WhiteLeaf Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Hei! Jeg har lyst til å ettermontere Xenonlys i min passat 3B 97mod (lyktespylere har jeg) da mine nåværenede lykter begynner å bli litt slitne. Det er ikke linser i lyktene som står på for øyblikket, men har sett litt rundt på nye lykter med linser. Hva bør jeg kjøpe eventuelt gjøre? Vil helst ha 4100K til 5000K, helst ikke over dette. Har sett litt rundt: http://www.dashzracing.com/97-00-vw-passat-led-strip-projector-headlights-chrome-r8-style-lhp-pas97-8-tm.html (Har bare mulighet for å velge med 6000K HID conversion og opp :-( ) Det er bare et eksempel ovenfor, er helt uerfaren med xenon så tips og triks mottas gjerne. Men altså helst fra 4100K til 5000k med linser i de nye lyktene og helst godkjent for norske veier og reglementer og slikt Takker på forhånd for alle svar og alle forslag mottas med glede! Mvh White Leaf Endret 9. januar 2012 av WhiteLeaf Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Hei. Utifra erfaring så vil jeg ikke anbefale deg å sette på xenon på en bil som ikke har det originalt. For det første så er det ulovlig. Dette er da at selv om du har "fisheye lense" lykter (linser) så hjelper det lite. Det skal være automatisk høydejustering og høytrykk lyktespylere mot lyktene. Grunnen for at jeg ikke anbefaler er fordi jeg har gjort nettopp det samme. Skiftet lykter på min Volvo S40 98 mod. Ble stoppet i vanlig kontroll og når de så på vognkortet om modellen på bilen så fikk jeg beskjed om at det måtte bort SNAREST. Uansett hvor mye du vrir og vender på det så kommer nok politiet eller vegvesenet til å si at du må fjerne det. Du får faktisk bot for dette også. (Slapp unna boten med godsnakking). Men om du absolutt vil ha det, så vil jeg anbefale deg å kjøpe pærer i 4100K. Dette gir det mest "hviteste" lyset og det er utrolig behagelig å kjøre med. Bruk også litt ekstra for å få skikkelig xenon kit og ikke billig eBay vare. Også av erfaring. Dette er nesten fyfy Du får tak i billige xenonkit i Norge. Opp til deg, men jeg ville ikke ha satt på uoriginale lys LYKKE TIL! Lenke til kommentar
WhiteLeaf Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Takk for svar vilværeanonym Jeg må i allefall få bedre lys på bilen snart, både nærlys og fjernlys, siden de nåværende har samme lysstyrke som to telys. Men det var mye god informasjon i svaret ditt. Har du noen konkrete eksempler eller på sider hvor de selger kvalitetsxenon kit og lykter? Mvh. White Leaf Endret 15. juli 2012 av WhiteLeaf Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 (endret) Takk for svar vilværeanonym Jeg må i allefall få bedre lys på bilen snart, både nærlys og fjernlys, siden de nåværende har samme lysstyrke som to telys. Men det var mye god informasjon i svaret ditt. Har du noen konkrete eksempler eller på sider hvor de selger kvalitetsxenon kit og lykter? Mvh. Tord Størkersen Bare hyggelig! Åjadda har masse eksempler LEDCONOR har noen billige 35W kit til 595,- per kit Eller 55W kit til 1290,- XenonKungen har også noen snedige xenonkits som gjør at det ser ut som orginale (GENIAL oppfinnelse). -->LINK Ellers så har de også et godt utvalg av vanlige kits med separert pære og ballast. Et par eksempler fra Norge ihvertfall. Kunne ha kommet med utallige flere fra nettet, men da ville de garantert sendes fra utlandet og fyfy med fortolling. Kan bli styggdyrt Endret 10. januar 2012 av vilværeanonym Lenke til kommentar
WhiteLeaf Skrevet 10. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2012 Tusen takk for linkene! Særlig de med den fra Xenonkungen med de pærene som ser ut som originale, de likte jeg særlig godt. Men hvilke lykter er en god match med de pærene, lyktene mine må skiftes uansett Kan jeg kjøpe nye originallykter og bare plugge inn de fra Xenonkungen så er alt bra? Ikke noe med sokler som ikke passer og slikt? Huff, nå spør jeg mye.. Mvh White Leaf Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Tusen takk for linkene! Særlig de med den fra Xenonkungen med de pærene som ser ut som originale, de likte jeg særlig godt. Men hvilke lykter er en god match med de pærene, lyktene mine må skiftes uansett Kan jeg kjøpe nye originallykter og bare plugge inn de fra Xenonkungen så er alt bra? Ikke noe med sokler som ikke passer og slikt? Huff, nå spør jeg mye.. Mvh White Leaf Hei igjen. Bare spør og grav, jeg svarer uansett Jeg vil anbefale deg i å skifte lykter til de du så på tidligere med prosjektorlinse. Hvis de originale lyktene er med rilleglass så vil dette spre lyset i alle retninger og irritere hver og en bilfører du møter. Med uoriginale lykter av klart glass slipper du dette problemet. Dessverre var det lite informasjon på nettsiden der du linket lyktene om hva slags sokkel de bruker, men regner med at det er enten H1 eller H7 sokkel det er snakk om. Har sjekket BSBildeler.no og de har lykter som passer til din bil :)Og til prisen under 3000,- Kjøp heller lyktene dine i Norge, så slipper du fortolling og momslegging av varene dine. Skal love deg, sparer ikke mye på å bestille alt fra utlandet Grensen for at det meste skal fortolles og momslegges inn i landet er 200,-. Ikke mye å skryte av. Bare spør igjen om du trenger mer hjelp Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 er bare tull å kjøpe i norge da man blir rana Du har h1 i langlysa og h7 i nærlysa Selv droppa jeg xenon da det blender for mye folk uansett om man tar de helt ned ! Fikk disse her for ca 20 dager siden http://www.ebay.com/itm/310357944994?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 og de lyser konge for mitt bruk. Lyser knall hvitt og sterkt ! og er lovelige. Gratis frak til norge og koster kun 150 kr Her koster dem 350 kr på torshov! foressten så får du xenonkit også til under 200 kr på ebay. Har hatt 8000k lenge, men gikk lei så bytta over til nightbreaker plus og de lyser supert Har også passat 3b 2000 modell Skal du ha billig xenon kit på 4300 kelvin så gå for detta her http://www.ebay.com/itm/Xenon-HID-Headlight-Slim-Conversion-Kit-H7-4300K-35W-12V-/320760752063?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4aaed4a7bf koster deg akkurat 197 kr - så du holder deg under momsgrensa Gratis frakt lykke til Lenke til kommentar
hakonjj Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Fikk disse her for ca 20 dager siden http://www.ebay.com/itm/310357944994?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 og de lyser konge for mitt bruk. Lyser knall hvitt og sterkt ! og er lovelige. Gratis frak til norge og koster kun 150 kr Her koster dem 350 kr på torshov! Grunnen til jeg anbefaler å kjøpe fra Norge er at det er EN SMULE lettere å klage hvis det skal være noe feil med ballastene. Har en del erfaring med Hong Kong ballaster i alle fasonger og størrelser og de har en tendens til å være av dårligere kvalitet. Men du har et poeng der. Osram Nightbreakers er lovlige. Du slipper mas og kødd hvis du blir stoppet for teknisk kontroll. Lenke til kommentar
WhiteLeaf Skrevet 11. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Takker for tipset m4sta! Jeg skal se på Nightbreakers, som du sier så er de lovlige. Men jeg må uansett ha nye lykter da reflektorene er slitne og glassene begynner å bli grå. Det var et godt tips. Leste litt rundt og fant flere som sa at Nightbreakers egner seg best til langlys, men GP Thunder til nærlys siden de mener de ser ut som ordinære halogenlamper. Har du NB som nærlys? Er du fornøyd med lyset de gir? Farge/styrke? vilværeanonym Det er sant, har hørt litt med vegvesen og slikt og de er stort sett negative til at jeg bytter til xenon så jeg får se hva jeg gjør. Men takk for all god hjelp! Mvh White Leaf Endret 11. januar 2012 av WhiteLeaf Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 11. januar 2012 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) . Har du NB som nærlys? Er du fornøyd med lyset de gir? Farge/styrke? Superfornøyd ! Bruker dem i nærlys. De gir et knallsterkt hvit lys som jeg ikke klager på. De er ikke "gule" som vanelige halogenpærene. Men minner meg om 4300k - 50000 kelvin xenon ! Jeg annbefaler dem jeg, og hvis du bestiller fra der jeg linka deg så får du dem i løpet av 7 dager. Det tokk ca 6 dager å nå meg fra england. Kan også si at de langlysa jeg har vet jeg ikke hvilket merke er, men de er betraktelig gulere i forhold til nightbreaker plus pærene! Så disse annbefales ! og hvis du bor i oslo omeråde så kan vi møtes sånt at du kan se åssen de lyser før du kjøper dem! Endret 11. januar 2012 av m4sta Lenke til kommentar
WhiteLeaf Skrevet 17. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2012 Takker så mye for et godt svar. Har ikke hatt internet på en god stund grunnet linjebrudd hos telenor så det er derfor jeg svarer så sent. Jeg har akkurat bestilt NightBreakers til både nærlys og fjernlys og helt nye reflektorer så da er det bare å vente å se hvordan resultatet blir. Uansett så blir det ikke verre en det jeg har for øyeblikket, haha. Tusen takk for all hjelp og gode råd! :-) Mvh White Leaf Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Sjekk hvor mange volt det er på batteriet, også på lyktene. Er det stor forskjell der er det spenningstap i kabelen. Det skjer over tid. Det du da kan gjøre er å legge opp ny og tykkere strømkabel fra batteriet til lyktene. Sett inn rele styring og bruk originale kablene til å slå inn releet. Hørt om mange som har gjort det og fått bedre lys. 2 Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Sjekk hvor mange volt det er på batteriet, også på lyktene. Er det stor forskjell der er det spenningstap i kabelen. Det skjer over tid. Det du da kan gjøre er å legge opp ny og tykkere strømkabel fra batteriet til lyktene. Sett inn rele styring og bruk originale kablene til å slå inn releet. Hørt om mange som har gjort det og fått bedre lys. Tror de har ferdige sett på biltema. Går også å mekke selv. Forøvrig har jeg god erfaring med å "vaske" hovedlyktene. Man tar da å demonterer lykten, putter glassene i oppvaskmaskinen. Reflektoren kan ofte pusses med avispapir eller Torky papir. Om det ikke hjelper kan sølvpuss eller autosol eventuelt prøves. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Til Passat finnes det lykter med linser som har originale parklys, altså ikke devileyes eller angeleyes. Husker ikke hvor jeg så dem, men var på en norsk side iallefall. Linser gir greiere lys synes jeg, selvom det er halogen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå