Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Angst for min frastjålet Iphone! Masse PRIVAT info!


Anbefalte innlegg

Jeg dæver snart av nervøsitet. :( Jeg ble frasjålet min Iphone 4 for en helg siden.

 

Saken er at jeg har kjempe mye privat innpå telefonen! Bilder, meldinger og mest av alt mine "dagbok" opptak (lydopptak). Her prater jeg om alt! Ting som aldri bør komme frem i dagens lys! (sex, venninner, livet generelt, depping osv.)

 

Alle som var på festen hvor den ble stjålen kjenner til hverandre, så dersom noen av disse har tatt den så blir det dødens flaut for meg!

 

Nå lurer jeg på hvor mye de kan få tak i av info på mobilen min!

Har iphone 4 innebygget minnebrikke? Kan de få all info frem?

 

Den har passordlås for å bruke mobilen, den har også pinkode.

Ellers er det en mobil jeg kjøpe uten abonement, kan den da fint brukes av andre som setter inn sitt sim kort? og vil de da få alt som er på minnebrikken på telefonen?

 

Og hva om de kobler den til pcen, og synkroniserer den? Går det ann uten å kunne passordet mitt?

 

Jeg prøvde å søke den opp med "find my iphone" men det kom bare opp at telefonen var "offline".

 

hilsen nervøs jente!! :cry:

 

 

 

Postet av anonym: aff1937be0ac7231155a5ef52b59a2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste blir lagret på mobilen, men iphone har en fjernslettingsfunksjon som heter remote wipe, og itillegg kan den finne ut hvor mobilen befinner seg vha GPS-lokasjon. Du kan lese mer om det her: http://www.apple.com/no/iphone/built-in-apps/find-my-iphone.html

 

Problemet ditt, som også gjelder alle andre som kjøper seg telefoner kun basert på utseende og ikke bryr seg om funksjonene er at dette skulle ha vært konfigurert på forhånd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Iphonene vi har på jobb har en slik sikkerhetsfunksjon som gjør at hvis man taster låsekoden (ikke PIN) feil tre ganger, så vil alt innhold slettes og telefonen tilbakestilles til fabrikkinstillinger … Kjipt hvis man kuker det til på fylla, eller noen kødder med telefonen, men veldig greit når man mister den og ikke vil at folk skal snoke rundt i mail etc.

 

Fant forresten en telefon på toget, nedi setet, en gang. Som den nysgjerrige jævelen jeg er sjekket jeg innholdet. Det var masse nakenbilder av hun som tydeligvis eide telefonen, måtte le litt før jeg leverte den inn til en ansatt som stod i billettskranken. :mrgreen:

Endret av The mighty Quinn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Den har passordlås for å bruke mobilen, den har også pinkode.

 

 

Om du hadde passord på (dvs, måtte taste koden hver gang du låste den opp) er du trygg. Er per i dag ingen kjente måter å omgå den sperren uten å nullstille telefonen.

 

Postet av anonym: ae8d62569a18cd2c13e60752c8ebd0b6

 

Funker ikke dette lenger?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ikke så vidt jeg vet, i hvertfall ikke uten å konfigurere det først. Men som sagt finnes det et langt enklere alternativ, Find My iPhone, som installeres på telefonen manuelt, hvor man da kan tracke, fjernslette, låse, sende melding og få den til å lage lyd.

 

Hvordan fungerer denne remote installation av programmer på Android? Regner med du må sette den opp på forhånd på en eller annen måte slik at ikke alle kan gjøre det på alle Android-telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...