konduktans Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Dette er en kommentartråd for detteprosjektet. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Flott prosjekt! Selv kjører jeg W2K (std) som filserver sammen med et VIA Epia og en 2.5" OS disk. Fungerer fint som bare det. Skulle gjerne brukt Linux, men som du poengterer så er støtten mangelfull. Har dog sett et par tråder om VIAstøtte men mangler den store linux kunnskapen selv. Ang CF: Det er en del diskusjon om bruk av CF for OS pga levetiden på kortet. Les 1 her. Lykke til! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Takk for bra innlegg! Hvordan funker 2k? Er det vanskeligere å sette opp som server enn f.eks XP? Har drevet noe med Linux, men tror jeg holder meg til XP på dette kortet. Det er ikke verdt jobben å installere Linux imho. Har lest en del om CF-kort og problemer tilknyttet det, men forstår det slik at OS kjører i hovedsak fra RAM, og at det ikke skrives så mye når maskinen er på 24/7? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Spennende sak. Er det noen muligheter for å få tak i et slikt kort med to ethernet nettverksadaptere? Lenke til kommentar
cptCory Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Spennende sak. Er det noen muligheter for å få tak i et slikt kort med to ethernet nettverksadaptere? Zotac har en modell av ITX med 2 ethernet porter, usikker på om det er 100mb eller 1 gb... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Det er alltids mulighet for å koble på et ekstra nettverkskort via USB. Vet ikke om det stemmer med dine behov? Jeg prøver forøvrig å få tak i et PowerMac G4 Cube-kabinett som jeg kan montere i. Det passer perfekt til hovedkortet, og da har jeg god plass til hovedkort pluss to stk. harddisker. Jeg har også plass til litt elektronikk(f.eks en arduino, en USB-hub, en stor vifte e.l.). Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hvordan kan hovedkortet være Nano ITX, men være 17x17 cm stort? http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_form_factor Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Sa feil! Det er såklart 12x12cm. Glemte meg - miniITX er 17x17. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå