forumets søkemotor: HD3D, Stereoscopic 3D, S-3D, DDD, iZ3D, 3D vision) Endret 15. januar 2012 av starcatcher Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) 1. PCen du har satt sammen støtter ikke 3D, det er nok kun Nvidia kort som støtter det 2. hvorfor MPX/Komplett? da blir det jo bare vanskeligere å fine noe innenfor prisen... Edit: leste noe fra din forrige post om at du heller vil legge pengene i grafikkort enn prosessor, jeg ville heller lagt penga i prosessoren først, så grafikkort, grafikkort er noe av det dom blir ut datert fortest og må byttes ut tidligere Edit 2: legger også merke til at du sier "tilfredsstillende 3D", kan du utdype dette litt? tilfredsstillende i forhold til FPS? hvilke spill skal spilles? legg merke til at 3D halverer FPSen din i spillet i forhold til hvis du ikke bruker 3D, og i krevende spill vil da et SLI oppsett til for å for en god FPS Endret 15. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 (endret) 1. PCen du har satt sammen støtter ikke 3D, det er nok kun Nvidia kort som støtter det Hei, jeg vet ikke hvorfor du sier at AMD ikke støtter 3D; skjermen er blant annet laget spesielt for AMD-teknologien: http://www.tomshardware.co.uk/geforce-3d-vision-hd3d-steroscopic,review-32299-6.html 2. hvorfor MPX/Komplett? da blir det jo bare vanskeligere å fine noe innenfor prisen... Jeg ønsker å bruke MPX/Komplett fordi jeg har lang historikk med de, og får svært god service, muligens fordi de ser at jeg handler en god del hos de. Interessant det du sier om at pengene skal først legges i prosessor, deretter skjermkort. Håper flere har synspunkter på det. Vanskelig å definere hva som er "tilfredsstillende" 3D da jeg ikke har prøvd eller sett 3D ennå. Kan tenke meg at det skal flyte jevnt, være skarpt bilde, bra støtte blant spill uten mye hazzle, og at de aller fleste effekter støttes. Endret 15. januar 2012 av starcatcher Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hvis du vektlegger 3D, ville jeg aldri valgt ATI-kort. Nvidia er langt bedre etablert med sin 3D vision, og har langt bedre støtte i sine 3D-ready spill. Lenke til kommentar
starcatcher Skrevet 15. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2012 Hvis du vektlegger 3D, ville jeg aldri valgt ATI-kort. Nvidia er langt bedre etablert med sin 3D vision, og har langt bedre støtte i sine 3D-ready spill. Har en mistanke om dette selv, men har ikke funnet bevis for det. Hvor sikker er du? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Anbefaler dere å lese dette før dere hopper til subjektive konklusjoner. http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-3d-vision-hd3d-steroscopic,3050.html Lenke til kommentar
Athey Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Vel, utfordrer deg til å sette opp en bedre spill-PC til 11000,-. Jeg er ganske fersk, så ser fram til svar som kan gjøre den enda bedre. Kravspekken min er: * Tilfredstillende 3D * Stillegående * Fremtidsrettet/oppgraderbar * Handles hos MPX.no eller Komplett.no Listen ligger her hos MPX: http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1036938&su=9567E8F7-5F95-4223-8D00-8AEAE6707B88 (Slenger med noen søkeord til forumets søkemotor: HD3D, Stereoscopic 3D, S-3D, DDD, iZ3D, 3D vision) Hvis du bytter ut I3'n med I5-2500K, bytter ut SSD-disken til M4/Samsung 830(?) og velger XMS3 1600MHz CL9 4/8GB for å få plass til eventuell CPU kjøler, så tror jeg det blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå